گاف باورنکردنی رضا فاطمی امین وزیر معزول صمت در جلسه استیضاحش + ویدئو

گاف باورنکردنی رضا فاطمی امین وزیر معزول صمت در جلسه استیضاحش + ویدئو

ویدئویی از سخنان رضا فاطمی امین وزیر عزل شده ی صمت در جلسه ی استیضاحش در مجلس در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که صدای کاربران را درآورده است. این ویدئو نشان می دهد فاطمی امین در بخشی از سخنان خود به اشتباه «شعبه جنایی» را «شعبه جناحی» و «وساطت» را «وسایت» گفته بود. برخی کاربران شبکه های اجتماعی این اشتباهات را نشانه ی کم سوادی وزیر معزول دانسته و از سپردن امور مدیریتی کشور به چنین افرادی انتقاد کرده اند.

رضا فاطمی امین که یک بار توانسته بود از استیضاح قسر در رود، روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت بالاخره پس از ماه ها کش و قوس در جلسه ی استیضاح خود در مجلس حاضر شد و پس از ناتوانی در کسب رأی اعتماد اکثریت نمایندگان از سمت تصدی وزارت صمت برکنار شد.

او در این جلسه به اتهام جنجالی رشوه ی وزارت صمت به گروهی از نمایندگان برای صرف نظر از استیضاح وی نیز پرداخت. فاطمی امین در اینباره گفت: «در روزهای اخیر یک اتهام کذب منتشر شد که مردم هم متضرر شدند، اتهامی که نه در شأن دولت مردمی بود و نه در شأن مجلس انقلابی است. صرفا کذب محض بود. در چند روز گذشته بنده هرجا رفتم احساس کردم نگاه سنگینی به بنده است شما هم همین طور بودید. چرا باید با آبروی افراد اینگونه بازی شود. این آبروریزی‌ها ذخیره قبر و قیامت می‌شود. این اتهام ضربه به مجلس شورای اسلامی و دولت و اعتماد عمومی است. ملت ایران فاطمی امین به عنوان خادم شما آلوده به فساد نشده است. نمایندگان شما در مجلس آلوده به فساد نیستند.»

گاف باورنکردنی رضا فاطمی امین در جلسه استیضاحش + ویدیو

وزیر سابق صمت خطاب به احمد علیرضابیگی، نماینده ی تبریز که این اتهام را علیه وی مطرح کرده بود گفت: «آقای علیرضابیگی  از شما می‌خواهم اکنون بلند شوید و بگویید یک خودرو داده شده است و نه ۷۰ خودرو. چرا مجلس شورای اسلامی و دولت تخریب می‌شود؟ چرا برای کشور هزینه ایجاد می‌کنید؟ چرا باید مجلس انقلابی که ضد فساد است به چنین فسادی متهم شود؟ آیا این جنگ روانی نیست؟»

گرچه نمایندگان مجلس به دلیل ناتوانی فاطمی امین در مهار گرانی افسارگسیخته ی خودرو در ماه های اخیر به برکناری او از کابینه ی سید ابراهیم رئیسی رأی دادند، اما روزنامه ایران، ارگان رسانه ای دولت یک روز بعد از استیضاح وزیر سابق صمت در مطلبی مدعی شد وی قربانی نمایندگان برای رای‌آوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سال شد.

گاف باورنکردنی رضا فاطمی امین در جلسه استیضاحش + ویدیو

این روزنامه نوشت: «برخی رسانه‌ها استیضاح او را با عنوان قربانی شدن وزارت صمت به پای افزایش قیمت خودرو توصیف کردند. این توصیف اگرچه با توجه به تمرکز نطق‌ موافقان استیضاح بر قیمت خودروها می‌توانست معنا داشته باشد اما استیضاح انگیزه اصلی خود را در خلال نطق یکی دو نماینده نشان داد که بی‌پروا به ارتباط میان مخالفت‌شان با فاطمی امین و انتخابات آتی مجلس اشاره داشتند و استیضاح وزیر را مابه ازای رأی موکلان نمایندگان معرفی کردند. رویکردی که در همراه ساختن اکثریت بی‌تأثیر نبود.»

تحصیلات رضا فاطمی امین چیست؟

گاف باورنکردنی رضا فاطمی امین در جلسه استیضاحش + ویدیو

سید رضا فاطمی امین وزیر سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت، متولد ۱۳۵۳ در شاهرود، مدرک کارشناسی اش را در رشته الکترونیک و از دانشگاه فردوسی مشهد، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی سیستم های اقتصادی اجتماعی از دانشگاه علم و صنعت و دکترای مدیریت راهبردی دانش  را از دانشگاه عالی دفاع ملی دریافت کرده است.

سوابق شغلی:

  • سخنگوی وزارت صنایع و معادن
  • معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • معاون برنامه‌ریزی توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن
  • عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران
  • مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول صنایع و معادن
  • مدیر عامل سازمان اقتصادی رضوی
  • مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده
  • مشاور وزیر صنایع و معادن در طرح تحول اقتصادی
  • مجری پروژه طراحی و تدوین برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت

۲ نظر

ورود

  • بهرام اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲

    مافیا. خود خودروسازا مافیا هستن. پراید میخواستیم بخریم، نشد. یه شبه ۵۰ درصد رفت روش

  • امیر اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲

    یه بابایی هم رو در اتاقش نوشته بود با وضو وارد شوید بعد ۳۰۰۰ میلیارد برداشت رفت الانم صلیب میندازه گردنش.
    واسه من صحبت از قبر و قیامت نکن داداش