جاروبرقی بوش بهتر است یا جاروبرقی فیلیپس؟

جاروبرقی بوش بهتر است یا جاروبرقی فیلیپس؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

رقابت شرکت های تولید کننده جاروبرقی در چندسال اخیر به شدت زیاد بوده و نمیتوان با قطعیت گفت کدام یک از برند های تولید کننده جاروبرقی بهتر از دیگر برند ها میباشد. اما با توجه به اینکه در بازار ایران دو برند بوش و فیلیپس رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند در این مطلب قصد داریم این دو برند با کیفیت را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس اگر قصد خرید جاروبرقی دارید و نمیدانید جاروبرقی بوش بخرید بهتر است یا جاروبرقی فیلیپس این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مقایسه جاروبرقی های بوش و فیلیپس

یکی از مهم ترین فاکتور ها هنگام خرید جاروبرقی قدرت مکش آن است. هر دو برند بوش و فیلیپس جاروبرقی هایی با مکش ۱۰۰۰ وات تا بیش از ۲۵۰۰ وات را تولید و به بازار عرضه کرده اند. هر دو برند جاروبرقی هایی با موتور بسیار قوی و باکیفیت تولید میکنند که علاوه بر قدرت مکش بالا، دوام بسیار عالی نیز دارند.

یکی دیگر از عامل هایی که هنگام خرید جاروبرقی باید به آن توجه بشود جنس بدنه جاروبرقی است. جاروبرقی های فیلیپس بدنه ای بسیار باکیفیت دارند و به سادگی دچار شکستگی نمیشوند. در مقابل جاروبرقی های بوش نیز بدنه ای نسبتا با کیفیت دارند اما در طراحی و تولید بدنه جاروبرقی، شرکت بوش بیشتر به زیبایی و طراحی اهمیت داده است.

ویژگی بسیار کاربردی و جالب که در برخی از مدل های مختلف جاروبرقی های بوش و فیلیپس موجود در بازار وجود دارد سیستم کمپرسور است که قابلیت فشرده سازی زباله ها را داشته و آنها را به شکل توپ در می آورد و هنگام تخلیه مخزن به راحتی و بدون گرد و خاک و دردسر میتوانید مخزن جاروبرقی خود را خالی کنید.

همچنین عمل فشرده سازی موجب میشود تا فضای کمتری در مخزن جاروبرقی اشغال شود و کارایی جاروبرقی را تا حد بسیار زیادی بهینه میکند. این امکان جالب باعث میشود تا طول عمر جاروبرقی شما بالاتر برود و نیاز نباشد پس از مدت کوتاهی نسبت به تعمیر جاروبرقی خود اقدام کنید.

توان مصرفی یکی دیگر از عامل های مهم در انتخاب و خرید جاروبرقی است. هرچه مصرف انرژی دستگاه پایین تر باشد میزان مصرف برق دستگاه پایین تر می آید. برچسب های انرژی که روی محصولات لوازم خانگی قرار دارند از حروف انگلیسی A – G  تقسیم بندی شده اند و هر چقدر این فلش به سمت G برود یعنی مصرف انرژی دستگاه بالاتر است و برق بیشتری مصرف میکند. هر دو برند بوش و فیلیپس جاروبرقی هایی با توان مصرفی A و A پلاس تولید و به بازار عرضه میکنند.

جاروبرقی بوش یا فیلیپس؟

با توجه به بررسی کلی که درمورد عملکرد و مشخصات جاروبرقی های بوش و فیلیپس داشتیم هردو این برند ها امکانات و کیفیت بسیار خوبی را به شما ارائه خواهند داد. برای بررسی بیشتر و اینکه مشخص کنیم کدام یک از این دو جاروبرقی ارزش خرید بیشتری نسبت به یکدیگر دارند به سراغ بررسی مدل ها در رنج قیمتی مختلف خواهیم رفت.

انتخاب جاروبرقی در رنج قیمتی کمتر از ۷ میلیون تومان

اگر قصد خرید جاروبرقی با قیمتی کمتر از ۷ میلیون تومان دارید تنها انتخاب شما جاروبرقی بوش خواهد بود. برند فیلیپس در رنج قیمتی ۷ میلیون تومان مدل جدید به بازار معرفی نکرده و تنها میتوانید مدل های قدیمی تر این برند را تهیه کنید. اما در مقابل بوش چندین مدل جاروبرقی با کیفیت را در رنج قیمت کمتر از ۷ میلیون تومان برای خرید قرار داده است که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

جاروبرقی بوش مدل BGLS42230

شرکت بوش ۴ مدل جاروبرقی با قیمت کمتر از ۷ میلیون تومان در بازار دارد که یکی از بهترین آنها جاروبرقی بوش مدل BGLS42230 میباشد. این جاروبرقی قدرت مکش بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات دارد که جزو پر قدرت ترین جاروبرقی های بازار به حساب می آید. گنجایش مخزن این جاروبرقی ۵ لیتر است که میتواند به راحتی جوابگوی خانه های بزرگ نیز باشد. جاروبرقی بوش مدل BGLS42230 مجهز به فیلتر HEPA بوده که تمامی گرد و غبار را به خود جذب کرده و مانع از پخش شدن آنها در هوای محیط میشود.

