ماجرای خودروهای اهدایی به ۷۵ نماینده مجلس و استیضاح وزیر صمت

ماجرای خودروهای اهدایی به ۷۵ نماینده مجلس و استیضاح وزیر صمت

جلسه ی استیضاح امروز رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی به برکناری وی از کابینه ی سید ابراهیم رئیسی انجامید که حواشی ادعای احمد علیرضابیگی، نماینده ی تبریز درباره ی رشوه ی وزارت صمت به گروهی از نمایندگان مجلس کماکان ادامه دارد، ادعایی که با اصرار این نماینده و تکذیب دولت و هیات رئیسه مجلس همراه بوده است. علیرضابیگی هفته ی گذشته مدعی شده بود در موعد قبلی استیضاح فاطمی امین ۷۰ الی ۷۵ خودروی شاسی بلند بین نمایندگان توزیع شد تا از استیضاح وی خودداری کنند.

رشوه وزارت صمت به نمایندگان

فهرست ادعایی نمایندگانی که شاسی بلند دریافت کردند

به گزارش کانال خبری سپاه قدس، لیست اسامی برخی نمایندگان که دیگنیتی و فیدلیتی گرفتند روز گذشته توسط احمد علیرضابیگی به دادستانی و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

اسامی درون تصاویر به دلیل ملاحظات حقوقی مخدوش شده است.

رشوه وزارت صمت به نمایندگان

رشوه وزارت صمت به نمایندگان

ادعای جدید علیرضابیگی درباره ی رشوه خودرویی به نمایندگان مجلس

احمد علیرضابیگی روز گذشته با ذکر جزئیات دیگری از اهدای خودرو به نمایندگن برای انصراف از استیضاح وزیر صمت گفت: «۷۵ دستگاه خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در ماجرای استیضاح قبلی وزیر صمت توسط شرکت بهمن خودرو و با مباشرت علی محمد قلی ها، معاون اجرایی مجلس برای انصراف از استیضاح به نمایندگان اهدا شد.»

علیرضابیگی در ادامه گفت: «در ماجرای استیضاح قبلی وزیر صنعت، معدن و تجارت مشاهده کردیم که تعدادی خودروی فیدلیتی و دیگنیتی در پارکینگ مجلس پارک شده است. یکی از علل عزل “قلی‌ها” از معاونت اجرایی مجلس، واسطه شدن برای گرفتن فیدلیتی و دیگنیتی بود.»

رشوه وزارت صمت به نمایندگان

علی محمد قلی ها داماد برادر منصور ارضی بود که در شهریور ۱۴۰۰ توسط محمدباقر قالیباف به عنوان معاون جدید اجرایی مجلس منصوب شد. قلی ها پیش از آن هم در زمان شهرداری قالیباف در تهران مدیرعامل مترو بود. اسفند ماه ۱۴۰۱ اعلام شد قلی ها از سمت معاونت اجرایی مجلس استعفا کرده است.

احضار علیرضابیگی به دادستانی و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

احمد علیرضابیگی روز گذشته اعلام کرد برای ارائه ی توضیحات و مدارک درخصوص ادعای خود مبنی بر دریافت رشوه از سوی گروهی از نمایندگان برای انصراف از استیضاح وزیر صمت به دادستانی و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس فراخوانده شده است.

پس از حضور علیرضابیگی در مجلس، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادعای علیرضابیگی را کذب اعلام کرد.

رشوه وزارت صمت به نمایندگان

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: در جلسه امروز ادعای علیرضا بیگی درباره پس گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت توسط ۷۵ نماینده در قبال گرفتن خودرو کذب تشخیص داده شد و موضوع اظهارات کذب او در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

غضنفرآبادی با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این هیات برای رسیدگی به اظهارات علیرضابیگی مبنی بر تحویل خودروی شاسی بلند به ۷۵ نماینده برای پس گرفتن استیضاح گفت: دراین جلسه علیرضا بیگی تصریح کرد که نگفته است تحویل ادعایی خودروها برای پس گرفتن امضای استیضاح بوده است.

