با استانداردهای زیبایی مردان در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

با استانداردهای زیبایی مردان در کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید

مفهوم ظاهر ایده آل مردانه از کشوری به کشوری دیگر متفاوت است. همچون زنان، بسیاری از مردان نیز برای پیروی از ترندهای زیبایی روز تلاش می کنند تا به جذابیت خود بیافزایند. تفاوت های فرهنگی در تلقی ها از زیبایی می تواند بسیار غافلگیرکننده باشد.

آلمان

بر اساس یک پژوهش، زنان آلمانی مردان بلند قد با موهای کوتاه سیاه یا قهوه ای را می پسندند. عمده ی شرکت کنندگان پژوهش، به مردان دارای اندام عضلانی ابراز تمایل کرده بودند و مردان لاغر اندام با فاصله ی اندکی در رتبه ی دوم قرار داشتند. در آلمان مارکو رویس، بازیکن فوتبال و تور شولامان، بازیگر، به عنوان جذاب ترین مردان شناخته می شوند.

کره جنوبی

در کره جنوبی اندام ایده آل مردانه با آنچه در کشورهای غربی وجود دارد، متفاوت است. به جای اندام عضلانی، ظاهر باریک تر و زنانه – مردانه را پسندیده می دانند. مردان به داشتن ویژگی های ظاهری ظریف، صورت باریک، چشمان دوپلکی و پوست روشن تشویق می شوند.

جالب است که در کره جنوبی آرایش صورت و رنگ کردن موها در میان سلبریتی های مرد امری عادی است. بازیگرها موهای خود را اغلب مشکی می کنند تا ظاهر جوانانه ای داشته باشند، اما خواننده ها از رنگ های فانتزی استفاده می کنند.

برزیل

در فرهنگ برزیلی رویکرد همه جانبه ای نسبت به مقوله ی زیبایی وجود دارد. مراقبت مناسب از پوست با استفاده از کرم ضد آفتاب و مواد طبیعی همچون روغن نارگیل برای برخورداری از ظاهری زیبا ضروری دانسته می شود. تمرکز بر تبدیل شدن به بهترین نسخه ی خود است. برخی سلبریتی های مرد محبوب در برزیل، مدل ها مارلون تیشیرا و جزوز لوز و لوسیانو زفیر، بازیگر هستند.

هند

بر اساس یک نظرسنجی، در هند بازیگرها، شاهرخ خان، امیر خان و ریتیک روشن را جذاب ترین مردان می دانند. شاهرخ خان که رتبه ی اول این نظرسنجی را از آن خود کرده، یک بار فاش کرد که در گذشته به خاطر ظاهرش که «زشت و نامتعارف» تلقی می شد، با انتقاد مواجه شده بود.

در هند یکی از استانداردهای زیبایی اصلی داشتن رنگ پوست روشن تر است که در رسانه های این کشور به شدت بر آن تأکید می شود. جدا از آن، استانداردهای زیبایی مردان در هند نزدیکی زیادی به استانداردهای آمریکایی دارند، یعنی داشتن قد بلند، اندام عضلانی، پوست صاف و موهای پرپشت.

آمریکا

بر اساس نشریه ی پیپل، پل راد، مایکل بی. جردن و جان لجند جذاب ترین مردان در آمریکا طی ۳ سال گذشته بوده اند.

در آمریکا و کانادا از گذشته تصور متداول از زیبایی مردانه داشتن ویژگی هایی همچون اندام عضلانی، ظاهر زمخت با پوستی برنزه بوده است. با این حال، در سال های اخیر، تمایل رو به افزایشی، به ویژه در میان نسل جوان تر، به ظاهر زنانه – مردانه وجود داشته است.

ترکیه

در ترکیه مردان برای جذاب دیده شدن به چشم زن ها انرژی زیادی صرف می کنند. حفظ تناسب اندام و آرایش دقیق موها امری ضروری است. جالب است که زنان ترکیه ای تضاد میان موهای تیره و چشمان روشن را دوست دارند، به همین دلیل مردان دارای این ویژگی ها از جهت ژنتیکی خوش شانس محسوب می شوند. از سلبریتی های مرد محبوب در ترکیه می توان به بوراک اوزچیویت و اونور تونا اشاره کرد.

