اپدیت شانگهای اتریوم | همه چیز درمورد شانگهای اتریوم

اپدیت شانگهای اتریوم | همه چیز درمورد شانگهای اتریوم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بررسی اپدیت شانگهای اتریوم

با ادغام موفقیت آمیز شبکه اصلی اتریوم با زنجیره بیکن (زنجیره اثبات سهام) که به عنوان ادغام یا مرج اتریوم شناخته می شود. شبکه به طور کامل از اثبات کار به مکانیسم اثبات سهام تغییر کرده است. اکنون، برای ارتقای دیگری به نام ارتقا شانگهای اتریوم آماده می شود.

این ارتقا بسیار مهم است و نوید ویژگی های بیشتری را به شبکه اتریوم برای بهبود عملکرد می دهد. در آماده سازی برای ارتقا، توسعه دهندگان اصلی بنیاد اتریوم (EF) راه اندازی یک شبکه آزمایشی پیش از شانگهای به نام شاندونگ را در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد.

تاریخ اپدیت شانگهای اتریوم

این به روز رسانی مهم در تاریخ ۱۲ آپریل ۲۰۲۳ مورخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ انجام شد.

به روزرسانی شانگهای اتریوم چیست؟

شبکه اتریوم به روز رسانی بعدی خود را تحت عنوان ارتقای شانگهای تجربه خواهد کرد که چندین پیشرفت قابل توجه و همچنین سایر موارد کوچکتر را در زنجیره به همراه خواهد داشت.

همانطور که در بالا ذکر شد، شاندونگ سفر به سمت ارتقا شانگهای اتریوم را آغاز خواهد کرد. شاندونگ یک شبکه آزمایشی مشارکتی است که مجموعه ای از EIP های در نظر گرفته شده در شانگهای را برای آزمایش اولیه مشتری فعال می کند.

پس از راه اندازی شبکه آزمایشی، توسعه دهندگان EF 5 مورد از توسعه پیشنهادی اتریوم را معرفی کرد.

• EIP-3540: EVM Object Format (EOF)

• EIP-3651: Warm Coinbase

• EIP-3670: EOF – Code Validation

• EIP-3855 : PUSH0 Instruction

• EIP-3860 : Limit and Meter Initcode

پیشنهادهای بهبود اتریوم که باید منتظر آن باشیم

EVM Object Format

مورد انتظارترین تغییر EVM Object Format یا EOF به جداسازی کد از داده ها می پردازد. در حال حاضر، جداسازی کد و داده، که برای اعتبارسنجی کد روی زنجیره مفید است، در EIP-3540 برجسته شده است. این گامی به سوی قابلیت همکاری خواهد بود. اعتبار کد برای قراردادهای EOF پس از استقرار از طریق EIP-3670، یک همراه EIP-3540 امکان پذیر خواهد شد. این اجازه می دهد تا قراردادهایی با داده های PUSH ناقص یا دستورالعمل های نامشخص رد شوند.

برداشت های زنجیره بیکن

یکی دیگر از ارتقاء عمده با شانگهای اتریوم، فعال سازی برداشت های زنجیره بیکن است. EIP-4895 به دارندگان بیکن چین این امکان را می دهد که اتریوم استیک شده خود و همچنین پاداش های انباشته شده را برداشت کنند. علاوه بر این، یک «عملیات» در سطح سیستم برای برداشت‌های اعتبارسنجی از زنجیره بیکن به EVM اضافه می‌کند. این عملیات باعث افزایش بی قید و شرط تعادل برای گیرندگان مشخص شده می شود.

کاهش هزینه های لایه ۲

یک نسخه اولیه از این فرآیند که به رول آپ ها اجازه می‌دهد تا حجم عظیمی از داده‌ها را تأیید کنند، یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های داغ بحث‌برانگیز است که برخی از توسعه‌دهندگان امیدوارند آن را در شانگهای بگنجانند.

برای کمک به کاهش کارمزد تراکنش‌ها در لایه ۲، EIP-4844 یک تکنیک proto-dankharding را پیشنهاد می‌کند. این امکان پردازش داده های بیشتری را در شبکه فراهم می کند و هزینه های تراکنش را کاهش می دهد.

