مناظره جنجالی درباره خودرو؛ مصطفی میرسلیم : «پژو ۲۰۶ و لندکروز فرقی با هم ندارند» + ویدئو

مناظره جنجالی درباره خودرو؛ مصطفی میرسلیم : «پژو ۲۰۶ و لندکروز فرقی با هم ندارند» + ویدئو

مناظره تلویزیونی مصطفی میرسلیم، نماینده تهران و جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس درباره ی واردات خودروهای خارجی که شب گذشته در برنامه «تهران ۲۰» شبکه پنج سیما صورت گرفت، خبرساز شده است. این مناظره در حالی صورت گرفت که مصطفی میرسلیم مخالف سرسخت واردات خودروهای خارجی است و همواره بر حمایت از خودروهای داخلی با وجود ضعف های فراوان آن ها اصرار داشته است، اما سوی دیگر این مناظره، جلال رشیدی کوچکی بارها به انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی پرداخته و بر لزوم واردات خودروهای خارجی به کشور تأکید داشته است.

در این مناظره صحبت های بحث برانگیزی مطرح شد که با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است. مصطفی میرسلیم که با اظهارنظرهای جنجالی اش شناخته می شود، در این برنامه نیز با صحبت های خود خبرساز شد.

در بخشی از این مناظره جلال رشیدی کوچکی این نکته را مطرح کرد که برای مثال زمانی که قیمت یک خودروی داخلی مانند پژو ۲۰۶ با خودرویی خارجی مانند لندکروز یکی است، با توجه به تفاوت بسیار زیاد ایمنی این دو خودرو با یکدیگر، مردم لندکروز را به پژو ۲۰۶ ترجیح خواهند داد. با این حال، میرسلیم در پاسخ مدعی شد هیچ تفاوتی میان این دو خودرو وجود ندارد.

این ادعای میرسلیم با واکنش های زیادی رو به رو شد و کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از خودروهای لندکروز و پژو ۲۰۶ بعد از یک تصادف سخت، تفاوت فاحش ایمنی این دو خودرو را یادآور شدند.

در جای دیگری از این مناظره میرسلیم به «لگن» خواندن خودروهای داخلی توسط رشیدی کوچکی معترض شد. او گفت: «من متاسفم که شما به تولیدکنندگان ما توهین می‌کنید و می‌گویید که لگن تولید می‌کنند. شما به چه حقی به تولیدکنندگان ما توهین می کنید و می گویید که لگن تولید می کنند؟ شما کجا از خودروساز حمایت کردید؟» رشیدی کوچکی اما با اصرار بر موضع خود در پاسخ به اعتراض میرسلیم گفت: «چون که لگن تولید می کنند و یک آشغالی تولید کرده اند که وقتی تصادف می‌کند به اجزای تشکیل دهنده اش تقسیم می‌شود و باعث آلودگی کشور شده است.»

میرسلیم همچنین مدعی شد تولیدکنندگان داخلی خودروهای خود را زیرقیمت عرضه می کنند. او گفت: «تولیدکننده‌های خودرو تولیدات شان را زیر قیمت عرضه می‌کنند. کارخانه‌دار خودرو را ۵۰۰ میلیون می‌دهد.» رشیدی کوچکی در پاسخ به ادعای میرسلیم گفت: گفت: «من چند نفر را می‌فرستم دفتر شما خودروی ۵۰۰ میلیونی به آن‌ها بدهید.من می‌گویم برای مردم ماشین خوب وارد کنیم و خودم هم ماشین خوب سوار شوم. خودروساز را تحقیر می‌کنم چون مردم را تحقیر کرده است.»

میرسلیم همچنین در این مناظره از طرح اختصاص ویژه ی خودرو به مادران انتقاد کرد و گفت این طرح مادران را به دلال تبدیل کرده است. وی در اینباره گفت: «چرا مادرها را مجبور به دلالی می‌کنیم؟ در مجلس تصمیم گرفته شد ۵۰ درصد خودروها را به مادرها بدهیم. این تصمیم اشتباه بود.»

در جای دیگری از این مناظره رشیدی کوچکی در انتقاد از سیاست های کشور درباره ی صنعت خودرو خطاب به میرسلیم گفت: «چهل سال است با این ادبیات حق مردم در صنعت خودرو را پایمال می‌کنیم. من مدافع نظام و مردم هستم. سیاست‌هایی که آقای میرسلیم می‌گویند نتیجه‌ای جز نارضایتی شدید برای مردم ندارد. عملا مردم را داریم علیه نظام هدایت می‌کنیم. شما عضو هیئت مدیره شرکت‌های موتورسازی بودید.»

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • خودرو خرداد ۲, ۱۴۰۲

    نهایت جوابگویی مسئولین ایجاد یه مناظره هست. به اینطرف میگن اینطوری بگو. به اون طرف میگن اینطوری جواب بده.
    طرف کفش میلیونی میخره میگه هدیه هست. ساعت چند صد میلیونی داره میگه هدیه هست. اخه لامصب چرا به ماها از این هدیه ها نمیرسه؟
    اصلا چرا یکی بهت هدیه بده ؟
    تو المان یه سیاستمدار هر هدیه که میگیره رو باید اعلام کنه. بیشتر از ۲۰۰ یورو بود یعنی ۱۰ میلیون تومن هدیه میره فروخته میشه و به خزانه دولت واریز میشه. کمتر بود طرف میتونه نگهداره. ۱۰ میلیون تومن تو المان نهایت هدیه هست. مگه اینکه هدیه های دوست و خانوادش باشه.طرف میخواد وام بگیره باید بگه سیاستمداره. تو المان حتی اگه یکی از فامیلای نزدیک طرف سیاستمدار باشه موقع وام و قرض گرفتن از بانک باید اعلام کنه. تا فساد نشه. اینجا چند صد میلیون هدیه گرفته .

  • قلب خرداد ۳, ۱۴۰۲

    قلب ادم تیر میکشه با دیدن اینها و شنیدن این حرفا همه میدونن مشکل از کدوم گورستانه

  • محمد خرداد ۴, ۱۴۰۲

    داستان خودرو تو این مملکت همه میدونن چیه..با این حرفا سابقه خودتو فقط خراب میکنی..خودت و بچه هات اگر سوار پراید بشید بقیه حرفاتم قبول میکنیم

  • قنبر خرداد ۶, ۱۴۰۲

    برای کسانی متاسفم که امثال میرسلیم را انتخاب کردند