صحبتهای جدید مازیار لرستانی به مناسبت تولدش: «۵۶ سال در زندان تن بودم» + ویدئو

صحبتهای جدید مازیار لرستانی به مناسبت تولدش: «۵۶ سال در زندان تن بودم» + ویدئو

مازیار لرستانی بازیگر مشهور که تا پیش از تغییر جنسیت با نام شهره لرستانی در عرصه ی سینما و تلویزیون فعالیت داشت، به مناسبت تولد ۵۷ سالگی خود ویدئویی در اینستاگرامش منتشر کرده است. او که تابستان سال گذشته از تغییر جنسیت خود خبر داده بود، هنوز در حال سپری کردن مراحل این فرآیند است.

مازیار لرستانی

لرستانی در این ویدئو گفت که سال سختی را سپری کرده است. او از مردم به خاطر حمایت های خود تشکر کرد و از مسئولینی که با وجود مستأجر بودنش اجازه ی کار به او را ندادند گلایه کرد.

لرستانی همچنین گفت که حالا که در حال تجربه ی دنیای مردانگی است آن را دنیای تنهایی عمیق می بیند اما از این به بعد سفر بزرگ تری در پیش دارد که سفر از مردانگی به جوانمردی است.

این بازیگر گفت که ۵۶ سال در زندان تن بود و حالا بالاخره شرایط برای او به حالت نرمال بازگشته است. به گفته ی لرستانی، او موفق به دریافت شناسنامه ی جدید شده و هویت جدیدش به تأیید قانونی و شرعی رسیده است.

لرستانی ابراز امیدواری کرد باز هم بتواند با انجام کارهای هنری به آگاهی بخشی و شادبخشی مردم ایران که آن را رسالت خود در زندگی می داند بپردازد.

او تأکید کرد هرگز قصد ترک ایران را نداشته و تا پای جان برای بودن در این کشور تلاش می کند و گفت امیدوار است آنطور که وزارت ارشاد نوید داده بتواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

لرستانی همچنین در شرح این ویدئو نوشته است:

از… سی و یکم خرداد چهل و پنج… تا امروز در گذر از تمام پیچ و خم های زندگی و تنهایی ها و فراق ها و رنج ها و نداشتن ها… با ایمان به آتش مقدسی که در دلم روشن بود و حکایت ها داشت از درستی و حقانیت ام.. با تکیه به خدا عبور کردم… دمم گرم…

مازیار لرستانی

بیوگرافی مازیار لرستانی

مازیار (شهره) لرستانی متولد سال ۱۳۴۵ در تهران و اصالتاً خرم آبادی است.

او فارغ‌ التحصیل رشته ی کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین فارغ‌ التحصیل رشته ی فیلمنامه‌ نویسی سینما در مقطع کارشناسی ارشد از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس است.

لرستانی کار بازیگری را با نمایش های دانشجویی از سال ۶۴ آغاز کرد. در سال ۷۰ با بازی در فیلم سینمایی «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد وارد عرصه ی سینما شد.

لرستانی در دوران فعالیت حرفه ای اش در کنار بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را هم تجربه کرده است.

او از سال ۶۶ تاکنون ۱۷ تئاتر حرفه ای به روی صحنه برده است. سریال تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند، فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» به کارگردانی محمدرضا زهتابی و چندین تله فیلم از جمله ی آثاری هستند که لرستانی در آن ها به عنوان نویسنده حضور داشته است. او چندین فیلم کوتاه و تله فیلم هم نویسندگی و کارگردانی کرده است.

لرستانی سابقه ی تدریس در دانشگاه و مدارس عالی را هم دارد و مؤسس و سرپرست گروه تئاتر آگر و طراح و رئیس خانه ی پیشکسوتان هنر هم هست.

فیلم های سینمایی «لیلی با من است»، «زیر درخت هلو»، «اخراجی ها» و «هزارپا»، و همچنین سریال های تلویزیونی «امام علی»، «فرار بزرگ» و «کلاه پهلوی» از مشهورترین آثار مازیار لرستانی هستند.

مازیار لرستانی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • امام خمینی خرداد ۳۱, ۱۴۰۲

    عه خانوم شهره لرستانی

  • صادی تیر ۱, ۱۴۰۲

    ریش کاشته یا داشته؟

  • انوشیروان تیر ۱, ۱۴۰۲

    عزیزانم هم وطنان فهیم من دیگه ایشون خانوم شهره لرستانی نیستن اگه متوجه باشین درک کرده باشین فهمیده باشین ایشون جناب آقای مازیار لرستانی هستن و شوخی های بی مورد ارزش شمارو مورد هدف قرار میده حتی کامنت های بی مورد و لوس شما میتونه یک عزیزی رو جریحه دار کنه

    • ریحانه تیر ۱۱, ۱۴۰۲

      دوست گلم. قبل از اینکه انقدر ساده دیدگاه های تغییر جنسیت رو بپذیرید یا رد کنید. حتما بهتون پیشنهاد میکنم مستند پیله ابریشم که در همین جشنواره حقیقت ۱۴۰۱ پخش شد رو حتما حتما ببینید

  • ..... تیر ۱۲, ۱۴۰۲

    بسیار متین و سنگین و زیبا این اتفاق افتاد .و تمام مراحل شرعی و عرفی و قانونی رو با همراهی مردم طی کردند .موفق و موید باشید

  • عارفه تیر ۱۳, ۱۴۰۲

    ایشون بسیار شریف و مهربانن.