جاهای دیدنی ایلام که نمی شناسید

جاهای دیدنی ایلام که نمی شناسید

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی صحبت از سفر داخلی به میان می‌آید، تعداد کمی از ما ایلام را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنیم. اما این شهر سرسبز کردنشین جاذبه هایی دارد که اگر با آن‌ها آشنا شوید بلافاصله بلیط تهران ایلام خود را می‌گیرید و راهی این شهر می‌شوید. ایلام عروس زاگرس لقب دارد و جاذبه های بکر و دست‌نخورده آن مهم‌ترین دلیل اغلب گردشگران برای سفر به این شهر است. برای آشنایی با جاهای دیدنی ایلام که کمتر کسی آن را می‌شناسد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در سفرتان به ایلام، بدانید که برای بازدید از کدام بناها باید برنامه‌ریزی کنید.

۱- کوه قلاقیران، از بهترین جاذبه های طبیعی ایلام

مهمترین و بدون اغراق زیباترین جاذبه ایلام، کوه قلاقیران است. این کوه ۲۱۵۲ متری، در ۳ کیلومتری بخش شمالی این شهر قرار گرفته و طبیعت بکر آن از زیباترین چشم‌اندازهایی است که در عمرتان مشاهده خواهید کرد. جالب است بدانید که گفته می‌شود در طراحی میدان آزادی تهران از کوه قلاقیران الهام گرفته شده و در واقع، این مسئله یکی از دلایل محبوبیت این کوه نزد گردشگران است. اگر از گردش و تفریح در نواحی کوهستانی لذت می‌برید، کوه قلاقیران قطعا یکی از بهترین جاذبه‌هایی خواهد بود که در سفر به ایلام می‌توانید از آن بازدید کنید.

جاهای دیدنی ایلام که نمی شناسید
  • آدرس: شهرستان ایلام، جاده سلطان‌آباد

۲- دره ارغوان، زیباترین جاذبه طبیعی ایلام

تنگه ارغوان یا دره ارغوان، بدون شک چشم‌نوازترین جاذبه ایلام است، به‌ویژه اگر در فصل بهار و اردیبهشت ماه از آن بازدید کنید. از آنجایی که این دره زیبا مملو از ارغوان است، تنگه ارغوان لقب گرفته و به همین دلیل، از جمله جاذبه هایی است که در زمان سفر به ایلام نباید از بازدید از آن غافل شوید. علاوه بر این، درخت‌های بلوط انبوه بسیار زیبایی هم در این ناحیه وجود دارد که در کنار رنگ زیبا و چشم‌نواز درخت‌های ارغوان، منظره بسیار زیبایی ایجاد کرده‌اند. از شهر ایلام تا دره ارغوان تنها به‌اندازه ۲۰ دقیقه رانندگی فاصله است.

  • آدرس: استان ایلام، ۳ کیلومتری شمال شرقی ایلام

۳- قلعه والی، از جاذبه های تاریخی ایلام

قلعه والی، بنایی متعلق به دوره قاجاریه است و از مهم‌ترین جاهای دیدنی ایلام محسوب می‌شود. این بنا در محله‌ای موسوم به حسین‌آباد فیلی و به دستور فردی به‌نام غلام‌رضا خان والی ساخته شده است. درست مثل سایر بناهای قدیمی، در قلعه والی نیز عناصر معماری ایرانی از جمله پنجره‌های رنگی زیبا، معماری درون‌گرا، آجرکاری و… به‌خوبی به چشم می‌خورد و این بنا را به یکی از بهتری دیدنی های ایلام تبدیل کرده است. قلعه والی در سال ۱۳۶۷ تحت مرمت قرار گرفت و پس از آن، موزه مردم‌شناسی ایلام نیز در این بنا احداث شد. از این رو، با بازدید از قلعه والی ایلام، از یکی دیگر از جاذبه های مهم ایلام هم بازدید خواهید کرد.

جاهای دیدنی ایلام که نمی شناسید
  • آدرس: ایلام، قسمت شمالی خیابان پاسداران

۴- تنگ رازیانه ایلام، از منحصربه‌فردترین جاذبه های طبیعی ایلام

تنگ رازیانه صرفا یکی از جاذبه های طبیعی ایلام نیست، بلکه یک پدیده زمین‌شناسی منحصربه‌فرد هم به‌حساب می‌آید. این مکان بسیار سرسبز و چشم‌نواز است و رودی که از وسط آن عبور می‌کند، موجب شده که تنگ رازیانه ایلام به یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه های طبیعی و تفریحی این شهر تبدیل شود. به‌علاوه، در این تنگه آثار تاریخی زیادی از دوره‌های مختلف یافت شده است که جذابیت آن را برای گردشگران و مسافران دوچندان می‌کند.

