جنجال فروش جزایر ایرانی برای پرداخت حقوق بازنشستگان و واکنش ها به آن + ویدئو

جنجال فروش جزایر ایرانی برای پرداخت حقوق بازنشستگان و واکنش ها به آن + ویدئو

صحبت های یک مقام وزارت کار درباره ی فروش جزایر ایرانی برای پرداخت حقوق بازنشستگان جنجالی شد. سجاد پادام، مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار در مصاحبه ی اخیر خود با وبسایت خبری «۹۰ اقتصادی» با اشاره به بحران صندوق های بازنشستگی کشور گفت: «به زودی مجبور می شویم قشم و کیش و خوزستان را بفروشیم تا بتوانیم حقوق بازنشستگان را بدهیم.» این صحبت ها بازتاب گسترده ای داشته و با واکنش مسئولان دولتی نیز مواجه شده است.

سجاد پادام در این مصاحبه گفت:

از جایی که ۳۰۰ هزار تا شهید دادیم تا یک وجب از خاک کشور را از دست ندهیم داریم به جایی می رسیم که مجبور شویم کیش و قشم و خوزستان را برای پرداخت حقوق بازنشتسگان بفروشیم، تجربه ای که یونان طی کرده. کشور یونان ۱۰۰ جزیره فروخت تا بتواند مطالبات بازنشستگانش را بدهد، ما هم به زودی به این وضعیت دچار می‌ شویم. حتی اگر ۳ میلیون بشکه نفت را بدون تحریم بفروشیم و پولش را کامل بگیریم باز هم نمی‌توانیم بحران بازنشستگان را حل کنیم.

واکنش ها در شبکه های اجتماعی به ماجرای فروش جزایر ایرانی برای پرداخت حقوق بازنشستگان

این صحبت های سجاد پادام جنجال برانگیز شد و واکنش های زیادی را در پی داشت.

فروش کیش و قشم

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی در کانال تلگرام خود نوشت: «آقای رئیسی؛ از دیپلماسی عزت رسیدید به فروش جزیره برای پرداخت بدهی؟!»

سحر زکریا بازیگر مشهور نیز در استوری اینستاگرام خود نوشت: «چقدر خوشبختیم که شما رو داریم.»

فروش کیش و قشم

حسین ماهینی، فوتبالیست سابق هم در این رابطه با کنایه نوشت: «پروردگارا کیش، قشم، خوزستان و اقصی‌ نقاط ایران عزیزمان را حفظ بفرما. آمین».

فروش کیش و قشم

واکنش مسئولان دولتی به جنجال فروش جزایر ایرانی

معین الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس هم واکنش تندی به صحبت های سجاد پادام داشت.

فروش کیش و قشم

سعیدی در این رابطه گفت: باید در دهان چنین مدیری زد، من تعجب می‌کنم دولت چگونه به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه با احساسات میلیون‌ها ایرانی بازی کند؟

این نماینده مجلس عنوان کرد: چرا یک مدیر نامدیر به خودش اجازه می‌دهد این‌گونه مام میهن را دچار چالش کند؟ من از دولت آقای رئیسی تعجب می‌کنم چرا اجازه می‌دهند مدیران این‌گونه مقدسات مردم را زیر سوال ببرند اگر در این شرایط نمی‌توانند مرهمی بر درد‌های مردم باشند اقلاً نمک روی درد‌های مردم نپاشند.

وی ادامه داد: اگر مسئولین واقعا حرف زدن بلد نیستند، حرف نزدن را که می‌توانند انجام دهند. اولاً چه ضرورتی دارد که مسئولان تا این حد صحبت کنند؟ در کجای دنیا مسئولان اجرایی این همه سخنرانی، مصاحبه و صحبت انجام می‌دهند؟ شما کارتان اجرا است و کارتان این است که دردی از مشکلات بی‌پایان مردم را درمان کنید، این چه سبک و سیاقی است؟ باید در اولین جلسه مجلس در این خصوص صحبت کنیم.

سعیدی درباره این‌که این سخنان در تضاد با صحبت‌های دولت در خصوص رشد اقتصادی و سایر دستاورد‌هایی است که مطرح می‌کند، عنوان کرد: این سخنان پارادوکس محض است، از یک طرف آقایان می‌گویند در بحث فروش نفت به چنین دستاورد‌هایی رسیده‌ایم، ما تحریم‌ها را دور زده‌ایم ما منابع فروش نفت‌مان افزایش پیدا کرده است، از سوی دیگر این‌گونه دل مردم را خالی می‌کنند که با این روند مجبوریم برای مطالبات جامعه بازنشستگان قشم، کیش و خوزستان را بفروشیم و مثال می‌زنند یونان ۱۰۰ جزیره خودش را فروخت.