ایتالیا

در ایتالیا مردان مجبور نیستند برای جذاب محسوب شدن مردانگی بیش از اندازه ای داشته باشند. بسیاری از مردان در این کشور با افتخار به موهای بدن خود می رسند و به آن ها مدل می دهند. مردان ایتالیایی از پوشیدن رنگ های به اصطلاح زنانه همچون صورتی یا بنفش هم ابایی ندارند. رائول بووا و جولیو بروتی از محبوب ترین سلبریتی های مرد در ایتالیا هستند.

انگلیس

بر اساس یک نظرسنجی، تام هاردی جذاب ترین مرد در انگلیس است. علاوه بر این، پژوهشی در سال ۲۰۲۲ نشان داد ریچارد مدن شانس زیادی برای دستیابی به این عنوان دارد.

بر اساس یافته های این پژوهش، زنان انگلیسی مردان دارای اندام ورزشکاری، چشمان قهوه ای، موهای کوتاه به رنگ قهوه ای تیره، با مقداری ریش را ترجیح می دهند. در انگلیس مردان ریش دار ۶۰ درصد جذاب تر از مردان بدون ریش محسوب می شوند.

مکزیک

ایده آل زیبایی مردانه در مکزیک در نقطه ی مقابل کره جنوبی قرار دارد. در حقیقت، در مکزیک تأکید بر مردانگی شدید ظاهری است. در فهرست جذاب ترین مردان در مکزیک، بازیگرها دیگو بونتا و رایان گوزمن، دو جایگاه نخست را از آن خود کرده اند.

هلند

کشور هلند به داشتن بلندقدترین مردمان دنیا شهره است، به گونه ای که متوسط قد در زنان هلندی ۱۷۰ سانتیمتر و در مردان هلندی ۱۸۳ سانتیمتر است. در فرهنگ هلندی، ترجیح زنان به داشتن شریک زندگی بلندقدتر از خود امری رایج است.

اری بومزما، مجری تلویزیون و میخیل هوزمان جذاب ترین مردان در هلند دانسته می شوند. جالب است که قد آن ها هم با استانداردهای زیبایی رایج این کشور مطابقت دارد، به طوری که بومزما ۱۹۸ سانتیمتر و هوزمان ۱۸۵ سانتیمتر قد دارد. علاوه بر این، هر دوی آن ها ریش دارند و از اندامی عضلانی برخوردارند.

چین

در فرهنگ چینی مردان اغلب مایلند پوستی روشن داشته باشند، ویژگی ای که در این کشور جذاب محسوب می شود. برخلاف جوامع غربی، در چین برای مردان تأکید کمتری به داشتن اندام عضلانی یا مردانه وجود دارد. برعکس، عموماً ترجیح به داشتن اندام باریک است. همچون زنان، برای مردان هم ترجیح به داشتن چشمان درشت است. سلبریتی های محبوب در چین همچون جکسون وانگ و هوآنگ زیتائو اغلب خواننده هستند.

استرالیا

در استرالیا استانداردهای زیبایی برای مردان حول داشتن اندام قدرتمند و عضلانی است. جالب است که با آنکه زنان استرالیایی اغلب وزن خود را بالاتر از حد ایده آل می دانند، مردانی که از استانداردهای زیبایی پیروی می کنند اغلب خود را بسیار لاغر می بینند. برادران همسورث که به ظاهر متناسب و جذاب شان مشهورند، مظهری از زیبایی مردانه ی استرالیایی دانسته می شوند.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۴ نظر

ورود

  • مرتضی تیر ۳, ۱۴۰۲

    برای من کله کچل،چشمای روشن،سیکس پک و بازوهای ورزیدست…

  • ayan تیر ۴, ۱۴۰۲

    به لحظه تاعو دیدم پشمام ریخت
    بچم اینجا چع میکنه

  • ...... تیر ۴, ۱۴۰۲

    واسه ی ایرانم لابد یه عمامه رو سرش ریش تا نوک انگشت پا تسبیح هم به دستش باشه واااییی چه جیگری بشه.😐