۵- دریاچه دوقلو سیاه گاو ایلام، تنها دریاچه دوقلو کشور

اگر چه این دریاچه در شهرستان آبدانان قرار گرفته است، اما با توجه به اینکه تنها دریاچه دوقلو کشور محسوب می‌شود، ارزش آن را دارد که هنگام سفر به ایلام، زمانی را برای بازدید از این دریاچه اختصاص دهید. هزاران سال است که این پدیده طبیعی زیبا در استان ایلام وجود دارد و زیباترین و چشم‌نوازترین مناظر را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. دریاچه دوقلو سیاه گاو به دلیل عبور رودخانه سیاه گاو از بین دره‌ها و صخره‌های این ناحیه تشکیل شده است و دو دریاچه آن از طریق یک کانال ۱۰ متری به یکدیگر متصل می‌شوند. این دو دریاچه ۳ متر عمق دارند و آب زلالشان زیبایی چشم‌نوازی به آن‌ها بخشیده است.

جاهای دیدنی ایلام که نمی شناسید

فلای تودی، مرجع معتبر خرید بلیط هواپیما ایلام

اگر دوست دارید سفری متفاوت را به یکی از شهرهای ایران تجربه کنید و مکان‌هایی را ببینید که حتی تصورش را هم نمی کنید، ایلام گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. در این مطلب، ۵ مورد از جاذبه های طبیعی و ناشناخته ایلام را که تک‌تک آن‌ها بسیار منحصربه‌فرد و زیبا هستند، به شما معرفی کردیم. برای خرید بلیط هواپیما ایلام و تجربه سفری بی‌دغدغه و فراموش‌نشدنی، فلای تودی یکی از معتبرترین مراجعی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید از سایت فلای تودی، تنها کافی است که به صفحه اصلی آن بروید و از بخش هتل و پرواز به رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما در مقصد مورد نظرتان بپردازید. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل ایلام است که با پشتیبانی ۲۴ ساعته حتی در ایام تعطیل تجربه لذت‌بخشی از مسافرت را برای شما رقم می‌زند.

۱۴ نظر

ورود

  • رضا فروردین ۱۷, ۱۴۰۲

    سلام بر همه هموطنان عزیز و گرامی
    اولاً استان ایلام دارای جاذبه های بکر و دست نخورده ای است که در نوع خود بی‌نظیر است که نگارنده متن فوق آگاهی چندانی از آن ندارد،این چند جاذبه گردشگری و توریستی فقط در اطراف مرکز استان ایلام هستش اما جاذبه های خیلی زیادی در شهرستان های استان وجود دارد که حتی از جاذبه های معرفی شده بهتره،از جمله تنگه بهرام چوبین،غار زینگان.طاق شیرین و فرهاد آبگرم های دهلران شهر ماداگتور دره شهر و صدها جاذبه‌های طبیعی دیگر که زبان از گفتن آنها قاصر است پس لطفاً موقع معرفی استان به همه شهرستان های دیگر هم بپردازید

  • کریم فروردین ۱۷, ۱۴۰۲

    تنگه زرانگوش در شهرستان بدره از بهترین تفرجگاه ها و دیدنی ترین محل های زیبا و فضای با آب و هوای خنک و مناطق سر سبز و چشم نواز

  • حشمت کاکا فروردین ۱۸, ۱۴۰۲

    با سلام و احترام.
    ضمن سپاس، در تکمیل و تایید نظرات دوستان عزیز بیفزایم که همه ی شهرستان های استان دارای دیدنی های زیادی هستند. مثلاً شهرستان آبدانان نیز علاوه بر دریاچه ی دوقلوی «سیاگ آو» از جاذبه های گردشگری زیادی همچون طبیعت منطقه ی حفاظت شده ی دینارکوه، قلعه ی روستای پشت قلعه، قلعه ی هزاردر، آبشار روستای ماهوته و … برخوردار است که چشم هر گردشگر و بازدید کننده ای را می نوازد.