وی افزود: همچنین او مستندی برای اثبات ادعای خود به این هیات ارائه نکرد و در مقابل مطالبه اعضای هیات، تنها لیستی را ارائه کرد که اولا فاقد اسامی ۷۵ نماینده بود، ثانیا ارتباطی بین ادعای مطرح شده و استیضاح وجود نداشت، ثالثا فاقد ارزش حقوقی بود.

بیگی تاکید کرد: بر این اساس ادعای او مبنی بر پس گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت توسط ۷۵ نماینده در قبال گرفتن خودرو کذب تشخیص داده شد و موضوع اظهارات کذب او در دستگاه قضایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس ادامه داد: همچنین تاکید می شود از این پس نیز این هیات در صورتی که مستنداتی مبنی بر تخلف نماینده ای به هیئت برسد، حتما مورد بررسی قرار خواهد داد و با متخلف احتمالی مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

انتقاد علیرضابیگی از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس

احمد علیرضابیگی روز گذشته جلسه هیأت نظارت را که در آن حاضر شده بود، به «محاکمه سیاسی» تشبیه کرد.

او درباره جلسه‌اش در دادستانی، تنها به این موضوع اکتفا کرد که «معاون دادستان دفاعیات و مدارک را دریافت کرد تا رسیدگی شود.»

رشوه وزارت صمت به نمایندگان

علیرضابیگی در ادامه گفت: «هیات نظارت برای رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان تشکیل شد تا اسناد ادعای خود را ارایه کنم. وقتی اسناد را ارایه کردم، گفتند که ما نمی‌توانیم به اصل آن رسیدگی کنیم و ما فقط باید به این موضوع رسیدگی کنیم که آیا اظهارات من در حیطه وظایف نمایندگی بوده یا خیر؟»

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: «آن‌ها می‌گفتند که سخنان من در مورد واگذاری خودرو، مبنی بر تاثیرگذاری بر نتیجه استیضاح وزیر صمت بوده، اما من تاکید کردم که در همه مصاحبه‌ها گفته‌ام هیات‌رییسه به این موضوع رسیدگی کند که میان واگذاری خودرو و استیضاح چه رابطه‌ای وجود دارد؟»

او با بیان اینکه «در هیات نظارت تاکید داشتند که سخنان من، اثباتی بوده است»، تاکید کرد: «من سوالی مطرح کردم که چه رابطه‌ای بین استیضاح و واگذاری‌ها وجود دارد و این وظیفه هیات‌رییسه است که با تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب به آن رسیدگی کند.»

او گفت: «پیش از تعطیلات تابستانی ۱۴۰۱ مجلس، استیضاح وزیر صمت کلید خورده بود و قرار بود بعد از این تعطیلات استیضاح بررسی شود؛ اما در مرداد ماه هم بررسی آن عقب افتاد و نهایتا مقرر شد که بعد از شهریورماه استیضاح فاطمی‌امین مورد بررسی قرار بگیرد که سرانجام آبان ماه برگزار شد.»

علیرضابیگی تاکید کرد: «اصل موضوع را نمی‌توانند نفی کنند، چراکه پای نامه‌ای که به شرکت مربوطه داده شده، امضای معاونت نیروی انسانی قوه مقننه وجود دارد.»

او اضافه کرد: «باید بررسی شود آیا در این واگذاری‌ها ابلاغیه ۸ ماده‌ای رییس‌جمهوری مبنی بر عدم واگذاری خودرو به صورت ستادی، زیر پا گذاشته شده یا خیر؟»

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • hdm اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲

    شما ها هم شروع کردین به ماله کشیدن رو خبرای دزدی و اختلاس

  • محسن اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲

    رشوه در دولت جز برنامه های ثابت و همیشگی بوده و هست و تمامی نمایندگان کارشان بر هم زدن اوضاع زندگی مردم و دریافت رشوه از ابتدایی نمایندگی تا پایان آن است اگر مجلس نبود کشور دچار آشفتگی نمیشد

  • ششششش اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۲

    نمیتونن به اصلش رسیدگی کنن عججججججب .همیشه و همه جناح ها داخلشون فساد موج میزنه فقط مردم گوسفند فرض میشن