ماجرای ویدئوی قابلمه برگرداندن خواهران حوزه علمیه مراغه چیست؟ + ویدئو

ماجرای ویدئوی قابلمه برگرداندن خواهران حوزه علمیه مراغه چیست؟ + ویدئو

ویدئوی گزارش صدا و سیما از برگزاری پویش قابلمه برگرداندن توسط طلاب حوزه علمیه خواهران مراغه در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. این اقدام که چند سالی است در شهرهای مختلف کشور در همراهی با پویش بین المللی پخت غذای مقلوبه زنان فلسطینی صورت می گیرد، هدف از آن حمایت از فلسطین و رساندن این پیام به اسرائیلی ها عنوان شده که «سرنوشت آن ها همچون این قابلمه‌ ها واژگونی است».

ماجرای پویش بین المللی پخت غذای مقلوبه زنان فلسطینی

خبرگزاری حوزه در مطلبی درباره ی پویش بین المللی پخت غذای مقلوبه زنان فلسطینی اینگونه نوشته است:

دسامبر ٢٠١٧ بود که ترامپ اعلام کرد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد، همان روز مرابطات با قابلمه‌های مقلوبه به محوطه مسجدالاقصی آمدند و با برگرداندن غذا جواب ترامپ را دادند.

مرابطات (جمع مرابطه) به معنای زنان مراقب و مدافع یک حرکت سیاسی اسلامی است، این گروه شامل زنان فلسطینی است که خود را وقف مسجد الاقصی نموده‌اند و در مسجد الاقصی به فعالیت‌های مختلف از جمله برگزاری کلاس‌های مختلف در سطوح مختلف و آموزش قرآن می‌پردازند.

حالا صهیونیست‌ها هم در مورد برگرداندن قابلمه مقلوبه حساسیت نشان می‌دهند و به خوبی پیام و فلسفه این کار را درک کرده‌اند، آن‌ها حتی خانم «هنادی حلوانی»، یکی از اعضای مرابطات مسجدالاقصی را به همین خاطر دزدیدند یا خانم «خدیجه خوبص» مدت‌ها است به خاطر همین نوع مبارزه مدنی و زنانه در زندان به سر می‌برد.

مقلوبه تنها مزه غذا نمی‌دهد، بلکه بیشتر از غذا مزه مبارزه و دفاع از وطن را به دهان دیگران می‌چشاند.

مقلوبه یک نوع ته‌چین است که در تمام کشورهای عربی اما به روش مختلف با مواد مرغ، گوشت یا سبزیجات درست می‌شود.

نکته جالب در پخت و استفاده از این غذا این است که وقتی غذا پخته می‌شود، برای استفاده از آن، غذا را از داخل قابلمه به روی یک سینی یا بشقاب بزرگ برمی‌گردانند، حالا همین اتفاق، یعنی برگرداندن غذا روی ظرفی دیگر، باعث شده این غذا در فلسطین اشغالی تبدیل به نماد پیروزی قدس و واژگون شدن سلطه دشمنان قدس شود.

برگرداندن قابلمه‌ها به آنها یادآوری می‌کند که مثل قابلمه مقلوبه محکوم به واژگونی هستند!

حالا غذایی که پیش از این تنها یک غذای معمولی بود، به یکی از راه‌های مبارزه با اشغالگری صهیونیستی تبدیل شده است و بانوان فلسطینی در ماه مبارک رمضان افطاری می‌پزند و با خود به مسجدالاقصی می‌برند، دور هم جمع می‌شوند و با برگرداندن قابلمه غذا در برابر دیده سربازان صهیونیستی این پیام را مخابره می‌کنند که این رژیم سرنگون می‌شود.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • امیر فروردین ۲۷, ۱۴۰۲

    ببین تورو خدا مملکت درگیر چه مسائلی شده
    فقط دلقک بازی
    دهن کجی به وضعیت معیشت مردم

    • سندرز فروردین ۲۷, ۱۴۰۲

      + برای آزادی فلسطین و نابودی اسرائیل چیکار کردید؟؟
      _ با برگرداندن قابلمه پیام واژگونی رو بهشون رسوندیم :)))))

  • ارسلان فروردین ۲۷, ۱۴۰۲

    درود بر شما زنان باحجاب ایرانی. درد و بلاتون بخوره سر تک تک غربگدای های بدخت عقده ای

  • نسل سوخته فروردین ۲۸, ۱۴۰۲

    این کارهم در راستای بهره گیری از نرم افزار جهانی پایتون هست. هوش مصنوعی ونرم افزار پایتون چه میکنه. به حال این مملکت باید گریست که دانشمند یک درصد برتر جهانش میشه دکتر پایتون و عالمان حوزه علمیه ش میشه برگردان قابلمه