    • ayob فروردین ۲۱, ۱۴۰۲

      دوتاجای قشنگ تیترکردی مثلا ایلامو معرفی کردی این همه آثارباستانی اسمی نبردی ازسیمره اسمی نبردی ازچهارفصل بودن وتفاوت دما احساس کردن نگفتی ازتنگه شمشه سرتنگ نگفتی ازتنگه برنجان عرب رودبارنگفتی ازچرداول با اون همه قشنگی نگفتی ازایوان خودش این فصل بهشتیه نگفتی از کجابگم دره شهربخوای توریستی مسافرت کنی یک هفته وقت میخوادازگل های لاله واژگون نگفتی ازمار دم عنکبوتی نگفتی خلاصه لطفا یا اطلاعات کامل بزنیدیاتیترنکنیدکسی که شناخت نداره میخونه میگه خوب ایلام شهریه با پنج جای دیدنی کمه ارزش مسافرت نداره

  • ایلامی فروردین ۱۸, ۱۴۰۲

    مهد تمدن …نماد ایستادگی …نگین زاگرس ..استان ایلام است ما از جاذبه های اطراف خود میگوییم ..آبدانان ..قلعه ساسانی…قلعه هزار در…چشمه های دوقلو…و چندین جای چشم نواز و تفریحگاه‌های طبیعی این شهرستان

    • علی فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

      درود بر شما
      نگارنده متن کاملاً آگاهی داشته منتها دیکتاتوری رسانه ای و نژاد پرستی این شخص مانع نگاشتن دیگر جاذبه‌های استان ایلام بوده.

  • مصیب زمانی فروردین ۱۸, ۱۴۰۲

    با سلام، منطقه زیبای کوشک در شهرستان ایوان روستای چهل زرعی با جاده ای بسیار دیدنی که طاق شیرین و فرهاد در مسیر آن میباشد

  • جوان فروردین ۱۸, ۱۴۰۲

    چشمه های آب گرم دهلران غارخفاش چشمه های قیر روان تپه بزمرده اولین زیستگاه بشر کویر ابوغریو

  • لک فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    باسلام همانطور که دوستمون گفتند نگارنده انگار از جاذبه ها و نقاط زیبای دیگر استان یا بی خبر هستش یا نخواسته اسمی از جاذبه های دیگر نام ببره ،ایلام نگین زاگرس درست اما باید تمام جاذبه ها را نام میبردید از تنگه کافری ،دربند بدره،تنگه زرانگوش،زید،قلعه هاشم آباد،شهر باستانی ماداکتو،چهار طاقی،قلعه و دژ رویایی شیخ مکان، تنگه بهرام چوبین،پل گاومیشان،روستاهای زیبا و دیدنی و هدف گردشگری استان در دره شهر ،هفت آسیاب و آبشارهای فصلی تنگه شیخ مکان،و دها جاذبه بکر دیگر نام می‌بردند.

  • علی فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    نویسنده این مطلب اطلاع چندانی از جادبه های استان نداره وگرنه بجای تعریف ازجاذبه های نه چندان مطرح می تونست ازبزرگترین شهرباستانی غرب کشور(ماداکتو) یابزرگترین لنداسلایدیا زمین لغزه جهان (زمین لغزه کبیرکوه) درغرب دره شهر نام ببردیابزرگترین سداستان باحدود ۳۵ کیلومتر طول نام ببردیاازمناطق باستانی سیروان یا رود زیبای سیمره یاچشمه های آب گرم دهلران نام ببرد
    بله اطلاعات ایشان تا چند متر دراطراف محل سکونتش بوده

  • علی فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    وصدها اثرزیبا ودل انگیز درگوشه گوشه استان

  • ایلام فروردین ۱۹, ۱۴۰۲

    ایلامیها نژاد پرست هستند و به سایر نقاط استان توجهی ندارند مثلا از غار خفاش در دهلران،تنگه بهرام چوبینه دره شهر، غار هویر در بیشه دراز دهلران.غار زینگان مهران و تپه های ده هزار ساله ی علیکش موسیان هیچ صحبتی به میان نمی آورند. البته نباید تعجب کرد چون هوزِ خالو هرگز به حوزه ی جنوب استان ایلام توجهی نکرده و نمیکنند در حالیکه اگر دهلران به تنهایی از ایلام بگیرند، کُل استان از گرسنگی میمیرند چون ۹۸ درصد نفت و گاز استان ایلام در دهلران است و قطب کشاورزیست.

    کمی انصاف و تعقل و تأمل، لطفا

    • سرباز وطن فروردین ۲۰, ۱۴۰۲

      نژاد پرست تویی که اینجوری حرف میزنی ،هیچ وقت اقتصاد استان رو یک شهرستان متمرکز نبوده ،پالایشگاه گاز و پتروشیمی که در ایلام هستند رو حساب باشه این حرفا رو میزنی،هیچ وقت اقتصاد استان رو یک شهرستان متمرکز نبوده است،پالایشگاه گاز و پتروشیمی که در ایلام هستند رو حساب نمی کنی،یا کارخانه بزرگ سیمان که در مسیر شهرستان چرداول است به جای اینکه تند برید منطق جلو برو،ایلام ۹ شهرستان داره فقط دهلران که نیست ،بار آخرت باشه از این حرفا میزنی.