کارزار خبرگزاری فارس برای توقف پخش سریال «رهایم کن»

کارزار خبرگزاری فارس برای توقف پخش سریال «رهایم کن»

مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشی تحت عنوان «درخواست بازنگری در ادامه پخش سریال رهایم کن» در «سامانه مردمی فارس من» که تاکنون به امضای ۹،۵۵۰ نفر رسیده، خواستار توقف پخش این سریال و برخورد قاطع با عوامل آن به دلیل «ترویج بی بند و باری و پخش گفتگوهای سخیف بین هنرپیشه‌ های هنجارشکن» شده اند.

سریال رهایم کن خبرگزاری فارس

در متن این پویش آمده است:

با توجه به هنجارشکنی‌های «فیلیمو» در تولید و پخش سریال های حاشیه دار و مخالف با دغدغه‌های دینی، فرهنگی، ملی و اسلامی، در سریال جدید نمایش خانگی رهایم کن پا را فراتر نهاده و به دنبال ترویج بی بندوباری رها شده و پخش گفت‌وگوهای سخیف بین هنرپیشه‌های «هنجارشکن»، خواهان جلوگیری از ادامه پخش این سریال و برخورد قاطع با این رسانه و عوامل آن هستیم.

سریال رهایم کن به کارگردانی شهرام شاه حسینی که پربیننده ترین سریال این روزهای شبکه نمایش خانگی است، از زمان آغاز پخش خود با حواشی زیادی رو به رو بوده و کشمکش تازه ای میان شبکه نمایش خانگی و ساترا رقم زده است. برخی بخش های داستان این سریال و همینطور بعضی سکانس های آن اعتراضاتی را به دنبال داشته و منتقدان سریال آن ها را عبور از خط قرمزها دانسته اند. علاوه بر این، طبق اعلام ساترا، سریال رهایم کن بدون مجوز این نهاد از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است. حواشی این سریال تا جایی ادامه یافت که در اواسط اردیبهشت ماه تمام تبلیغات محیطی این سریال از سرتاسر کشور جمع آوری شد و حتی احتمال توقیف آن نیز مطرح شد.

در این میان، رسانه های اصولگرا از جمله منتقدان اصلی سریال رهایم کن بوده اند. خبرگزاری فارس نیز که پویش مردمی توقف پخش سریال رهایم کن در آن راه اندازی شده، در مطلبی به شدت از این سریال انتقاد کرده است که در ادامه آن را می خوانید:

این روزها بازار سریال‌های نمایش خانگی حسابی گرم است. بازاری پر زرق و برق که بی شک در دراز مدت تاثیری عمیق بر وضعیت فرهنگی کشور خواهد داشت.

در این بین یکی از سریال‌هایی پر طرفدار، رهایم کن است. اثری که هر هفته برگی تازه رو می‌کند. سریال رهایم کن با عبور از خط قرمزها، فصلی تازه از سریال‌سازی را پیش کشیده است.

در سامانه فارس من خبرگزاری فارس کمپینی شکل گرفته است با این مضمون: با توجه به هنجارشکنی‌های «فیلیمو» در تولید و پخش سریال‌های حاشیه‌دار و مخالف با دغدغه‌های دینی، فرهنگی، ملی و اسلامی، در سریال جدید نمایش خانگی رهایم کن پا را فراتر نهاده و به دنبال ترویج بی بندوباری رها شده و پخش گفتگو های سخیف بین هنرپیشه های «هنجارشکن»، خواهان برخورد قاطع با این رسانه و عوامل و هنرپیشه های این سریال جلوگیری از ادامه پخش و حذف چنین سریال‌ها هستیم. در واقع اعضا این کمپین درخواست بازنگری در ادامه پخش سریال رهایم کن را داشته‌اند. این یکی از ده‌ها کمپینی است که برای مقابله با محتوای منتشر شده توسط شبکه نمایش خانگی فیلیمو شکل گرفته است.

همین موضوع باعث شد همه قمست‌های سریال رهایم کن را تماشا و ابعاد مختلف مجوزهای آن را بررسی کنیم. از این رو در این گزارش تلاش خواهیم کرد با تحلیل محتوای آن نشان دهیم که این اثر با ذهن مخاطب چه می‌کند و خطرات این نوع روایت‌ها و بازنمایی‌ها را گوشزد کنیم. بل اراده‌ای جدی‌تر برای نظارت بر پلتفرم‌هایی چون فیلیمو و تولیداتش شکل بگیرد.

سریال رهایم کن خبرگزاری فارس

مخرج مشترک محتوای تولیدات نمایش خانگی

ترویج بی بندوباری و تصویرسازی بر مبنای عشق مثلثی یکی از مهمترین ابزاری است که آثار عرضه شده در شبکه نماش خانگی از آن برای جذب بیشتر مخاطب استفاده می‌کنند.

نقطه اوج این مثلث در سریال «شهرزاد» وجود داشت. جایی که شهرزاد بین قباد و فرهاد گیر افتاده بود و هربار بخشی از عمرش را با عشق به دیگری سپری می‌کرد و ماجرا تا جایی پیش رفت که دیگر برای مخاطب زردپسند هم خیلی جذاب نبود.

«نهنگ آبی»،«کرگدن»، «مانکن» از دیگر سریال‌هایی بودند که با همین شمایل و با چاشنی خشونت، مافیا و قصه نافرجام مخاطب را گیج و گنگ رها کردند. در سریال «دل»، «همگناه»، «جیران» و «خسوف» هم این ماجرا به شکل اسفناکی روایت شد.