چه چیزی باید در مورد به روزرسانی اتریوم بدانید؟

دارندگان اتریوم باید بدانند که به دلیل به تعویق افتادن، راه اندازی ارتقا شانگهای اتریوم ممکن است دیرتر از دوره مقرر، سپتامبر ۲۰۲۳ انجام شود. این موضوع جدید نیست، زیرا ادغام و سایر ارتقاء های شبکه در جامعه کریپتو به دلایلی مانند آزمایش، به تعویق افتاده است.

همچنین، یک ویژگی بسیار مورد انتظار در طول ادغام پس از ارتقا شانگهای اتریوم امکان پذیر خواهد شد. یعنی کاهش هزینه تراکنش ها. این همیشه یک مشکل برای شبکه بوده است. همچنین این مورد برای سهامداران سودمند است، که هزینه کمی را برای استیک کردن دارایی پرداخت می کنند.

علاوه بر این، هنوز رویکرد قطعی برای کاهش هزینه تراکنش ها وجود ندارد. در حال حاضر گزینه های مختلفی پیشنهاد شده است، از جمله موارد ذکر شده در بالا. این شبکه هنوز به این نتیجه نرسیده است که چگونه این کار را انجام دهد. شبکه اتریوم اطلاعات بیشتری را در آینده ارائه خواهد کرد.

آیا هزینه های اتریوم پس از ارتقا شانگهای اتریوم کاهش می یابد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از ارتقاءهای اصلی یعنی کاهش هزینه لایه ۲ بر هزینه گس شبکه متمرکز خواهد شد. اگر به طور منظم از اتریوم استفاده می کنید، می دانید که کارمزد تراکنش معمولا بالا است، به خصوص زمانی که شبکه شلوغ است و تقاضا در اوج خود است.

نتیجه گیری

این طرح ارائه شده است، و بهبودها به دنبال رسیدگی به مسائل عمده برای بهبود عملکرد شبکه هستند. راه رسیدن به آپدیت اتریوم شانگهای هم نزدیک و هم دور است. نزدیک به این دلیل که تنها چند ماه از سال ۲۰۲۳ فاصله داریم و انتظار می رود در سپتامبر سال آینده به روز رسانی شود. با این حال، دور است زیرا ممکن است تاخیری وجود داشته باشد زیرا در به روزرسانی های قبلی شبکه اتریون چیز جدیدی نیست.

در حال حاضر، توسعه دهندگان در تلاش برای بهبود شبکه هستند. طی چند ماه آینده، آنها پیاده سازی ها را نهایی خواهند کرد مانند برنامه های آزمایشی، رفع خطاها و غیره. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که دست روی دست بگذاریم و منتظر به روزرسانی باشیم.

اتریوم پس از ارتقا شانگهای به بیش از ۲ هزار دلار رسید

اتریوم (ETH) بعد از ظهر پنجشنبه به قدرت اخیر خود ادامه داد و پس از اینکه اتریوم با موفقیت ارتقای مورد انتظار خود را انجام داد، به بالای ۲۰۰۰ دلار در روز صعود کرد. دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار اخیراً با قیمت ۲۱۱۵ دلار معامله شد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشت.

ارتقاء شاپلا (Shapella) که به آن هارد فورک ( آپدیت شانگهای اتریوم ) نیز گفته می شود، به تبدیل شبکه اتریوم از اثبات کار (PoW) به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) با انرژی کارآمدتر ادامه داد که در ارتقا ادغام در ماه سپتامبر گذشته آغاز شد.

در هفته‌های منتهی به شاپلا، ناظران بازار بر سر واکنش قیمت اتریوم اختلاف نظر داشتند، برخی پیش‌بینی می‌کردند که فشار فروش باعث کاهش قیمت می‌شود اما برخی دیگر تأثیر کمی یا حتی افزایش قیمت را پیشبینی می‌کردند.

