ادعاهای مخالفان وزیر صمت؛ ابهاماتی در مدارک تحصیلی عباس علی آبادی + ویدیو

ادعاهای مخالفان وزیر صمت؛ ابهاماتی در مدارک تحصیلی عباس علی آبادی + ویدیو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ برنامه‌های ارائه شده توسط عباس علی‌ آبادی گزینه پیشنهادی دولت برای پست وزارت صنعت، معدن و تجارت را بررسی کردند و موافقان و مخالفان علی آبادی برنامه های ارائه شده و سوابق او را بررسی کردند. در نهایت عباس علی آبادی با ۱۸۷ رای موافق، ۵۸ مخالف و ۸ ممتنع به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد. 

در میان نطق نمایندگانی که انتقادهای جدی به انتخاب عباس علی‌ آبادی به عنوان وزیر صمت و برنامه های ارائه شده‌ی وی داشتند، صحبت های دو نماینده بیش از همه قابل توجه بود. 

مخالفان وزیر صمت چه گفتند؟

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صحبت های خود را با انتقاد از دولت سیزدهم شروع کرد و با اشاره به سوابق علی آبادی، انتخاب وی را برای وزارت صمت نامناسب خواند. از طرف دیگر او با اشاره به نتایج آرا در فراکسیون انقلاب اسلامی که عباس علی‌ آبادی از بین ۱۴۰ نفر نماینده حاضر، ۹۱ رأی مثبت گرفته‌ بود، با اشاره به تعداد رأی های مخالف از جانب همفکران وزیر پیشنهادی، علی آبادی فردی را مشورت ناپذیر دانست.

زمان عضویت علی‌آبادی در هیئت علمی دانشگاه‌ها با سال اخذ مدرک لیسانس همخوانی ندارد!

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

محمودزاده در ادامه گفت: «لازم است به نمایندگان در خصوص افشاگری‌هایی که در رسانه‌ها مطرح شده توضیح دهید، آیا درست است که شما در مپنا با یورو حقوق ماهیانه ۶۰۰ میلیون تومان می‌گرفته‌اید و از حقوق نجومی برخوردار بوده‌اید؟ موضوع مدرک تحصیلی شما چیست؟ تاریخ ورود شما به دانشگاه در مقطع لیسانس سال ۱۳۵۸ بوده، تاریخ اخذ لیسانس مکانیک از دانشگاه شریف سال ۱۳۶۸ است یعنی شما پس از ۱۰ سال توانسته‌اید مدرک لیسانس را دریافت کنید، آیا درست است که مدرک لیسانس شما را آقای آزاد صادر کرده در حالی که وی سال ۱۳۸۴ رئیس دانشگاه شریف شده یعنی ۱۶ سال پس از اینکه شما از مقطع لیسانس فارغ‌التحصیل شده‌اید، فوق لیسانس شما را آقای رهبر از دانشگاه تهران و بر روی یک کاغذ ساده و بدون سربرگ در سال ۱۳۹۰ صادر کرده است، ان‌شاء الله برای این موارد حتماً شما پاسخی دارید که برای نمایندگان ارائه کنید.

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: «ضروری است که به تناقض آشکار سال اخذ مدرک تحصیلی و سال استخدام خود پاسخ بدهید، بر اساس مدارک ارائه شده در سال ۱۳۶۵ عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) شده‌اید، یعنی زمانی که حتی لیسانس نداشتید عضو هیئت علمی دانشگاه شدید، آقای علی‌آبادی اطلاعاتی که به عنوان هیئت علمی و معاون دانشگاه به شرکت مپنا در زمان شروع مسئولیت داده‌اند با سال اخذ مدرک تحصیلی وی همخوانی ندارد».

