توییت گستاخانه فرمانده طالبان و تهدید ایران به حمله نظامی

توییت گستاخانه فرمانده طالبان و تهدید ایران به حمله نظامی

در ادامه تنش ها با طالبان و پس از توهین فرمانده طالبان به سید ابراهیم رئیسی پیرامون موضوع حقابه هیرمند، حالا در جدیدترین اتفاق یک فرمانده طالبان با انتشار توییتی تلویحا ایران را تهدید به اقدام نظامی کرده است.

عبدالحمید خراسانی فرمانده تاجیک تبار طالبان در توییتر خود با ادبیاتی گستاخانه و تهدیدآمیز خواستار رویارویی با «نسل زرتشت» در میدان نبرد شد و نوشت: «خیلی وقت شده که جنگ نکردیم. خمار خمار هستیم.»

ماجرای تهدید نظامی ایران از سوی فرمانده طالبان

او به همراه این توییت تهدیدآمیز عکسی از خود به همراه چندین طالب‌ مسلح را منتشر کرده است.

البته ساعاتی بعد این فرمانده طالبان در پیامی ویدئویی، مطالب این اکانت توییتری را تکذیب کرد و گفت این صفحه متعلق به او نیست.

تنها چند ساعت پیش از این، قاضی عبید، دیپلمات طالبان افغانستان نیز پاسخی خالی از ادب به توییت وزیر امور خارجه ایران داده بود.

ماجرای تهدید نظامی ایران از سوی فرمانده طالبان

امیرعبدالهیان در توییتی نوشت: «در ماه‌های اخیر مکررا از ملامتقی، سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند، به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیات‌های فنی و سنجش میزان آب را فراهم کنند، که نکردند. سیستان از خشکسالی رنج می‌برد. ملاک بود و نبود آب بازدید فنی و عینی است و نه صدور بیانیه سیاسی.»

قاضی عبید، دیپلمات طالبان نیز در پاسخ به وزیر امورخارجه نوشت: «نام را اینطور بنویس: محترم الحاج مولوی امیرخان متقی وزیر امورخارجه.»

در روزهای گذشته و با بالا گرفتن تنش ها میان مقام های ایرانی و طالبان بر سر حقابه هیرمند، دو طرف اظهارات تندی علیه یکدیگر داشته‌اند. پس از انتشار ویدیوی گستاخانه ژنرال مبین، از فرماندهان طالبان، او ادعا کرد که ایران بابت آب، ۷۵ میلیارد دلار آمریکا به افغانستان بدهکار است.

ژنرال مبین در گفتگو با یک رسانه فارسی زبان خارج از کشور گفت: «ایران در ازای هر ۱۰ لیتر آب باید ۲۰ لیتر بنزین به افغانستان بدهد.»

دیجیاتو
۱۰ نظر

ورود

  • Kargar اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

    میگم احیانن این طالبان همون جنبش اصیل منطقه نیست که رهبرانش یک عمر اینجا رفت و آمد داشتن؟

    • همونان اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

      همونان. بعضیا منجمله رائفی پور خیلی میگفت حمایتشون کنیم.
      این جنبش اصیل منطقه. یعنی حتی ما باید بریم زیر پرچم شون به قول بعضیا. فعلا که رفتیم.

    • دقیقا همونا هستند!! اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

      کار بجایی رسیده که گماشته ها هم زبان درازی میکنند

  • فرزاد افشار اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

    خودساخته را تدبیر نیست!!!

    • طالبان ساخته امریکا اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

      طبق گفته های هیلاری کلینتون و ترامپ و خیلی از مسوولین آمریکا طالبان ساخت آمریکاست چشمات که کور نیست برو بزن گوگل میاد دفعه بعد با اطلاع درست بیا نظر بده اطلاعات موقع سبزی پاک کردن که بدست میاری بدرد لای جرز میخوره

  • جهانگیر روحانی اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲

    تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر.آخه…ما ۸ سال با عراق و کلیه کشورهای حامی آن از جمله آمریکا و شوروی و فرانسه و انگلیس و … جنگیدیم و حاضر نشدیم به آنها با ج بدهیم حالا بیاییم به شما باج بدهیم. یک موبر به ریشات بزن شاید یک کمی بهتر جلوی پایت را ببینی و بهتر فکر کنی!!!!!

