لحظه تیرباران سربازان فراری روسی و به غنیمت گرفته شدن تانک های غربی + ویدیو

لحظه تیرباران سربازان فراری روسی و به غنیمت گرفته شدن تانک های غربی + ویدیو

ویدیو ترسناکی که به تازگی منتشر شده، ظاهراً سربازان روسی را با خونسری تمام در حال کشتن همرزمان فراری شان نشان می دهد. این ویدیو که توسط یک پهپاد اوکراینی گرفته شده و در تلگرام به اشتراک گذاشته شده است، ظاهراً سه سرباز روسی را نشان می دهد که به همرزمانشان شلیک می کنند. این اعدام های ترسناک بسیاری را به یاد تاکتیکی مشابه در دوران استالین می اندازد، کسی که از همین تاکتیک برای جلوگیری از فرار سربازان و عقب نشینی شان در میدان نبرد استفاده می کرد و می گفت: «هیچ عکس در جنگ جهانی دوم رویش را بر نمی گرداند».

این ویدیو پهپادی ۱۴ ثانیه ای نشان می دهد که سه سرباز روسی به سمت هفت سربازی که ظاهراً در حال عقب نشینی هستند حمله ور شده و به آن ها شلیک می کنند. ظاهراً سربازان فراری خسته و درمانده بوده و برخی از آن ها در حالی دیده می شوند که کلاهخودهایشان را روی زمین پرت می کنند. ناگهان سه سرباز دیگر در ابتدا شلیک های هوایی هشدار انجام داده و سپس اسلحه هایشان را به سمت سربازان در حال فرار می گیرند. و در ادامه این سربازان به روی زمین می افتند. مشخص نیست که این سربازان کشته می شوند، مجروح شده یا به آن ها گفته می شود که روی زمین دراز بکشند.

آژانس خبری اوکراینی UNIAN صحت این ویدیو را تایید کرده و مدعی شده که تکنیک «نیروهای مانع» ماه هاست که در اوکراین و توسط نیروهای روسی به کار گرفته شده است. وظیفه نیروهای مانع این است که از فرار کردن سربازان از میدان نبرد جلوگیری کنند، حتی اگر استفاده از نیروی مرگبار و کشتن آن ها ضروری باشد. در ماه های اخیر تصاویر متعددی از چنین صحنه هایی منتشر شده و وزارت دفاع بریتانیای نیز استفاده از نیروهای مانع در جبهه روسیه را تایید کرده است. در اوایل سال جاری نیز ویدیویی منتشر شد که در آن نیروهای واگنر یکی از سربازان خود را اعدام می کردند. این سرباز به خیانت متهم شده و سپس با پتک کشته می شود.

اما در بحبوحه ضد حمله اوکراین، این کشور مدعی است که یک سری روستا را در منطقه شرقی دونتسک آزاد کرده است. همزمان برای اولین بار ویدیویی توسط نیروهای روسی منتشر شده که در آن دیده می شود یک تانک لئوپارد ۲ آلمانی و چند دستگاه تانک بردلی آمریکایی متعلق به نیروهای اوکراینی، در جریان یک ضدحمله ناموفق و بعد از آسیب دیدن، به دست نیروهای روسی افتاده اند. همچنین در این تصاویر جنازه چند سرباز اوکراینی که در این درگیری کشته شده اند دیده می شود. وزارت دفاع روسیه مدعی شده که در هنگام گرفته شدن این ویدیو، موتور برخی از این خودروهای زرهی هنوز روشن بوده که نشان می دهد نبرد بسیار کوتاه بوده و خدمه اوکراینی این خودروها، آن ها را رها کرده و فرار کرده اند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۵ نظر

ورود

  • جنایت خرداد ۲۴, ۱۴۰۲

    جنابت تا چه حد ای لعنت بشر
    اون عقبیا ببین با چه وحشتی سینه خیز میشن و سریع میچرخن و برمیگردن
    چقدر ساده آدم میکشن

  • سرباز زلنسکی خرداد ۲۵, ۱۴۰۲

    به امید روزی که همه بفهمند پوتین چه جنایت کاریست

  • zedvi خرداد ۲۶, ۱۴۰۲

    ایران داره از همچین موجوداتی حمایت میکنه

  • خود خودمم خرداد ۲۷, ۱۴۰۲

    با هموطنش این کارو میکنه
    وای به حال غریبه

  • حسین خرداد ۲۷, ۱۴۰۲

    کم تو خاورمیانه شرق و غرب جنایت نکردن
    الهم اشغال ظالمین به ظالمین