جدیدترین قوانین استرالیا برای مهاجرت کاری به استرالیا

جدیدترین قوانین استرالیا برای مهاجرت کاری به استرالیا

استرالیا را می‌توان یکی از کشورهای پیشرفته دانست که هر ساله افراد زیادی قصد مهاجرت به آن را دارند و به دنبال اخذ ویزای استرالیا هستند. به همین خاطر، این کشور بخشی از نیروی کار خود را از بین مهاجران انتخاب می‌کند. همین امر باعث می‌شود تا ویزای کار استرالیا طرفداران زیادی داشته باشد. در ادامه قصد داریم جدیدترین قوانین استرالیا را برای مهاجرت کاری به این کشور مورد بررسی قرار دهیم.

جدیدترین قوانین استرالیا برای مهاجرت کاری به استرالیا

قوانین مهاجرت کاری به استرالیا

دولت جدید استرالیا تحت رهبری آنتونی آلبانیز (Anthony Albanese) تغییرات زیادی در سیاست‌های ویزای استرالیا اعمال کرده و با منتشر شدن آن، شرایط کمی متفاوت شده است. در ادامه این قوانین را برای ۵ گروه مختلف خواهیم گفت.

ویزای کاری استرالیا برای مهاجران ماهر

در قانون جدید، سه سطح مقررات برای مهاجران در نظر گرفته شده است:

  • رویکردی «آسان» برای مهاجران بسیار ماهر با حقوق بالا
  • گروهی از مهاجران با حقوق متوسط که درآمدشان بیشتر از حداکثر درآمد مهاجر کاری موقت است.
  • گروهی با دستمزد کمتر برای بخش‌هایی که کمبود نیز دارند.

دولت استرالیا قرار است از ۱ جولای ۲۰۲۳ (۱۰ تیر ۱۴۰۲) در امتیاز آزمون مهاجرانی که مهارت بالایی دارند و می‌توانند بیشترین سهم اقتصادی بلندمدت را داشته باشند تجدید نظر خواهد کرد. به همین منظور، به نظر می‌رسد که قرار است الزام آزمایش بازار کار برای اخذ ویزای کار استرالیا حذف شود.

از نظر درآمدی، حداقل دستمزد مهاجر ماهر موقت از ۵۳ هزار دلار به ۷۰ هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد و قرار است درآمد مهاجران بسیار ماهر با مشورت اتحادیه‌ها مشخص شود. برای اطلاع از درآمد مهاجر بسیار ماهر در استرالیا می‌توانید با گروه مهاجرتی پاسارگاد تماس بگیرید.

در ادامه به همه کارگران ماهر موقت فرصتی داده می‌شود تا برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند. این تغییر تا پایان سال ۲۰۲۳ اعمال خواهد.

شرایط بهتر برای کارگران

دولت استرالیا در قانون جدید مهاجرت، توجه ویژه‌ای به کارگرانی داشته که مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند و به طور خاص به کارگران موقتی پرداخته‌اند که مورد آزار و اذیت کارفرمایان خود قرار گرفته‌اند.

در این قانون جدید، کارگران مهاجر موقت می‌توانند شغل فعلی خود را تغییر دهند و تا ۶ ماه فرصت دارند تا کارفرمای دیگری در همان بخش یا نوع کار، پیدا کنند.

جدیدترین قوانین استرالیا برای مهاجرت کاری به استرالیا

معرفی سه سطح جدید برای ویزای کاری استرالیا

همانطور که در بالا اشاره کردیم، سیستم مهاجرت به استرالیا به سه سطح تقسیم می‌شود. اولین سطح، مهاجرت را برای مهاجران ماهر ساده‌تر می‌کند. سطح دوم نیز روی افرادی تمرکز می‌کند که درآمد متوسطی دارند و سطح سوم نیز برای مهاجران کم‌درآمدتر در نظر گرفته شده است.

انواع کمتر ویزای استرالیا در قانون جدید

سیستم مهاجرت استرالیا تقریبا پیچیده است و برای اخدا ویزای استرالیا باید بین بیش از ۱۰۰ کلاس ویزا، یکی را انتخاب کنید. قانون جدید استرالیا به گونه‌ای تنظیم شده که این تعداد بالای ویزا به حداقل برسد. برای اطلاع از کلاس‌های ویزای استرالیا و شرایط اخذ آن‌ها می‌توانید با گروه مهاجرتی پاسارگاد تماس بگیرید.

قوانین مهاجرت کاری کوتاه مدت

قرار است قوانین اخذ ویزای کاری کوتاه مدت استرالیا دست‌خوش تغییراتی شود. در حاضر، کسانی ویزای کاری کوتاه مدت دارند می‌توانند به مدت ۱۲ ماه به استرالیا بروند و در ازای انجام سه ماه کارهای مشخصی مانند کشاورزی، این ویزای برای سال دوم تمدید خواهد شد.

بنابر قانون جدید، ویزای کار کوتاه مدت به همان یک سال اول محدود خواهد شد. با این حال، این مسئله با توجه به توافق‌های بین‌المللی که بین استرالیا و دیگر کشورها انجام شده بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال، شهروندان بریتانیا می‌توانند تا حداکثر ۳ ویزای کاری کوتاه مدت، درخواست کنند.

قانون ویزای استرالیا برای دانشجویان

دولت استرالیا قرار است روی جذب دانشجویان خارجی با پتانسیل کاری بالا تمرکز کند. قوانین ویزای این کشور به گونه‌ای تغییر می‌کند تا دانشجویان نتوانند فقط برای دریافت حقوق کار، برای رشته‌های کم‌ارزش اپلای کنند.

در قانون جدید، به دانشجویان، پس از اتمام تحصیل به صورت خودکار ویزای موقت فارغ‌التحصیلی داده خواهد شد تا دولت استرالیا بتواند فارغ‌التحصیلان بالقوه که در دریافت ویزای دائمی مهارت موفق خواهند شد را شناسایی کند تا این افراد بتوانند در استرالیا ویزای کاری دائم داشته باشند.

همچنین به فارغ‌التحصیلان آموزش عالی با مدارک واجد شرایط، دو حقوق کار اضافی پرداخت خواهد شد که به تفکیک برای هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

  • از ۲ سال به ۴ سال برای مدارک منتخب لیسانس
  • از ۳ سال به ۵ سال برای کارشناسی ارشد منتخب
  • از ۴ سال به ۶ سال برای تمام مقاطع دکترا
جدیدترین قوانین استرالیا برای مهاجرت کاری به استرالیا

قوانین ویزا برای والدین و خانواده‌ها

دولت استرالیا تصمیم گرفته تا در قوانین جدید ویزای کاری استرالیا برای خانواده‌ها اهمیت بیشتری قائل باشد. به عقیده آن‌ها خانواده «یکی از اجزای مهم یک جامعه قوی و با ثبات» است. با این حال، در قوانین آن‌ها ممکن بود گاهی اوقات تا ۴۰ سال زمان نیاز باشد تا والدین به طور دائم بتوانند به فرزندان خود در استرالیا بپیوندند.

در قوانین جدید به نظر می‌رسد که قرار است بین والدین قرعه‌کشی شود تا آن‌ها زودتر پیش فرزندان خود بروند. همچنین ممکن است ویزای موقت ارزان‌تر و جذاب‌تر برای والدین، جایگزین ویزای دائمی والدین شود.

درست است که دولت استرالیا اصلاح ویزای والدین و خانواده را به رسمیت شناخته، اما اعلام کرده به هرکدام از موارد بالا به طور جداگانه در اواخر سال ۲۰۲۳ خواهد گرفت و اصلاح ویزای کاری استرالیا برای مهاجر ماهر در اولویت قرار دارد.

در قانون جدید، فارغ‌التحصیلان واجد شرایط با ویزای موقت  فارغ‌التحصیلی در تاریخ ۱ جولای ۲۰۲۳ (۱۰ تیر ۱۴۰۲) یا کسانی برای ویزای مورد نظر در این تاریخ اقدام می‌کنند، ویزای آن‌ها دو سال تمدید خواهد شد.

چطور برای ویزای کاری استرالیا اقدام کنیم؟

درست است که استرالیا سعی در اصلاح قوانین مهاجرت کاری کشور خود دارد؛ اما هنوز هم دریافت ویزای استرالیا پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و ممکن است بدون کمک متخصص نتوانید به راحتی مراحل را پیش ببرید یا نتوانید بهترین نوع ویزا را برای خودتان را شناسایی کنید.

پیشنهاد ما به شما تماس با گروه مهاجرتی پاسارگاد است. گروه مهاجرتی پاسارگاد از زمان تصمیم برای اخذ ویزای استرالیا تا زمانی که در استرالیا مستقر شدید در کنار شما خواهد بود و علاوه بر دفتر حقوقی در تهران، از طریق تماس تلفنی نیز پاسخگوی شما خواهد بود.

دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • حامد اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۲

    سال دیگه اقدام می کنم اگر شرایط مملکت به همین منوال بود

  • محسنی مرداد ۹, ۱۴۰۲

    کدام روش مهاجرت کاری سریعتر جواب می دهد؟

  • حسنی مرداد ۱۵, ۱۴۰۲

    سلام. اگر برای کار یا پروژه موقت به استرالیا برم چقدر امکانش هست که بتونم همونجا شرایطم رو برای کار دائمی کنم؟ حوزه کاری من تاسیسات ساختمان هست و ایالتی که بخوام اونجا بمونم هم برام فرقی نداره.