سریال رهایم کن خبرگزاری فارس

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: «شبکه خانگی، یک امکان ارتباط اجتماعی و فرهنگی است که چنانچه دارای مدیریت کارشناسانه و برنامه‌ریزی سلامت و هدفمندبود، در شرایطی که صداوسیمای انحصاری و اسپانسری کشور زیر نظر و سلیقه و سرمایه اسپانسرها و انحصارگراها به سختی نفس می‌کشد و در تولید سریال‌های خوب ناتوان است، می‌توانست علاقه‌مندان را با خودهمراه کند، اما شبکه خانگی، از مدیریت اصولی و برنامه‌های هدفمند برخوردار نیست و تولیدات سطحی و بازاری از آن یک بازار مکاره ساخته است.»

پرده دری فیلیمو/ از مثلث‌های عشقی تا رقابت عشقی بین دو برادر

در راستای الگو گیری این مجموعه‌های نمایشی از سریال‌های درام ترکیه‌ای و روایت داستان حول محور عشق‌های چندگانه و مثلثی با تم خیانت که اساساً مغایر با آداب و فرهنگ اسلامی و عرفی جامعه‌ ماست حالا سریال رهایم کن داغ ترین اثری است که بن مایه داستان به اصطلاح عاشقانه آن رقابت عشقی میان دو برادر خانزاده بر سر یک دختر است.

سریال رهایم کن خبرگزاری فارس

رهایم کن جدیدترین ساخته کارگردان سریال‌های موفق وپربیننده ای چون«همه چیز آنجاست» و «هشت و نیم دقیقه» است که به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو در حال پخش است. شاه حسینی بعد از سریال نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم» که با فرمول همین عشق مثلثی توانست نظر نسبی مخاطبان را جذب نماید، دوباره داستانی را در دهه ۵۰ با محوریت همین موضوع کلیشه‌ای ساخته است.

رهایم کن ؛ سه داستان موازی ولی الکن

رهایم کن سه داستان موازی را باهم پیش می‌برد: داستان کارگران معدن و یافتن کهربا و کشته شدن عبدا…، داستان یونس و مرگ او و سیر دادخواهی دوستانش از کسی که او را به ساواک لو داده و داستان اصلی عاشقانه خود یعنی علاقه همزمان دو برادر حاتم و هاتف به مارال. نکته جالب آنکه روایت فیلم‌ساز از هر سه داستان بسیار الکن است؛ مثلا مخاطب هنوز نمی‌داند حاتم در کشته شدن عبداا…‌ نقش داشته یا خیر، همچنین شخصیت یونس و دوستانش در حد تیپ باقی می‌ماند و سریال پرداخت درست و دقیقی از سیر مبارزاتی و هدف آن‌ها ندارد.

همان همیشه؛ بازهم سریالی بدون مجوز

رهایم کن بنابر پی‌گیری‌های خبرنگار فارس هیچ مجوزی از ساترا نگرفته است و حتی اعلام شده طرح سریال رهایم کن با موضوع تاریخی در ساترا ثبت شده، اما این سریال با ترویج رفتار‌های هنجار شکن، برخلاف طرح ثبت شده در ساترا عمل کرده است.

سریال رهایم کن خبرگزاری فارس

در حقیقت رهایم کن با سوء استفاده از فضای بی در و پیکر نمایش خانگی هر محتوای مبتذلی را به خورد مخاطب می‌دهد و تا به امروز حواشی بسیاری داشته است. از نمایش بالاتنه برهنه شخصیت هاتف تا سکانس قبیحی که اشارات کم و بیش مستقیمی به رابطه جنسی افسانه و بهرام دارد.

رهایم کن از یکسو ناهنجاری‌های اخلاقی چون روابط نامشروع، تجاور، خیانت، شرب خمر و…. را بازنمایی و عادی سازی می‌کند و از سوی دیگر تیشه به ریشه بنیان خانواده می‌زند؛ یادمان بیاید دیالوگ‌های هاتف به افسانه را که مدام راه رسیدن به آرزو را بریدن از خانواده می‌داند.

در واقع رهایم کن بجای آنکه نمایشی شفاف از ابتذال و فساد سیستماتیک قبل از انقلاب باشد( آنچه در طرح ثبت شده آمده است)، روایتی بی پرده و گستاخانه از اوج ابتذال در خانواده نائب سیاهرود بعنوان نماد جامعه ایرانی است.

سریال رهایم کن خبرگزاری فارس

شهرام شاه حسینی که در سریال پیشین خود یعنی «می‌خواهم زنده بمانم» کینه و نفرت خود را نسبت به نیروهای انقلابی آشکارا نشان داده بود در رهایم کن نیز گروه‌های مبارز و انقلابی دهه ۵۰ را بدون انگیزه‌های دینی و مذهبی و در شکل و شمایل کمونیست‌ها بازنمایی می‌کند.

نکته تأمل برانگیز آنکه مجید مولایی_ نویسنده و تهیه کننده سریال_ در مصاحبه‌ای مدعی شده است: «خیلی‌ها به من می‌گویند که جای این صداقت، یک‌رنگی، برادری و حتی این عشق پاک در زندگی‌های امروزی خالی است» حال آنکه مشخص نیست دقیقا منظور وی از صداقت و یکرنگی موجود در فیلم چه بوده است؟ چراکه شخصیت‌ها مدام در حال دروغ گفتن به یکدیگرند. در این خصوص کارشناسان معتقدند: «اساس قصه‌های رهایم کن را در کنار آن مثلث عاشقانه، سه ضلعی ترس، دروغ و طمع شکل داده است.»

سریال رهایم کن خبرگزاری فارس

در رهایم کن شاهد تاثیر دومینو‌ وار دروغ در زندگی افراد هستیم، از دروغ نامعلوم فاش‌شده همسر سابق حاتم گرفته تا رفتار مارال با حاتم که گهگداری با پنهان‌کاری همراه می‌شود، همچنین دروغ بزرگ هاتف مبتی بر لو ندادن یونس به ساواک را نیز باید به این موارد اضافه نمود، دروغ کثیفی که هاتف برای آنکه حاتم و مارال باور کنند به خاک مادر مرحومش نیز قسم می‌خورد!