وی خطاب به عباس علی‌ آبادی ادامه داد: «آیا درست است که خانواده شما سال‌ها ساکن آلمان بوده‌اند، آیا تابعیت خانواده خود را تأیید یا رد می‌کنید، بر اساس اطلاعاتی که در رسانه‌ها وجود دارد، آیا شما قصد داشتید در صورت عدم اعتماد مجلس به خود برای مدیریت خاورمیانه شدن شرکت زیمنس تلاش کنید؟»

برنامه‌های مشابه برنامه علی آبادی را می‌شود در کمتر از نیم ساعت از میدان انقلاب کپی گرفت و آورد

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

به گزارش ایسنا جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان مخالف، خطاب به نمایندگان مجلس بیان کرد: «شما دارید برای وزارتخانه ای تصمیم می گیرید که سرنوشت مردم در آنجا رقم می خورد؛ ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی، ۳۳ درصد حوزه اشتغال کشور، ۷۵ درصد صادرات غیر نفتی، واحدهای صنعتی نیمه کاره، ارز تأمین نشده، خودروهای لگن و بی کیفیت، برنامه های شعاری و بی کیفیت که می شود از خیابان انقلاب ده ها مورد از آن پرینت گرفت و ارائه کرد».

وی افزود: «شما نماینده ملتی هستید که برای هر تصمیم، هر رأی و هر نظری که می دهید باید به خدا و این ملت پاسخگو باشید. از برنامه هایی که آقای وزیر به شما ارائه داده اند ظرف کمتر از نیم ساعت می شود ۵۰ تا از این برنامه ها را در میدان انقلاب تهیه کرد».

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

نماینده مردم تربت‌ جام در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی صمت با اشاره به صفحه ای از برنامه های وی، عنوان کرد: موضوع جمع آوری آب های سطحی در فصل زمستان در حوضچه های ذخیره آب و احداث تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی از موضوعاتی نیست که از برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت باشد».

رحیمی جهان آبادی افزود: «شما خودرو را ۸ برابر قیمت در خارج از مرز به ملت می فروشید. در حال حاضر مصوب شده که ۱۷۶ درصد سود بازرگانی از خودرو گرفته شود و شما می گویید موافق واردات خودرو هستید اما سابقه شما نشان می دهد زمانی که سمتی داشتید مانع واردات لوکوموتیو به کشور شدید، پس چه برنامه ای برای واردات خودرو با عوارض ۱۷۶ درصد دارید؟»

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

وی در ادامه برنامه های وزیر پیشنهادی صمت را یک انشاء کلی دانست و اظهار کرد: «تولید حداکثری در معدن و سیمان یک انشاء است. شما نمایندگان امین مردم هستید و در حال رأی دادن به یک انشاء به جای برنامه برای وزارتخانه صمت هستید و ۶ ماه دیگر ممکن است همینجا بایستید و بگویید وزیر باید استیضاح شود».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: «اینجا خانه ملت است و قرار است درد ملت پیگیری شود. من فرض می گیرم مدرک تحصیلی آقای علی آبادی درست باشد و کاری به شخصیت والای ایشان ندارم. من به برنامه ایشان انتقاد دارم، برنامه ای که حتی خود وزیر پیشنهادی آن را نخوانده و به شما ارائه کرده است. هر کدام از شما به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شوید، مشاوران شما در وزارتخانه مشابه این برنامه را در کشوی شما قرار می دهند».

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

رحیمی جهان آبادی در عین حال خاطرنشان کرد: «مردم در حال کشته شدن در جاده ها هستند و ۸ برابر قیمت خودرو بابت آن هزینه می کنند. مردم مافیای تولید خودرو در کشور را  تحمل می کنند. وضعیت سیمان در کشور را ببینید، در جایی که مردم آب خوردن ندارند صنایع گندله سازی و سیمان تأسیس شده است».

مدارک تحصیلی عباس علی‌ آبادی وزیر صمت

وی ضمن انتقاد از نحوه تقسیم بندی مسئولیت ها در کشور عنوان کرد: «کسی که پزشک اطفال است وزیر امور خارجه می شود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار می شود و این مشکل کل دولت ها و جناح های ما است و همین گونه فکر کردیم که امروز کشور به روز سیاه افتاده و کمر مردم زیر بار تورم ۷۰ درصد شکسته است».

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: «باید به جوابی که به خدا، ملت و تاریخ می دهید فکر کنید که انتخاب آدم های بدون برنامه و با برنامه های شعاری و انشایی چه به روز مملکت آورده است».

در نهایت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه صمت را به علی آبادی سپردند.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • سلیمان خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    از علی ابادی ایراد میگیرن
    مدیر جایی بود که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد نیروگاه های ایران رو ساخته.
    کلی خودرو برقی در سبک مختلف درست کرده و توربین زیمنس تولید میکنه.
    حالا فکر کن این دزدا از این بشر انتقاد میکنن