با خانواده های بازیگر هالیوود آشنا شوید؛ از همسورث ها تا اسمیت ها

با خانواده های بازیگر هالیوود آشنا شوید؛ از همسورث ها تا اسمیت ها

از اسکاشگوردها تا کیوساک ها، در این مطلب می خواهیم از ستاره های هالیوودی ای بگوییم که کار بازیگری در خانواده ی آن ها از نسل به نسل ادامه داشته است.

خانواده هان / هادسون / راسل

گلدی هان و بیل هادسون، موزیسین در سال ۱۹۷۶ ازدواج کردند و صاحب پسری به نام اولیور و دختری به نام کیت شدند، تا اینکه در سال ۱۹۸۲ از یکدیگر جدا شدند.

اولیور و کیت هادسون، همچون مادرشان به دنبال بازیگری رفتند که از فیلم های معروف آن ها می توان به «مقررات درگیری» (Rules of Engagement) و «چگونه مردی را از در ۱۰ روز از دست بدهیم» (How to Lose a Guy in Ten Days) اشاره کرد.

گلدی هان بعد از جدایی از بیل هادسون، در سال ۱۹۸۳ با کرت راسل ازدواج کرد و در سال ۱۹۸۶ صاحب پسر خود، وایت راسل شد.

همچون دیگر اعضای خانواده، وایت هم به کار بازیگری مشغول است و در فیلم هایی همچون «خیابان جامپ شماره ۲۱» (۲۱ Jump Street) و «فالکون و سرباز زمستان» (The Falcon and the Winter Soldier) نقش آفرینی کرده است.

برادران همسورث

برادران خوش چهره و بااستعداد همسورث که متولد استرالیا هستند، مدتی است که حضور پررنگ و موفقی در سینما دارند.

گرچه کریس و لیام را از فرانشایزهای پرفروشی همچون «ثور» (Thor) و «بازی های مرگبار» (The Hunger Games) می شناسیم، بزرگ ترین برادر، لوک هم فعالیت موفقی در بازیگری داشته و سابقه ی بازی در سریال «وست ورلد» (Westworld) را دارد.

خانواده اسکاشگورد

بازیگری در خون این سه برادر است که پدرشان استلان اسکاشگورد است که با بازی اش در فیلم «ثور» و سریال «چرنوبیل» (Chenorbyl) شناخته می شود.

گوستاو، بیل و الکساندر به ترتیب در سریال «وایکینگ ها» (Vikings)، فیلم «آن» (It) و سریال «خون حقیقی» (True Blood) نقش آفرینی کرده اند.

خانواده استوز / شین

با وجود مارتین شین به عنوان بزرگ خانواده، تعجبی ندارد که فرزندانش، امیلیو، رامون، چارلی و رنی هم دنباله روی او شده اند.

فعالیت چارلی، امیلیو و رنی تنها در برابر دوربین بوده، اما رامون در پشت صحنه نیز فعالیت دارد. او که حالا ۵۹ سال دارد، شرکت فیلمسازی پدرش به نام «استوز شین» را اداره می کند.

خانواده فوندا

هنری فوندا با سابقه ی بیش از ۵ دهه فعالیت بازیگری در تئاتر و سینما، فرزندان خود، پیتر و فوندا را هم به این حرفه علاقمند کرد.

پیتر که در سال ۲۰۱۹ در سن ۷۹ سالگی درگذشت، در فیلم هایی همچون «گرازهای وحشی» (Wild Hogs) و «طلای اولی» (Ulee’s Gold) بازی کرده بود. دخترش بریجت هم به دنبال بازیگری رفت و با فیلم هایی همچون It Could Happen to You و «یک نقشه ساده» (A Simple Plan) شناخته می شود.

جین که حالا ۸۵ سال دارد هنوز به بازیگری مشغول است. از جدیدترین فیلم های او می توان به Book Club: The Next Chapter اشاره کرد.

خانواده داگلاس

کرک داگلاس، بازیگر افسانه ای نخستین فیلم خود را در سال ۱۹۴۶ بازی کرد و طی دوران حرفه ای ۶۰ ساله ی خود در فیلم های موفقی همچون «اسپارتاکوس» (Spartacus)، «شور زندگی» (Lust for Life) و «وایکینگ ها» (The Vikings) نقش آفرینی کرد.

مایکل داگلاس هم دنباله روی پدرش شد و خود در فیلم های مشهوری همچون «غریزه اصلی» (Basic Instinct) و «جذابیت مرگبار» (Fatal Attraction) بازی کرد. از جدیدترین آثار او می توان به سریال «روش کامینسکی» (The Kominsky Method) و «مرد مورچه ایو زنبورک: کوانتومانیا» (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) اشاره کرد. او با کاترین زتاجونز، بازیگر مشهور برنده ی جایزه اسکار ازدواج کرده است.

خانواده رابرتز

جولیا رابرتز که با فیلم هایی همچون «زن زیبا» (Pretty Woman) به شهرت رسید، عمه ی اِما رابرتز است که او هم بازیگر است.

پدر اِما، اریک رابرتز، برادر جولیا رابرتز نیز خود بازیگر است و در فیلم هایی همچون «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight)، «بابیلون» (Babylon) و «متخصص» (The Specialist) نقش آفرینی کرده است.

خانواده هاوارد

ران هاوارد کار در سینما را از کودکی با بازیگری آغاز کرد اما بعدها به کارگردانی مشهور بدل شد. دختر او، برایس دالاس هاوارد اما هم در برابر دوربین و در پشت صحنه ی سینما فعالیت دارد.

برایس با بازی در فیلم های «خدمتکاران» (The Help) و «پارک ژوراسیک» (Jurassic World) به شهرت رسید اما سابقه ی کارگردانی یک فیلم مستند به نام «پدرها» (Dads) و همینطور چند اپیزود از سریال «مندلورین» (The Mandalorian) را هم دارد.

خانواده رینولدز / فیشر

دابی رینولدز در دهه ی ۱۹۵۰ به شهرت رسید و نزدیک به ۷۰ سال در عرصه ی بازیگری فعالیت کرد. دخترش کری فیشر هم دنباله روی او شد. فیشر یکی از نقش های اصلی فرانشایز «جنگ ستارگان» (Star Wars) ایفا کرد و در فیلم هایی همچون «وقتی هری سالی را دید» (When Harry Met Sally) و «دراپ دِد فرد» (Drop Dead Fred) حضور یافت.

دختر فیشر، بیلی لرد هم راه مادر و مادربزرگش را رفته است و در آثاری همچون سریال های «داستان ترسناک آمریکایی» (American Horror Story) و «ملکه های جیغ» (Scream Queens) و «بوک اسمارت» (Booksmart) نقش آفرینی کرده است.

(خاله ی لرد، جوئلی فیشر که دختر پدربرزگش، ادی فیشر از همسر سوم خود، کانی استیونز است هم بازیگر است.)

خانواده کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا که با سه گانه ی تحسین برانگیزش «پدرخوانده» (Godfather) شنخته می شود، دختر سوفیا را با نقش مری کورلئونه در قسمت سوم این مجموعه فیلم به دنیای بازیگری معرفی کرد. سوفیا اما بازیگری را ادامه نداد و به کارگردانی شناخته شده بدل شد.

با این حال، چیزی که شاید برخی ندانند این است که نیکلاس کیج هم در حقیقت یک کاپولا است. پدر او، آگست کاپولا، برادر فرانسیس فورد کاپولا است و بنابراین نیکلاس پسرعموی سوفیا است.

کیج نام خانوادگی خود را تغییر داد تا مسیر حرفه‌ای اش را خودش بسازد و دائماً به عموی مشهورش ربط داده نشود.

برادران بالدوین

برادران بالدوین از دهه ی ۱۹۸۰ در هالیوود فعالیت دارند.

بیلی، استفن، الک و دنیل بالدوین در آثار مختلفی نقش آفرینی کرده اند، از ریالیتی شوها، سریال ها و فیلم های تلویزیونی گرفته تا فیلم های سینمایی پرفروش.

خانواده اسمیت

ویل و جیدا پینکت اسمیت فعالیت موفقی در عرصه ی بازیگری داشته اند، بنابراین تعجبی ندارد که این استعداد را برای فرزندان شان، به ویژه جیدن هم به ارث گذاشته باشند.

جیدن زمانی که تنها ۸ سال داشت بازی درخشانی از خود در فیلم «در جستجوی خوشبختی» (The Pursuit of Happyness) در کنار پدرش ارائه داد. او در سال ۲۰۱۰ در فیلم «بچه کاراته کار» (The Karate Kid) بازی کرد که پدر و مادرش تهیه کننده ی آن بودند و بعد از آن در سال ۲۰۱۳ بار دیگر با پدرش در فیلم «بعد از زمین» (After Earth) همبازی شد.

دختر ویل و جیدا، ویلو گرچه به دنبال موسیقی رفته، اما تجربه های کوتاهی در زمینه ی بازیگری هم داشته است. او در فیلم «من افسانه هستم» (I Am Legend) که در آن با پدرش همبازی بود، نقش دختر ویل اسمیت را ایفا کرد و در فرانشایز انیمیشنی «ماداگاسکار» (Madagascar) هم صداپیشه ی چند شخصیت مختلف بود، پروژه ای که مادر جیدا هم از صداپیشگان آن بود.

ویل اسمیت از ازدواج اول خود هم یک پسر به نام تری دارد که علاقه ای به توجه عمومی ندارد. او در دوران دبیرستان به ورزش فوتبال مشغول بود و مدتی هم به عنوان دی‌جی فعالیت داشت.

خانواده گریفیت / جانسون

داکوتا جانسون دختر دو بازیگر، ملانی گریفیت و دون جانسون است و دنباله روی آن ها بوده است (مادربزرگ او، تیپی هدرن هم بازیگر بود و در تعدادی از فیلم های مشهور آلفرد هیچکاک نقش آفرینی کرد).

داکوتا با بازی در نقش آناستازیا استیل در فرانشایز «پنجاه طیف خاکستری» (Fifty Shades of Grey) به شهرت رسید و از آثار جدید او می توان به فیلم «دختر گمشده» (The Lost Daughter) اشاره کرد.

خانواده کورتیس

جیمی لی کورتیس که با آثاری همچون فرانشایز «هالووین» (Halloween) شناخته می شود و بازی اش در فیلم «همه چیز همه جا همزمان» (Everything Everywhere All at Once) یک جایزه اسکار نصیبش کرد، فرزند پدر و مادری بازیگر است.

پدرش، تونی کورتیس که نزدیک به ۶۰ سال در حرفه ی بازیگری فعالیت کرد، کار خود را از دهه ی ۱۹۴۰ آغاز کرد و مادر او، جنت لی هم در فیلم مشهور «روانی» (Psycho) آلفرد هیچکاک نقش آفرینی کرد.

خواهر و برادرهای کیوساک

جان کیوساک و خواهر و برادرهایش، بیل، سوزی، آن و جوآن که فرزند معلمی به نام آن پائولا و بازیگر و فیلمسازی به نام ریچارد کیوساک هستند، دنباله روی پدر خود شدند و در حرفه ی بازیگری مشغول شدند.

سوزی و بیل پس از مدتی کانون توجه عمومی فاصله گرفتند اما آن، بیل و جوآن کماکان به بازیگری مشغول اند و از آثار جدید آن ها می توان به سریال های «پسران» (The Boys)، «تعقیب» (Pursuit) و «بازگشت به خانه» (Homecoming) اشاره کرد.

منبع: people
دیجیاتو
بدون نظر

ورود