انتخاب جاروبرقی در رنج قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان

رنج قیمتی ۷ تا ده میلیون تومان در بازار جاروبرقی، محدوده ای است که بیشترین رقابت را برند های فیلیپس و بوش در آن برگذار میکنند. هر دو برند بوش و فیلیپس مدل های متنوعی در این رنج قیمتی به بازار معرفی کرده اند که انتخاب را برای مشتریان سخت خواهد کرد. در ادامه به بررسی دو مدل از جاروبرقی های بوش و فیلیپس در رنج قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان خواهیم پرداخت.

جاروبرقی بوش بهتر است یا جاروبرقی فیلیپس؟

جاروبرقی فیلیپس مدل FC9170

جاروبرقی فیلیپس مدل FC9170 دارای موتور قدرتمند با توان مصرفی ۲۲۰۰ وات است که جزو جاروبرقی های پر قدرت بازار محسوب میشود. قدرت مکش این مدل جاروبرقی باتوجه به توان موتور آن بسیار زیاد است. بدنه این جاروبرقی طراحی خاصی دارد که زیبایی آن در نگاه اول جلب توجه خواهد کرد. این جاروبرقی با گنجایش ۴ لیتری که دارد میتواند جوابگوی شما در منازل بزرگ نیز باشد. بهره‌گیری این مدل از فیلتر های HEPA13 باعث می‌شود هوای خروجی از دستگاه پاک باشد و گرد و غبار به هوا بلند نشود. 

جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR

در مقابل برند بوش در این رنج قیمتی مدل BGL8GOLDIR را به بازار معرفی کرده است که در مقایسه با مدل های فیلیپس چیزی کم ندارد. توان مصرفی این جاروبرقی ۲۲۰۰ وات است البته با این تفاوت که این جاروبرقی یکی از پر قدرت ترین جاروبرقی های کم صدای بازار محسوب میشود. مزیت کم صدا بودن این جاروبرقی نسبت به برند های دیگر در این رنج قیمتی یک مزیت بسیار مهم محسوب میشود.

پارویی این مدل جاروبرقی بوش مجهز به Air Bumper است که از ایجاد خطوط سیاه روشن روی مبلمان و از ایجاد خط و خش روی سطوح جلوگیری می‌کند. مخزن این جاروبرقی ۵ لیتری است که در مقایسه با جاروبرقی های فیلیپس کمی بیشتر است. این جاروبرقی طراحی بدنه بسیار زیبایی دارد که چشم شما را در نگاه اول به خود خیره خواهد کرد. بدون شک در رنج قیمتی ۷ تا ۱۰ میلیون تومان جاروبرقی بوش مدل BGL8GOLDIR یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

ارزش خرید جاروبرقی بوش بیشتر است یا فیلیپس؟

با توجه به کیفیت نسبتا یکسانی که هر دو جاروبرقی دارند نمیتوان گفت کدام برند بهتر از دیگری است. اما با مقایسه مدل های مختلف در رنج قیمتی نزدیک به یکدیگر مشخص شد که جاروبرقی های بوش نسبت به جاروبرقی های فیلیپس کمی بهتر هستند. اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد که هنگام خرید جاروبرقی های خارجی باید به آن توجه ویژه ای بشود.

هردو برند بوش و فیلیپس با توجه به اینکه برند های خارجی تولید کننده جاروبرقی هستند در ایران نمایندگی مستقیم ندارند و در صورت خرابی جاروبرقی، گارانتی و خدمات شامل این دو برند نخواهد شد. همچنین هر دو برند بوش و فیلیپس مدل های به اصطلاح فیک و غیر اصل در بازار بسیار دارند که از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل های اصلی هستند اما در مدت زمان کوتاهی خراب میشوند.

همیشه هنگام خرید لوازم برقی به این نکته توجه داشته باشید که از فروشگاه هایی خرید کنید که آن را میشناسید و میتوانید به آن اطمینان کنید. جاروبرقی یک وسیله برقی است و ممکن است به هر دلیلی خراب بشود و به تعمیرکار نیاز پیدا کند. اما اگر شما جاروبرقی غیر اصل خریداری کرده باشید ارزش تعمیر کردن هم نخواهد داشت.

در وبسایت تعمیرخونه راهنمای کامل خرید جاروبرقی های مختلف را به شما توضیح دادیم که میتوانید با مراجعه به سایت و مطالعه مقالات یک خرید بسیار عالی را تجربه کنید.

دیجیاتو
یک نظر

ورود