دیوگو مونیکا، رئیس و یکی از بنیان‌گذاران پلتفرم رمزنگاری Anchorage Digital، پس از ارتقاء در مصاحبه‌ای به کوین دسک گفت که سرمایه‌گذاران در قفل کردن اتریوم راحت‌تر خواهند بود که منجر به کاهش عرضه می‌شود. مونیکا خاطرنشان کرد که “مستقیماً نقدینگی در زنجیره وجود دارد.” او گفت: «به‌علاوه، با هر ارتقای موفقیت‌آمیزی که در شبکه اتریوم داریم، تقاضا در حال افزایش است، که این دو دلیل اصلی برای جلوگیری از کاهش شدید قیمت است. مونیکا اضافه کرد که اعتباردهندگانی که به دنبال خروج از زنجیره هستند باید به صف خروج بپیوندند و در نتیجه سرمایه‌گذاران نهادی حداقل برای لحظه‌ای در حاشیه خواهند ماند.

انجمن اتریوم نسبت به ارتقای شانگهای خوش‌بین است

انجمن اتریوم نسبت به ارتقای آینده شانگهای، که امکان برداشت اتریوم های استیک شده را فراهم می کند، خوش بین بود و این به معنای پایان یک انتظار دو ساله است. در مرحله ارتقاء، توسعه دهندگان اتریوم به روز رسانی‌های کلیدی را در بخش آزمایش ارائه کردند. یکی از توسعه دهندگان به روز رسانی در مورد آزمایش برداشت‌های ETH استیک شده در شبکه آزمایشی ژجیانگ ارائه کرد و اظهار داشت که هیچ مشکلی پیدا نشده است.

این تیم قبل از راه‌اندازی مورد انتظار در شبکه اصلی اتریوم در ماه مارس، روی ارتقای شانگهای در شبکه آزمایشی Sepolia کار می‌کرد. با نزدیک شدن این ارتقاء بزرگ، توسعه دهندگان اتریوم نیز وارد عمل شدند. داده های سنتیمنت نشان داد که فعالیت توسعه در هفته گذشته به شدت افزایش یافته است.

در انتظار ارتقای شانگهای، اکوسیستم اتریوم جهشی را در فعالیت استیکینگ ثبت کرد. طبق داده های گلسنود، ارزش کل قفل شده و تعداد سهامداران (استیکرها) به طور پیوسته در چند هفته گذشته افزایش یافته است. در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۱۶ میلیون ETH در قراردادهای هوشمند شبکه قفل شده بود که نشان دهنده رشد ۶ درصدی از آغاز سال ۲۰۲۳ است.

دلیل دیگر رشد استیکینگ می‌تواند جهش در درآمد اعتباردهندگان باشد. طبق داده‌های استیکینگ ریواردز، درآمد تقریباً ۴۰٪ در ۳۰ روز گذشته افزایش یافته است و کاربران را تشویق می کند تا در فعالیت استیکینگ شرکت کنند.

دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • دانیال ده حقی مرداد ۳۰, ۱۴۰۲

    سلام ممنونم از سایت خوبتون

    به نظرم کارمزد ۰.۳ درصد که ارزینجا زده خیلی خوبه! من با پلتفرم های مختلفی در بازار ارزهای دیجیتال کار کردم و اکثرا درصدهای بیشتری میگیرن

  • محمد رضایی مرداد ۳۱, ۱۴۰۲

    ارزینجا خیلی خوبه

  • نگار شهریور ۱, ۱۴۰۲

    واقعا پلتفرم خوبیه ،من چند ماهی میشه ازشون خرید میکنم پشتیبانی و خدماتشون واقعا خوبه

  • امیر راد شهریور ۲, ۱۴۰۲

    ارزینجا پلتفرم خوبیه، خوبیشم اینه که به شدت سریعه و پشتیبانیش هم خیلی قویه

  • نگین پارسا شهریور ۲, ۱۴۰۲

    مفاله مفیدی بود، خسته نباشید به تیم سایت ارزینجا

  • مریم شهریور ۲, ۱۴۰۲

    بسیار عالی ممنونم از ارزینجا بابت کارمزد پایین

  • امین شهریور ۳, ۱۴۰۲

    من فقط از ارزینجا استفاده میکنم ، امنیت و پشتیبانی خیلی خوبی داره