حرف آخر

در پایان باید گفت سریال رهایم کن آشکارا با کشاندن روایت قصه به پیش از انقلاب خواسته است تا بتواند عبور از هر خط قرمزی را تجربه کند. از تجاوز و رابطه جنسی، تا مشروب و مستی و روابط مثلثی و…از سوی دیگر به همین بهانه شاهد پخش صدای خواننده لوس آنجلسی و پوشش‌های نوظهوری در شبکه نمایش خانگی هستیم، پوشش‌های زنانه به نسبت باز که تا قبل از رهایم کن در سریال‌های ایرانی بازنمایی نشده بود.

در نهایت اینکه سریال رهایم کن با پخش بدون مجوز خود و فرار از اصلاحاتی که ساترا در نامه‌ای خطاب به فیلیمو در تاریخ ۱۴۰۱/۵/۲۶ نوشته است، به‌رغم محتوای نامناسب و مبتذل، به دلیل خوش ساخت بودن ( به نسبت دیگر تولیدات فیلیمو)، موسیقی جذاب و حضور پرتعداد بازیگرهای شناخته شده توانسته است مخاطبان را به تماشای خود تشویق و در سایه آن از هر خط قرمزی عبور کند و هر نامشروعی را به نمایش بگذارد تا بار دیگر ثابت شود گویی پلتفرم فیلیمو کاری بجز قانون گریزی نمی‌داند و رسالتی بجز نابودی ارزش‌های اخلاقی و عرفی جامعه و ترویج سبک زندگی غربی بر عهده ندارد!

بیشتر بخوانید:

جمع‌ شدن تبلیغات محیطی سریال «رهایم کن»  به دلیل ترویج بی‌حیایی و بی‌عفتی + ویدیو

نامه ممیزی های سریال «رهایم کن» و سکانس جنجالی آن درباره رابطه جنسی + ویدیو

همه چیز درباره سریال «رهایم کن» عاشقانه جدید خالق «می خواهم زنده بمانم» + ویدئو

مطالب مرتبط
۱۱۰ نظر

ورود

  • میهمان خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    با سلام بر همگی روزیاتویی های عزیز
    حالا کاری به موضوعی که مطرح کردن ندارم چون من نه ببینده این سریال بودم نه پیگیر خبرگزاری فارس اما چندتا نکته توی ذهنم بعد این حرکت خبرگزاری فارس ایجاد شد
    ۱. خبرگزاری محترم فارس اگر واقعا پیگیر مطالبات و نگران مطالبات مردمیه چرا پویش های دیگه در مورد فساد و تورم و مشکلات اقتصادی نمی ذاره ؟
    ۲. همین حرکت خبرگزاری فارس رو مگه کاربران دیگه با چندین یا چند صد برابر توی کارزار بابت مشکلات دیگه جامعه انجام ندادن نمونه اش مشکلات اینترنت، صنعت استارت آپی، مطالبات بازنشستگان و … چرا یک بار خبرگزاری فارس پوشش نداده حالا این وسط کاسه داغ تر از آش برای ناهنجاری که کمترین تاثیر رو در بین مردم ایران داره شده ؟
    جالب تر از همه این که فردا پس فردا مسئولین بی مسئولیت و …مملکت به این کارزار خبرگزاری فارس واکنش نشون بدن با اون تعداد امضا

    • الی خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

      درود به شما
      خبرگزاری فارس معلوم الحاله، هیچکس محلش نمیده دیگه.

      • مذهبی تندرو خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

        ای کاش مشکلات اقتصادی هم با همین جدیت دنبال میشد به خدا قسم که فضای مجازی هزار برابر سریال های وطنی تاثیر بیشتری در جامعه میگذارد

    • حامد خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

      سلام
      منم این سریال رو نگاه نمیکنم پس نظری در مورد چیزی که نمیدانم نمیدم
      مورد ۱ که گفتین در مورد فساد تورم گرانی مشکلات بازنشتگان اینترنت و … پویش انجام میدن.سیستم کارزار در فارس به این شکله که من یا شما هم میتونیم یه کارزار راه اندازی کنیم یعنی خود خبرگذاری این کار رو انجام نمیده فقط نشر میده
      حالا در مورد کمترین تاثیر تجربه نشون داده فیلم ها و سریال ها بیشتر فرهنگ سازی و تاثیر رو بر روی جامعه دارند بخصوص تو ایران مثلا همین سریال یاغی امار تتو کلمه یاغی یا امار ثبت نام کشتی افزایش پیدا کرد.

