گران ترین ساعت های مچی ثروتمندترین مردان دنیا

گران ترین ساعت های مچی ثروتمندترین مردان دنیا

وبسایت فوربس به تازگی جدیدترین فهرست ثروتمندترین افراد دنیا را منتشر کرده است که در آن برنارد آرنو، ایلان ماسک و جف بزوس به ترتیب جایگاه های اول تا سوم را از آن خود ساخته اند.

با چنین ثروت عظیمی آن ها به طور حتم توان خرید گران ترین وسایل شخصی عرضه شده در دنیا را دارند که ساعت مچی هم یکی از آن ها است.

در ادامه مروری بر گران ترین ساعت های مچی ثروتمندترین افراد دنیا خواهیم داشت.

۷- بیل گیتس

مدل: Tag Heuer Professional 2000

قیمت: ۱،۴۰۰ دلار

بیل گیتس گرچه سال ها ثروتمندترین فرد دنیا بوده اما بیشتر اوقات یک ساعت کاسیوی ساده ی ۵۰ دلاری به دست می کند. او اما ساعت های لوکسی هم دارد.

گیتس یک بار در کنفرانسی در فیلپین با یک ساعت Tag Heuer Professional 200 دیده شد. گرچه خیلی طول نکشید، چون در همان کنفرانس از شرکت کنندگان خواست قیمت ساعتش را حدس بزنند و در نهایت آن را به کسی که نزدیک ترین حدس را به قیمت واقعی ساعت زده بود، هدیه کرد.

این ساعت قاب و بندی استیل و صفحه ای به رنگ آبی با عقربه های استیل دارد و نشانگرهای آن شب تاب اند. این ساعت همچنین تا عمق ۲۰۰ متری ضد آب است و بنابراین، گزینه ی مناسبی برای شنا، غواصی سطحی و غواصی اسکوبا است.

۶- جف بزوس

مدل: Ulysse Nardin Dual Time

قیمت: ۱۲،۹۰۰ دلار

ساعت جف بزوس، پایه گذار شرکت آمازون نه مدل مورد انتظاری است و نه پرطرفدار. اینطور که گفته می شود او سال ها است از یک ساعت Ulysse Nardin Dual Time استفاده می کند.

قاب ۴۲ میلیمتری و بند این ساعت استیل براق است و صفحه ای نقره ای، ساب دیالی آبی رنگ و عقربه هایی شب تاب دارد. این ساعت همچنین یک موتور اتوماتیک سوئیس کالیبر با ظرفیت ذخیره انرژی ۴۲ ساعت دارد و تا عمق ۱۰۰ متری ضد آب است.

۵- کارلوس اسلیم

مدل: Rolex Daytona 116520

قیمت: ۳۵ هزار دلار

از قرار معلوم ساعت انتخابی کارلوس اسلیم، تاجر بزرگ مکزیکی رولکس دیتونا است.

این ساعت که در سال ۲۰۰۰ عرضه شد، اولین مدل دارای موتور اتوماتیک این برند است و یکی از بهترین موتورهای اوتوماتیک را در میان ساعت های تولید انبوه دارد.

این ساعت یک قاب ۴۰ میلیمتری از جنس استیل، بندی صدفی، صفحه ای سیاه رنگ با ۳ ساب دیال ثانیه شمار، دقیقه شمار و ساعت شمار دارد. ظرفیت ذخیره انرژی آن ۷۲ ساعت است و تا عمق ۱۰۰ متری ضد آب است.

۴- وارن بافت

مدل: Rolex Day Date

قیمت: ۴۲ هزار دلار

یکی دیگر از میلیاردرهای طرفدار برند رولکس، رئیس و مدیرعامل شرکت برکشر هاتاوی، وارن بافت است. بافت مدل های زیادی از ساعت های رولکس را دارد اما معمولاً با یکی از مدل های کلاسیک این برند، Rolex Day Date دیده می شود.

این مدل به ساعت «رئیس جمهور» مشهور است، چون ساعت برخی از رؤسای جمهور قبلی آمریکا، از لیندون بی. جانسون و جرالد فورد گرفته تا دونالد ترامپ بوده است.

این ساعت قابی از جنس طلای زرد ۱۸ عیار دارد. صفحه ی نقره ای رنگ ساعت تضاد مناسبی با عقربه ها و نشانگرهای طلایی آن ایجاد کرده است. موتور این ساعت اتوماتیک است.

۳- لری الیسون

مدل: Richard Mille RM005

قیمت: ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار دلار

یکی دیگر از چهره های برجسته ی عرصه ی فناوری، لری الیسون با برندهای مختلفی از ساعت دیده شده است، از رولکس گرفته تا پنرای. اما اینطور که به نظر می رسد Richard Mille RM005 محبوب ترین و گران ترین ساعت او است.

این ساعت که در سال ۲۰۰۴ عرضه شد، اولین مدل اتوماتیک برند ریچارد میل است. این ساعت قابی به قطر ۳۷/۸ میلیمتر از جنس طلای سفید ۱۸ عیار با یک بند چرمی سیاه رنگ دارد. صفحه ی ساعت هم به شکل چرخ دنده ای است.

۲- ایلان ماسک

مدل: Richard Mille 029

قیمت: ۲۵۰ هزار دلار

برند ریچارد میل یکی از انتخاب های پایه گذار شرکت های تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک هم هست.

این ساعت قابی خاکستری، صفحه ای سیاه رنگ، عقربه هایی نقره ای و بندی لاستیکی به رنگ سیاه دارد. این ساعت تقویم دار همچنین دارای موتور اتوماتیک چرخ دنده ای است.

۱- برنارد آرنو

مدل: Tiffany Patek Philippe 5740

قیمت: ۶/۵ میلیون دلار

ثروتمندترین فرد حال حاضر دنیا، برنارد آرنو گران ترین ساعت این فهرست را نیز به خود اختصاص داده است. مدیرعامل شرکت فرانسوی محصولات لوکس LVMH ساعت بسیار کمیابی دارد.

این ساعت صفحه ای فیروزه ای رنگ، نشانگرها و عقربه هایی سیاه و سفید و ۳ ساب دیال دارد.

اولین نمونه ی ساخته شده از این ساعت در سال ۲۰۲۱ به مزایده گذاشته شد که در نهایت به قیمت ۶/۵ میلیون دلار، یعنی ۱۲۰ برابر قیمت اصلی آن به فروش رفت.

منبع: scmp
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود