معرفی موزه‌های معروف اصفهان

معرفی موزه‌های معروف اصفهان

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زمانی که به اصفهان بروید و با آثار باستانی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و به ویژه موزه‌های این شهر آشنا بشوید، تازه می‌فهمید که چرا می‌گویند اصفهان نصف جهان است. به درستی که بیش از نیمی از هنر کل جهان در این شهر تاریخی و زیبای ایران جای گرفته است. بسیاری از این هنر را هم تنها می‌توان در موزه‌های اصفهان مشاهده کرد. اگر شما هم قصد دارید که اصفهان را مقصد بعدی خود برای ایران گردی قرار بدهید و از آثار باستانی و تاریخی این شهر دیدن کنید، ادامه مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ چرا که در ادامه این مطلب برخی از زیباترین و معروف‌ترین موزه‌های اصفهان معرفی شده‌اند.

موزه کلیسا وانک

کلیسا وانک به‌عنوان یکی از بناهای تاریخی و بسیار زیبای شهر اصفهان شناخته می‌شود. در کنار این کلیسای زیبا هم می‌توانید از یکی از بهترین موزه‌های اصفهان دیدن کنید. این موزه که در شمال محراب کلیسای وانک اصفهان قرار دارد، از یک تالار دو طبقه با ویترین‌های متنوع ساخته شده است. در این موزه می‌توانید از بسیاری از آثار تاریخی مانند نسخه‌های خطی کتاب‌های قدیمی، نقاشی‌های هنرمندان اروپایی و ارمنی، آثار دست ساز و باستانی فلزی، زیورآلات و بسیاری صنایع دیگر دیدن کنید. این موزه زیبا یک بخش برای بازگو کردن تاریخ نسل کشی ارمنیان هم دارد که می‌توانید کتاب‌های مختلفی را در رابطه با این بخش از تاریخ در موزه کلیسا وانک پیدا کنید. یکی از بهترین آثاری که در این موزه پیدا می‌شود، آیه‌ای از انجیل است که روی یک تار مو نوشته شده است. موزه کلیسای وانک اصفهان هر روزه به غیر از روزهای شهادت از ۸ صبح تا ۵:۳۰ دقیقه بعد از ظهر پذیرای بازدید کنندگان است.

موزه موسیقی اصفهان

معرفی موزه‌های معروف اصفهان

اگر به موسیقی سنتی و آلت‌های موسیقی مختلف علاقه داشته باشید، موزه موسیقی اصفهان می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد. با وجود این که این موزه یکی از موزه‌های قدیمی اصفهان نیست و مدت زیادی از بازگشایی آن نمی‌گذرد، اما در همین مدت کم توانسته جوایز بسیار زیادی را برنده شود. در این موزه بخش‌های مختلفی طراحی شده است تا مسافران و بازدید کنندگان بتوانند با انواع سازهای سنتی بین‌المللی به خوبی آشنا بشوند. یکی از محبوب‌ترین بخش‌های موزه موسیقی اصفهان، بخش سازهای محلی است. در این بخش می‌توانید با اکثر سازهای محلی که در جاهای مختلف ایران استفاده می‌شود آشنا شوید. در یکی دیگر از بخش‌های محبوب موزه موسیقی اصفهان هم می‌توانید با اساتید و نامداران موسیقی آشنا شده و آثار آن‌ها را بشناسید. این موزه در خیابان جلفای اصفهان قرار گرفته و هر روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب میزبان بازدید کنندگان است.

موزه حمام علی قلی خان

معرفی موزه‌های معروف اصفهان

موزه حمام علی قلی خان یکی از معروف‌ترین موزه‌های اصفهان است که از دوران صفویه تا به امروز پای برجا مانده است. صرف نظر از سازه‌های داخل موزه، بنای خود حمام علی قلی خان خود یک موزه محسوب شده و  تمامی مسافران و بازدیدکنندگان را به فضای معماری اصفهان در دوران صفویه می‌برد. این حمام که امروزه به موزه مردم‌شناسی اصفهان تبدیل شده است، در سال ۱۰۹۱ هجری شمسی به دستور علی قلی خان ساخته شد. این حمام در کل ۳ بخش اصلی دارد که شامل حمام بزرگ، حمام کوچک و چال حوض می‌شوند. در گذشته تمامی زنان و مردان می‌توانستند به نوبت و در زمان مخصوص به خود از این حمام استفاده کنند. اما رفته رفته کاربری این حمام تاریخی تغییر پیدا کرد. امروزه می‌توان ماکت‌های زیادی را در اطراف این موزه مشاهده کرد که هرکدام از آن‌ها داستان نحوه زندگی مردم در دوران صفویه را بازگو می‌کنند.

موزه باغ پروانه

اگر به طبیعت و گونه‌های گیاهی نادر علاقه داشته باشید، موزه باغ پروانه که در اصفهان با نام باغ پروانه‌ها هم شناخته می‌شود، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. زمانی که وارد این موزه در پارک ناژوان اصفهان می‌شوید، می‌توانید گونه‌های گیاهی نادر بسیاری مانند درختچه فردوس و لیندا را مشاهده کنید. بیش از ۱۰۰ گونه گیاه نادر در این باغ پیدا می‌شود؛ اما بهترین بخش این باغ، ۲۲۰۰ گونه پروانه‌ای است که در قاب‌های شیشه‌ای برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده اند. پس از بازدید از موزه باغ پروانه و آشنایی با این پروانه‌های زیبا، می‌توانید از باغ خزندگان پارک ناژوان اصفهان هم دیدن کنید. برای سفر به اصفهان و بازدید از این باغ زیبا می‌توانید بلیط اصفهان را از یک آژانس مسافرتی مطمئن تهیه کنید.

موزه صدف

معرفی موزه‌های معروف اصفهان

حتی اگر به بازدید از آثار باستانی علاقه نداشته باشید، بازهم بازدید از برخی موزه‌های اصفهان مانند موزه صدف می‌تواند برای شما جذاب باشد. اگر به موجودات دریایی علاقه دارید، موزه صدف بهترین مقصد شما در اصفهان گردی می‌تواند باشد. در این موزه می‌توانید با بیش از ۲۰۰۰ گونه از نرم تنان، سخت پوستان، خارپوستان و سایر گونه‌های جانوری دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان آشنا شوید. عمده‌ترین و معروف‌ترین بخش این موزه به نمایش صدف‌ها و حلزون‌های دریایی اختصاص پیدا کرده است. بازدید از موزه صدف اصفهان می‌تواند برای کودکان بسیار سرگرم کننده باشد.

خرید بلیط اصفهان

موزه‌های اصفهان تنها محدود به موزه‌هایی که در این مقاله معرفی شده‌اند نمی‌شوند. در این مقاله ما سعی داشتیم که تنها تعدادی از معروف‌ترین موزه‌های اصفهان را به شما معرفی کنیم. در این شهر می‌توانید آثار باستانی، بناهای تاریخی و موزه‌های بسیار زیبایی را مشاهده کنید. اگر قصد سفر به شهرهای تاریخی ایران مانند اصفهان را داشته باشید، می‌توانید برای سفر خود از فلای تودی کمک بگیرید. فلای تودی از زمان خرید بلیط اصفهان تا رزرو هتل در کنار شما خواهد بود؛ همچنین می‌توانید بلیط سفر به سایر شهرها مانند بلیط سبزوار را هم از این آژانس گردشگری تهیه کنید.

بدون نظر

ورود