      • میهمان خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

        سلام مجدد بر همگی
        در ابتدا تشکر می کنم از دوستمون آقای حامد عزیز که سعی کردن واژه کارزار مردمی رو به سبک سیاق خبرگزاری فارس برامون نمایش بدن از تلاش ایشون کمال تشکر رو دارم چون طبق سایت هم فکراشون ایشون هم تلاش نمودن واژه کارزار رو به روشی که خودشون دوست دارن بیان کنن تا خدایی نکرده بقیه دنیا که اگر این موضوع رو پیاده می کنن از اشتباه خودشون درس بگیرن
        دوم دوست گرامی کارزار مردمی همون طور که توی متن خبر روزیاتو و همونطور که احتمالا بقیه دوستان می دونن یک نوع حرکت مردمی که تا اینجاش حرف من و شما یکیه اما بخش دوم حرفتون که هر کسی می تونه توی خبرگزاری فارس کارزار تشکیل بده اونم توی جایی که اولا تمام کارزارها یا به مشکلات جزیی یک منطقه خاص یا مصوبات دولتی و اداری و شما اتری از مشکلات کلان جامعه که باید فراتر از مصوبات اداری و دولتی باشه نمی بینید اما توی سایت های دیگه کارزار محور مشکلات خیلی کلان تر و با واقعیات سطح جامعه هم خونی داره و تا حالا سوال نشده برای خودتون که چرا انقدر تفاوت ؟ به عنوان مثال فقط موضوع حقوق و مزایای کارکنان فراجا مهمه اما اسمی از حقوق و مزایای معلمین یا بارنشستگان توی کارزار های فارس نیست یا مشکلات مسکن مهر کل کشور مهم نیست فقط مشکلات مسکن مهر فلان شهر یا مشکل صنعت خودروسازی کشور مهم نیست اما مصوبات دنا پلاس بورسیا هم مهم هست و … نمی گم اون مشکلات مهم نیست اما کارزاری که راه می افته توی هر سایتی باید یک جوری با واقعیت جامعه ایی که من و شما توش زندگی می کنیم بخونه
        مورد نهایی هم سال هاست رسانه های میلی کشور به خاطر لجبازی و سرشکن کردن ناهنجاری های جامعه با زور و توهین از میز فرهنگ سازی کشور رخت بربسته و به جاش رسانه های جمعی دیگه جایگزین شدن به عنوان نمونه توی بحث ارز با وجود تبلیغات ۲۴ ساعته رسانه میلی چه جوری جلوی فرهنگ گران شدن ارز چندتا کانال تلگرامی به اذعان دولت کمر خم می کنه؟
        در آخر از شما دوست گرامی تقاضای این رو دارم به میزان شعور و سطح فکر جامعه اتون احترام بذارید نه جامعه رو مشتی چهارپا ببینید که با سوت یا واق واق بخواین بهش مسیر بدید بلکه فرهنگ سازی و جامعه سازی اصولی داره مثل تربیت یک فرزند انسان بهش باید توجه بشه با صبر و شکیبایی و نهایت احترام به شعورشون

        • حامد خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

          سلام مجدد
          حداقل یه بار سایت فارس رو باز کن و قسمت پویش ها این سایت رو ببین و بدون اطلاع در مورد موضوعس نظر ندید
          موفق باشید

          • میهمان خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

            سلام بر شما دوستان گرامی مخصوصا حامد و امیرحسین
            انگار جوابیه دومی هم دادم باعث روشن شدن موضوع نشد من توجه شما و بقیه دوستان رو به چندتا از کارزار هایی که واقعا دغدغه جامعه است البته از دید همفکراتون وگرنه این کارزارهای به قولی مردمی فقط به سخره گرفتن شعور مردمه
            ۱. یارانه سوخت هواپیما رفع شود ( واقعا دغدغه چند درصد جامعه اینه واگذار می گم به خودتون )
            ۲. در مساجد باید شبانه روزی بر روی مردم باز باشد !
            ۳. قیمت گذاری خرید و اجاره مسکن از پلتفرم های آنلاین!
            ۴. چاپ تصویر بی حجاب مرحوم خوروش بر روی روزنامه آسیا ( این دیگه نهایت دغدغه مندی بود انگار جامعه هیچ مشکلی نداره فقط این موضوع)
            ۵. سفرهای نوروزی ممنوع شود ( این جزو کارزارهای ویژه است که خود خبرگزاری مطبوع دوستان به جد پیگیرشه)
            بقیه مواردم ارجاع می دم بقیه دوستان اگر تمایل داشتن برن اونجا ببینن که چقدر این کارزارها به قولی مردمی با واقعیت های جامعه ایران همخونی داره که دوستان گرام تبلیغات چی ادعا می کنن ۷۰ درصد کارزارهاشون مشکلات اقتصادیه

      • Ali خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

        یاس منگولا خان، الان ما بخوایم یه کارزار در مورد حجاب اجباری بگذاریم، خبرگزاری فارس نشر میده؟

        • حامد خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

          نه فارس نه هیچ جای دیگه تو این کشور نمیشه کار رو انجام‌داد
          به نظرت میشه یه کارزار برای جرم تلقی نشدن دزدی راه انداخت؟
          قانون میگه حجاب!پس باید و‌باید قانون اجرا بشه!

          • Amir خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

            قانون شاید بخواد …. بخوره! درضمن همین قانون برای دزدا امنیت فراهم کرده و در راستای گند ردن به امنیت کل جامعه دزدا رو نمیگیره که هیچ باهاشون همکاریم میکنه! پس …شو! همه عقل و شعور داریم همه چی مشخصه!

    • مهمان خانه خود خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

      جناب فارس ….با هزارتا رای که نمیشه بری کارزار میلیونی…….ضمنا اگر نمیدونید و یا خودتان را به دیوار ناحق میکوبید، تمام قصه رهایم کن، واقعیت جامعه ایرانی هست….

      • من خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

        ترویج فساد……

    • یک ایرانی خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

      خبرگزاری فارس ۹۹ درصد پویش هاش در مورد مسائل جنسیه ! کلا مغز این جماعت غیر از مسائل جنسی به هیچ چیزی فکر نمیکنن ! جالبه به تعداد آدمای ایران پویش راه انداختن ! کلا یه سرگرمی شده براشون و همه هم میدونن اینا کدوم گروه معروف کشورن !