وی افزود: استعفای این مدیر نامدیر کمترین کاری است که اتفاق می‌افتد، صبر انقلابی مردم نباید باعث شود مدیران دولت این‌گونه اصول لایتغیر ایران و ایرانی را زیر سوال ببرند.

فروش کیش و قشم

همچنین احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در اینباره در توییتر خود نوشت:

در خصوص بی‌دقتی و کج‌سلیقگی یک مدیر وزارت رفاه در بیان راه‌حلی نادرست برای حل ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، وزیر محترم رفاه تأکید کرد موضع مذکور، شخصی و مؤکداً بر خلاف سیاست‌های دولت و اقدامات این وزارتخانه برای حل ریشه‌ای و ساختارمند معضلات بجا مانده از گذشته است.

واکنش سجاد پادام به انتقادها

فروش کیش و قشم

سجاد پادام در واکنش به اعتراضات به اظهارات جنجالی اش در توییتر خود نوشت:

بالغ بر ۱۳۰ کشور از تجربه یونان عبرت گرفتند و اصلاحات را در نظام بازنشستگی آغاز کردند. ما فقط هشدار دادیم تا آیینه عبرت دیگران نشویم و الا جان ما بذل وجب به وجب خاک ایران عزیز است.

۷ نظر

ورود

  • امیر اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲

    این چه خوشن، الان ۵-۶ سال فروختن این جزایر رو به چین رفته حالا این اقا داشته آماده می‌کرده مردمو همه گفتن چرا
    اون جزایر فروخته شده رفته پولشو هم خوردن

    • هم وطن اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲

      من در جزیره قشم زندگی می کنم خبری از فروش و این چیزا نیست جزیره قشم ناو جنگی برا ایران که هیچ وقت غرق نمیشه جزیره استراتژیک نظامی برا ایران سپاه کلی شهرهای موشکی اینجا درست کرده اهمیتش برا خلیج فارس و تنگه هرمز که نفت اروپا از اینجا رد میشه بسیار مهمه برای ایران چی میگن برا خودتون بدون اطلاعات و آگاهی شایعه پراکنی میکنید

  • بهرام اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲

    حقیت داره خب. پدر خودم بازنشستس فروشگاه شهروند طی میکشه. با این حقوق بازنشستگی و این ۴ میلیون کار کردن خرجمون در نمیاد. همش سه نفریم من و مادرم و پدرم. خودمم ماهی نهایتا ۱۵ میلیون درمیارم. مادرمم بازنشستگیش ۶ میلیونه. اجاره و رهن و هزار کوفت زهر مار دیگه.
    حالا حساب کن دهه شصتیها پیر بشن بازنشسته بشن. صندوقای بازنشستگی رو طی این ۲۰ سال تک تک خالی کردن هزینه تحریم شد.

    • فرشاد اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲

      هرکی تو لین خراب شده حرف از درد زد و هشدار داد، پریدن بهش که بدیید دهنشو گل بگیرید!!
      اون نماینده مجلس …بجای بستن دهن امثال این بنده خدا، بره سراغ بودجه کوفتی ای که تصویب کردن و ببینه چیو تصویب کرده که پدر مملکت رو درمیاره!!
      همه تو این کشور عقب افتاده،قبل انجام درست مسئولیت خودشون دنبال گرفتن مچ بقیه و تخریب اونان!
      دیگه وقتی روسای رده بالای مملکت فقط دنبال تهریب امریکا و اروپا و کل دنیان که خودشون رو گل نشون بدن، معلومه نماینده مجلسم جرات میکنه بیاد گل بگیره دهن بقیه رو!
      اگر حرفاش اشتباهه،بیا با عدد و رقم به مردم بگو اشتباهه!البته اگر از عدد و رقم سردرمیاری

  • هم وطن اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲

    من در جزیره قشم زندگی می کنم خبری از فروش و این چیزا نیست جزیره قشم ناو جنگی برا ایران که هیچ وقت غرق نمیشه جزیره استراتژیک نظامی برا ایران سپاه کلی شهرهای موشکی اینجا درست کرده اهمیتش برا خلیج فارس و تنگه هرمز که نفت اروپا از اینجا رد میشه بسیار مهمه برای ایران چی میگن برا خودتون بدون اطلاعات و آگاهی شایعه پراکنی میکنید

  • امیرمسعود اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲

    کل مملکت رو فروختن

  • بازنشستگی اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۲

    خدا به دادمون برسه ما که الانش نه درامد داریم نه کار. تنها امید همین درس و اپلای تو یه کشور کوفتی دیگه هست. چقدر جالبه ها دیشب تبلیغات اینستا برام اومد تحصیل تو ارمنستان. یعنی اینقدر بدبخت شدیم.