  • کوروش پرست خرداد ۶, ۱۴۰۲

    کاری به دولت امروزی ندارم ولی ما از نسل کوروشیم راهی رو ادامه میدهیم که کوروش شروع کرد تا ما وطن پرستان زنده این تخم دارید دست رو ایران بلند کنید تا دهنتون سرویس کنیم کاری ندارم الان به مردم ظلم میشه یا ن ولی ۳۰۰۰ تا طالبان سگ کی باشند بخواند ایرانو بگیرند تا نفس دارم برا وطنم می‌جنگم #نسل کوروش

  • یه کوروش پرست خرداد ۶, ۱۴۰۲

    نادرشاهی دیگر نیاز داریم برای نابودی طالبان

  • mm خرداد ۷, ۱۴۰۲

    سلام خودمان ابتدای طی ۳ سال گذشته هر نوع اتباع و افرادی را وارد کشور خودمان کردیم و بدون نظارات و مدیریت که چرا میایند ؟ که فکر و تفکر قلبی و عملی انها نسبت به مردم ایران و کشور ایرانی چیست ؟و در ایران چه کار میکنند و قبلا شغلشان چه بوده است؟ منابع درامدی چیست و از کجا تامین میشود ؟ خانه چگونه است اجاره یا خرید نامحسوس ؟و مغازه چیست و واقعا فعالیت اقتصادی مفید دارند و یا مضر اقتصاد ؟وخودرو چه طوری است؟و اهداف چیست ؟ متاسفانه نه اقامت قانونی دارند؟ نه جواز کسب دارند؟ نه کارت بانکی دارند؟ نه اجاره نامه رسمی خانه و یا قولنامه و سند رسمی که مشخص شود کجا ملک خرید اند و چه کاری میکند؟ نه گواهی نامه رانندگی؟ وحتی نه مالیاتی میدهند؟ و کلا بی هویت هستند ادم بی هویت هم می تواند هر کاری بکند و چون اثری نیست از انواع کلاهبرداری تا بحث نابودی اقتصادی کلان عدم پرداخت مالیات عدم شفافیت مالی و حتی بحث سلطه اقتصادی و سطلطه با املاک کشور بر دلالی خانه و خودرو دلارو ارز مواد غذایی و… حال امنیت کشور و هم امنیت اقتصادی در دستان مهمان ناخونده است که تعداد بسیاری در تمام شهر ÷خش شده اند و که حتی تعداد شان را نمی دانید؟ که معمولا دارای چند همسر و تعداد زیاد فرزندان هستند؟ در نهایت این وضعی داخل وضعیت خارج هم که هروز مشخص تر میشود که بسیاری با اهداف خاصی سلطه امده اند نه برای مهمانی کنار ایران همسایه شده اند در نهایت هرچه زودتر اقدام قاطع کنید و چرا که تاثیرات این حوادث اول دربحث امنیت از درگیری مرزی و شهادت مرزبانان نه یک بار بلکه چندبار و یابحث عملیات تریستی در مکان مذهبی نه یک بار بلکه چند بار و حتی بحث حمله به مراگز اموزش دختران و معلمان بادید ممنوعیت اموزشی که تنها طی سالها قبل فقط در یک کشور چنین موارد مشابه ای سابقه داشته است با روش مسمومیت سمی و حتی بحث اجاره و خرید ها ی نامحسوس در سطح کلان تمام شهر های کشور برای بسیاری اهداف خاص از تبلغات و مراسمات عجیب غریب و گروه سازی خاص و علامت خاص تا تجهیز برای عملیات فیزیکی و یا حتی بحث اقتصادی ورود سرمایه کلان و اغاز دلالی کلان که باعث گرانی بسیاری است که متاسفانه در تمام دنیا ورود افارد وسرمایه و فعالیت ها زیر نظر مسمتر دولت انجام میشود نه با یک کارت اقامت و دیگر هیچ و سرمایه و این افراد را به بخش تولیدات وارد میشود نه بخش دلالی مصرفی . کلاها مورد نیاز مردم که انها را بخرند و احتکا و صادر کنند به کشورهای دیگر خود مردم کمبود داشته و کاهش ریال درنهایت امروز ایران و مردم ان در موقعیت حساسی هستند مهمان ناخونده که دوستی و دشمنی مشخص است ولی ما صابخانه خانه اگر اقدام قاطع نکنیم ما میشویم مهمان و انها صاحب خانه ؟ چرا که هم در خانه و هم بیرون خانه مشکل بسیار است ؟ ولی انچه مشخص کنند است زمان و فرصت هاست که همچون باد در حال گذر است و گاهی یک تدبیر خوب یک مشکل بزرگ را رفع میکند و گاهی تاخیر در تصمیم باعث مشکلات بزرگ و حتی نابودی میشود. جانم فدای ایران سربلند

  • مسعود اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳

    فعلا همه جهان در حال تحلیل اثرات ضربات سنگین برپیکر رژیم جعلی صهیونیستی هستند، بالاغیرتاًشماکوتاه بیایید، مارونترسونید،گناه داریم!