    • امیرحسین خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

      دوست عزیز خودت میگی پیگیر خبرگزاری فارس نیستم بعد میگی چرا در مورد مشکلات اقتصادی پویش نمی ذاره . حداقل ۶۰ الی ۷۰ درصد پویش هاش در مورد اقتصاد است

      • حامد خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

        مشکل همینه ندانسته نظر میدن
        از همون اول داریم همین رو میگیم اما کو گوش شنوا …

    • Ali خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

      مگه صدا و سیماست که سانسور کنن.‌ شما ناراحتی نگاه نکن. انگار مردم چشم و گوش بسته هستن، شبانه روز ماهواره داره فیلم های ترکیه و هالیوود میگذاره صد پله بدتر از این‌. دلتون خوشه شما هم

    • امیر خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

      دمت گرم… حرف حق

  • فرزاد خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    شما الان پویش کوبیدن سر به دیوار موقع غذا خوردن بزاری بیشتر از این تعداد شرکت می کنند….هر کسی می خوهد یه کاری کنه که خلاف منطق و عقل و نرمال بودن هستش یه پویش راه می ندازه که اصلا معلوم هم نیست در وهله اول وحود خارجی داره یا نه؟
    مردم دیگه گول این بازیا رو نمی خورن…این بازیا برا بیست سال پیش خوب بود…

  • Reza خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    در یکی از مسابقات تیم ملی یادمه مطهری نماینده مجلس بعد از پخش زنده مسابقه از تلویزیون اعتراض کرد که چرا در فلان گوشه ورزشگاه اون خانوم با اون وضعیت رو نشون دادن، این درحالی بود که برای دیدن اون خانوم باید وقت میزاشتی و چندین بار فیلمو جلو عقب و زوم میکردی بعلاوه کلی دقت لازم داشت تا بتونی اونو ببینی. این حرکت ایشون نشان از اختلالات جنسی بود که ایشون داشته . قطعا در حین این جلو عقب کردنا اگر زنش میدید یه برخورد محکمی با ایشون میکرد. در مورد اینگونه سریالها هم به همون صورت خواهد بود . عده ای که خودشون اختلالات جنسی و رفتاری دارن میان و برای بقیه تعین تکلیف میکنن. خب عزیز جان بهتر نیست به جای این عقب جلو و زوم کردنا کمی روی خودتون کار کنید!؟

  • نمال بابا نمال حمال خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    چند میگیری اینارو پخش کنی. اتفاقا این دین و فرهنگ الانی ک میبینیم هنجار شکنیه

  • کریم خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    خاک توسرتون منتقدهای مسخره شمامنتقدنیستین شمایک مشت تخریب چیهای افراطی این مملکت هستین شمادوست داریددروغ به خوردتان بدن فیلم بی شیله پیله وواقعیت گرانمیخواهیدخوب معلومه چون فهم ودرک شمابیشترازاین نیست

  • حمید صمدی خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    این همه دزدی اختلاس فقر فخشا زباله گرد و صذها عیب و ایراد دیگه رو تو سطح جامع جلویه چشمتون واقعی داره رخ میده ذو نمبینین اونوقت گیر دادین به یه فیلم ای خدا ایران رو از دست این روانی ها نجات بده

  • میا خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    ما تو مشکلاتمون غرق شدیم دغدقه اینارو ببین لیاقتتون همون فیلمای ابکیه

  • حسین خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    خب نگاه نکنید !
    فیلیمو حق انتخاب گزاشته قرار نیست هر کی از یک سریال خوشش نیومد سریع اون سریال رو حذف کنن
    وقتی سخیفه نبینید

  • زاهد خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    جناب اصولگرا ناراحتی نگاه نکن برای بقیه تصمیم نگیر

  • علیرضا خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    سلام دوستلن بنده این سریال رو هر هفته میبینم خیلی سریال خوبی است و هیچ مشکل اخلاقی و ترویج نمیدونم چی چی نداره این ها اتفاقاتی است که تو جامعه الان ما هم رخ میده و بیشتر شدنم مگه کور هستیم نمیبینم تا کی سانسور با سانسور مردم شدن مریض جنسی و روانی اگر یک آموزش در این جور موارد به افراد داده میشد خیلی از مشکلات حل میشد در خصوص خبرگزاری فارس که مشخصه یک خبرگزاری حکومتی است و فقط دنبال سانسور و منافع خودش و اطرافیانش است

  • جواد خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    ده هزار نفر و حتی ۵۰ هزار نفر مخالف این سریال؛ نسبت به جمعیت ۸۰ میلیونی کشور مثل یک نقطه کوچیکه
    ان عزیزان میتونن این سریال رو تماشا نکنن
    یه جوری میگن این سریال باعث ترویج فساد و بی بندوباری در جامعه شده انگار جامعه ما از لحاظ اخلاقی صددرصد پاکه و این سریال یه دفعه اومده داره همه چیزو به گند میکشه و اکثر جوون های ما با دیدن این سریال درگیر فساد شدن
    خب خشک مغزها، اگه سریال های ایرانی جذاب نباشه مردم (بخصوص جوون ها) جذب سریال های خارجی میشن، سریال های هالیوودی رو میخواین چیکار کنید، حتما اون موقع کمپین راه میندازید تا اینترنت رو قطع کنن؟؟

  • هوشیار خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    یعنی واقعا هیچ کاری ندارین الکی گیر میدین

  • عجم خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    صداوسیمای میلی که نشون نمیده
    باید بخری ببینی
    دوست ندارن نخرن نبینن
    اگه از بچه هاشون میترسن که ببینن جای دیگه دنبالش بگردن که چرا این سریال رو به آب دوغ خیار صدا و سیما ترجیح میدن

  • محبوبه حداد خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    هر بار که این سریال رو میبینم، فقط مبهوت هوش و ذکاوت تهیه کننده و طراح صحنه میشم….نبوغ سینمای ایران واقعا جای تبریک و شادباش داره🌹🌹 احسنت، احسنت…..تا بحال سریالی به این خوبی ندیدم..توقع دارم نظرات مثبت هم لحاظ بشه.

  • هاجر خرداد ۲۲, ۱۴۰۲

    خوشبختانه هیچ کدوم ازاین سریال های نمایش خانگی روندیدم ووقتی هم درموردشون شنیدم که موضوعات سخیف ودورازاخلاقی دارن،به خاطرندیدنشون خوشحال هم شدم.
    یه خانمی می گفت که پسرم فلان فیلم ودخترم فلان فیلم نمایش خانگی رودنبال می کنه واصلا نگران تاثیرات سوء این سریال هاتوزندگی حال وآینده بچه هاش نبود،ولی چهارصباح دیگه که رفتارهای عجیب وغریب بچه هامون رومی بینیم تعجب می کنیم ومی گیم وای خداخطای من چیه که بچم این هیولای بی شاخ ودم شده.
    اگه الان حواسمون به رفتاروکرداردختروپسرکوچیک یاحتی تازه نوجوونمون بودواونهاروازمحیط وآدم های فاسد دورنگه داشتیم،درواقع براشون یه آینده درست ترسیم کردیم وگرنه بچه هامون پای ماهواره وگوشی ودوستی باجنس مخالف تباه میشن ومتاسفانه تباهی اونا دامن مارومیگیره چون بااون شرایطی که واسه تربیت نادرستشون ایجادکرده بودیم بی مسئولیت هم خواهندبود.
    امروز بایدبه فکرباشیم فرداخیلی دیره

  • من خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    خدا لعنتتون کند. جمع کنید این بساط فحشا و ترویج فساد را….
    اسم خودتون رو گذاشتید بازیگر و کارگردان و….
    به هیچی پایبند نیستید…..
    خواستار مجازات عوامل این فیلم هستیم

    • حق گو خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

      نبین خب، مردک مریض

    • Amir خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

      کی بزرگت کرده؟! کجا بزرگ شدی؟! اصلا چند سالته؟؟ لعنت به این مملکت که شماها توش دی اکسید کربن تولید میکنین فقط

  • همتا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    والا دیگه سانسوری هم ندارن،خلک تو سرشون …رو

  • رضا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    عجب پس نشان دادن فیلم هایی مثل رهایم کن و یاغی که دقیقا واقعیت های جامعه و فرهنگ مارو نشون میده اشتباهه؟
    لابد از نظر امثال تو باید مثل صداسیما فیلمای جومونگ و دونگ یی پخش کنیم
    صداسیما این همه فیلم درباره تاریخ کشورای بیگانه پخش کرده دریغ از اینکه حتی ی دونه فیلم از تاریخ درخشان کشور خودمون بسازه شما ها ی کلمه علیه همچین صداسیمای خرابی انتقاد نمیکنین حالا مشکلتون شده بیشتر شدن تتو؟ چقدر امثال تو خنده دار هستن

  • میلاد خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    خبرگذاری فارس خودش چیه که حالا مخاطباش باشن. یه سری….. یه سریال ساختن بشین نگاه کن بره دیگه. حالا این دست اونو گرفت. این به اون فلان حرف رو زد. خخخخ. طلبه نیستین نگاه نکنید. کاش یکم کارزار برای گرونی و …. بقیه چیزها راه مینداختن

  • پرنیا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    سریالهای ِ آبکی و تخیلی صدا و سیما خوبه. همین‌ها رو ببینن. جومونگ. یانگوم . ایرانیها که نگو و

  • مصی خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    این همه …شعرنوشتی که چی؟خودت که داری نگاه میکنی پس بشین سرجات

  • حامد خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    همرو اعدام کنید😁

  • سارا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    حالا که یک سریال پر مخاطب و مردم دوست دارند باز هم سنگ اندازی میکنید . این حرفهای عهد بوق را کنار بگذارید مگر مردم چشم و گوش بسته اند . بسیار فراتر از این داستان در متن جامعه واقع میشود

    • لیلا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

      مال عهد بوقه یا مال امروز.اجازه پخش نباید داده بشه به چنین سریالهای مزخرفی

  • شاهین خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    خودتون میدونید که برگزاری پویش به دروغ بسیار بسیار کله گنده است برای من و امثال من….
    یه عده سعی در مخالفت با این سریال دارند ولی مثل همیشه در قالب پویش دارند مثل همیشه از جیب مردم خرج و هزینه میکنند و آنرا پویش مردمی اعلام میکنن…
    کدام مردم؟ مردمی که از بار گرانی و تورم کمرشان شکسته کجا حواسش به این چیزهاست؟ اگه دلواپسان نظام در همه اموری که یجوری به حجاب و بوی مخالفت با نظام مربوط میشه دارند دست پیش رو میگیرن و همه چیز را در نطفه خفه میکنند را خداوکیلی گردن پویش مردمی و مردم نندازن…
    حقیقتا که چیز خواستی در این سریال ندیدم بغیر از خوانندگی و موسیقی خیلی خیلی زیبای آخر سریال که این موسیقی چون مردم را به چهل سال قبل برمیگرداند و تداعیه خاطرات خوب برای مردم میشود بسیار دلنشین است و من هم فکر میکنم فقط و فقط هدف همین آهنگ زیباست که به مزاق آقایان خوش نیامده است چون مردم بسیار استقبال کرده اند از این سریال بواسطه همین آهنگ…..

  • شاهین خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    خبلیم سریال قشنگیست مخصوصا آهنگ زیبای آخر سریال تا کور شود هر آنکه نتواند دید…
    در ضمن نظر مخالف رو نیمذارید که این هم از سر ترس و پارتی بازیتونه…
    اینهمه میشینیم نظر مینویسیم و میدیم با این اینترنت بی کیفیت بعد میزنین قبلا این نظر را داده اید…
    نه داداش بگو میترسیم بزاریم نظرات مردمو…
    شما فقط نظرات موافق را میحواهید….

  • پروین حجاب خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    رهایم کن خیلی سریال خوب و سرگرم کننده و پربیننده س و خبرگزاری فارس خیلی …بیجا کرده که به پخش سریال معترضه. تموم کسانی که خواهان توقیف سریال شدن ..اضافه خوردن و نگاه نکنن . دیدن صحنه عرق خوری هیج بد آموزی نداره و البته بقیه نکاتی که بهش اشاره شد به عنوان بد آموزی قابل قبول نیست

    • لیلا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

      معلومه چه چرت و پرتی داری میگی .عرق خوردن هم باید نشون بدن معلومه آدمه به شدت مزخرفی هستی .اصلا از همون اول نبایداجازه پخش میدادن نه وسطای سریال از خواب بلند بشن.این چنین سریالهایی لطفا اجازه پخش ندید

      • ناشناس خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

        تو میتونی نگاه نکنی اگه مشکلت ترویج فساده

    • آسیه خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

      چرا چرت و پرت میگید؟ مگه فرهنگ ما اینجوریه که عرق خوردن توش یه چیز عادی باشه؟ حتی تو سریالای خارجی هم یه حد و حدودی رو رعایت می‌کنن!بعد شما راحت میگی عرق خوری مشکلی نیست؟ غرب‌زدگی هم حدی داره!

  • ناشناس خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    آها!میخواهند این سریال آبکی.سرکاری و فیلمنامه یک پاراگرافی را تمام کنند. میخواهند بیاندازند گردن در خواستهای مردمی و تیغ سانسور😐مثل تمام سریالهای نمایش خانگی که اصلا توجهی به ذائقه مخاطب و هزینه ای که میپردازد. ندارند!!

  • ناشناس خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    ولی قبول دارین حاتم خیلی توی این سریال فقط کراش شدههههه

  • ناشناس خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    ما دوست داریم این سریال های هنجار شکن و سخیفی که موضوعاتش این چیزاست رو ببینیم اون ۹۹۵۰نفر میتونن نبینن ولی ما دوست داریم ببینیم

    • لیلا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

      قرار نیست هرچیزی شما دوست دارید اتفاق بیفته .هرچیزی که عرفه وجزقوانین هست باید رعایت بشه .این چنین سریالهای بی پایه و اساس وبی بندوباری باید اجازه پخش ندن نه اینکه وسطای سریال از خواب بلند بشن وبخوان توقف کنند.متاسفم برتون

  • محمدرضا حجتی خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    ای بابا وضع ما بدتر از ترکیه س و بنظرم سریال خیلی خوب وقشنگیه ک حال و روز الان جامعه ما رو نشون میده

  • مژگان مرادمند خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    نسبت به سریال رهایم‌کن کم لطفی میکنید بسیار داستان خاص و جذابیه وکلا این دید منفی روقبول ندارم
    روابت زندگی واقعی ادمها که هنجارشکنی نیست
    نمایش خانگی بیننده عام وعموم وهرسنی نداره.. وگرنه میشد تلویزیون..من بسیار از این داستان و سریال در تمام موارد لذت بردم و قرار نیست همه آدمها کامل ودرست باشند نمایش اشتباهات وشرایط زندگیها شرط داستانه… وداره میگه وقتی خانواده درست تربیت نکنه میشه خانواده نایب سرخی که هرکدوم ضعف دارند

  • حسین خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    با سلام. مخاطب خبر داره که حاتم عبدالله رو نکشته. شما حواستون به چیز دیگری هست. چرا شما و دوستانتون همیشه هر چیز باب میلتون رو دوست دارید سفید نشون بدین. آیا این فیلم اگر در رابطه با دربار شاه و به قول شما استکبار بود آیا باز هم ایرادی گرفته میشد؟؟ به هر حال به جای پرداختن به این مسائل یه فکری به حال خراب اقتصاد، معیشت مردم نجیب و دزدی مسولان باشید . با تشکر

  • بسیجی منتقد خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    به اعتقاد من شما دروغ می‌گویی که پویش مردمی
    چرا چون نگاه شما به کدام مردم است مگر شما در میان مردم عادی هستید که با صراحت تمام حکم صادر میکنید اگر در میان مردم هستید پس باز هم دروغ می‌گویید زیرا نگرانی مردم اصلا در مورد فیلم و سریال نیست نگرانی مردم در مورد نان شب شان است نگرانی مردم درمورد آینده بی ثبات ایران است منظور اقتصادی نگرانی مردم فساد در تمام جاها هست در مورد رانت است الان کسی به معنی واقعی هیچ مشکلی با حجاب و فیلم و سریال ندارد اما شما به نیابت مردم حکم صادر میکنید و می‌گوید مردم کدام مردم ما که در مردم هستیم کسی مخالفتی ندارد عوام الناس مشکلی با رهایم کن ندارند و با دیگر فیلم‌ها نیز ندارند شما از کجا نتیجه گیری کردید جای تعمق دارد….وسلام

  • لیلا خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    انشاالله به مشکلات ‌اقتصادی هم رسیدگی میکنن.هر چیزی سرجایش خودش.الان مهمتر کانون خانواده هاست که با دیدن این چنین سریالهای بی بندوباری داره از هم می‌پاشه یه مشت بازیگرعقب افتاده و به دوران رسیده دارن گند میزنن به هنروسینماالبته بعضی از بازیگرا

    • مهرتا خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

      مهم همون مساله اقتصاده که باعث فحشا میشه، باعث طلاق و فروپاشی خانواده ها میشه، باعث اینکه طرف فرزند طلاق میشه و به هزار راه کشیده میشه. اگر واقعا مسلمان بودید اتفاقا اقتصاد رو مهم می دونستی نه رسیدگی به یک سریال رو. خوبیش اینه هرچی جلوتر میریم مردم از امثال شماها بیشتر دارند دوری می کنند و آگاه شدند

  • مسعود خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    دوستانی که دوست ندارند نگاه نکنند و همون سریال های فاخر و ارزشی تلویزیون رو تماشا کنند

  • امید خرداد ۲۳, ۱۴۰۲

    بوووووووووق تو حلق یه تا یه تا امضا کننده ها

  • حامد خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    شما میتونی نبینی سریالی که روت تاثیر بد میگذاره، خوبی نمایش خانگی همینه که هر کس انتخاب می‌کنه چه محتوایی رو ببینه، این که شما همیشه میگید چیزی که ما میگیم درسته و بقیه هیچی حالیشون نیست این احتیاج به کارزار داره، کارزار طرد انسانهایی با زمینه افکار دیکتاتوری، مرد خوب این تفکرات شما زندگی رو برای فرزندان خودت هم در آینده سخت میکنه، نکن،

  • حق گو خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    من نمیدونم چرا تو هر چیزی دخالت میکنین، خب نبینین، همونجوری که من نمیبینم. میشینن نگاه میکنن بعد میگن استغرالله جمع کنین خودتونو اه

  • شری خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    خبرگزاری فارس نباید نگاه میکرد گناه کردن برن توبه کنن وای وای

  • خواجه نصیرم نصیر خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    متاسفم واسه مغزهایی که چهارتا دیالوگ آبکی رو نمیتونه هندل کنه،
    چقدر یه آدم میتونه خودشو اینقدر کم شعور بدونه با دوتا دیالوگ خراب بشه
    بی جنبه ها خودشون رو لایق سانسور میدونن

  • قربان خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    من هم باشما موافقم اما هیچ وقت کم نگو .کم ننویس چون به هیچ جایی نمرسیم باید آگاه باشیم دوره خاتمی گفت آزادی چه شد بی بندباری و کوتاهی دوره احمدی نژاد گفت شفاف سازی هیچی نشد خواهشن یا ما باید سیر سیر باشیم یا گشنه گشنه اینجاست دیگر هیچی برامون مهم نیست

  • منوچ پمپی خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    بعید م به غیر پنج درصد خبرگزاری فارس و بقیه جراید خواص مخاطب داشته باشه ک بخاد پویش مردمی داشته باشه

  • Amir خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    ناهنجاری های اجتماعی و بی بند و باری تو خیابون هست نه بخاطر اینجور سریال ها
    چون اکثر مردم اگ این سریال رو هم نبینن میرن سریال های ماهواره ای میبینن ک صد برابر قشنگ تر از سریال های مسخره صدا سیماس!
    بی بند و باری و ناهنجاری از زمانی شروع شد که شما روزنامه های داغون چ اصلاح طلب و چ اصول گرا برای رسوندن شخص مورد نظرتون به پله ریاست جمهوری امثال سعید محمد رو دو طرفه حذف کردید!
    حتی از روزنامه هاتون!

    بی بند و باری بخاطر نبود شرایط لازم برای ازدواجه
    با این اوضاع اقتصادی ای ک شماها راه انداختین تو مملکت!
    همین کارارو میکنین ک امثال فرخ نژاد و … که بازیگرای خوبی هستن ازین مملکت میرن
    بعد چارتا درپیت رو میارین جاشون
    نتیجشم کاهش چشمگیر بیننده های تلوزیونتونه!

  • Amir خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    در ارتباط با مثلا مردمی که امضا کردن با اعتراض کردن حالا کاری به بی فرهنگی و عقب افتاده بودن و …بودنشون ندارم یا مثلا اینکه این چرت و پرتا دروغی بیش نیست برای حاشیه سازی و هدف و برنامه یه مشت…. ولی سوالم اینه کی برای اینا دعوت نامه فرستاده بوده بشینن ببینن؟! یا مثلا وسط این آشفته بازار دزدی و اختلاس و دروغ و مشکلات اقتصادی و فساد و… این الان چه خبر مهمیه یا کجای دغدغه و مشکلات مردم عادی جایی داره؟! جمع کنید بابا این مسخره بازیاتونو

  • امینی خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    واقعا که چه آدم های بیکاری پیدا میشن، یک جوری میگن صحنه های زننده یا بی بندباری که اون کسی که این سریال ها رو ندیده خیال میکنه چه صحنه های غیر اخلاقی یا جنسی بوده، ولی خودمونیم هااا خوب با این چیزا مردم رو از اصل موضوع که همون گرونی و بدبختی و تورم و تبعیض هست منحرف میکنن، اون به اصطلاح آدم‌های بفهمی که همیشه توی این چیزا معترض هستن صددرصد آدم سیری هستند

  • سمیرا خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    خیلی هم خوبه

  • behrooz خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    آقا اگر کسی از دیدن این سریال ناراحت میشه، خب.دیگه تماشا نکنه. مگه اسلحه گذاشتند زیر گلوی کسی که حتما نگاه کنه ؟! دست بردارید از این کارهاتون . جیب مردم رو که خالی کردید، حالا نمی خواد انقدر به فکر اخلاقیات مردم باشید.

  • میهمان خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    بابا به خود خدا قسم که شماها مریضین،عصر جاهلیت که میگن همینه.خدا شفاتون بده چون حضور شما باعث آزار مردمه،کاش این نوتیف ها میان سر گوشی من کمتر حرص بخورم،برو بستری شو بیمارستان روانی حضورت مخربه برا جامعه

  • میهمان۷۲ خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    بابا به خود خدا قسم که شماها مریضین،عصر جاهلیت که میگن همینه.خدا شفاتون بده چون حضور شما باعث آزار مردمه،کاش این نوتیف ها میان سر گوشی من کمتر حرص بخورم،برو بستری شو بیمارستان روانی حضورت مخربه برا جامعه

  • آرش خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    از همه چیز می‌خوام ایراد بگیرن جز چیزایی که مربوط به اقتصاد و معیشت مردم هست،،، دیگه این چیزا خز شده،،،هرکی این سریال رو میبینن برای پرکردن اوقات فراغت خودش هست نه اینکه فرداش بره دنبال عشق یکی دیگه تا اونم عشق مثلثی شکل بده،،، همه جای دنیا پدیده عشق مثلثی هست ایرانم هست طبیعتاً و برای مخاطب جالبه این مباحث مخصوصا برای دخترا همین