جشن تولد مازیار لرستانی و قول محمدرضا علیمردانی برای ساقدوشی او در عروسی اش + ویدئو

جشن تولد مازیار لرستانی و قول محمدرضا علیمردانی برای ساقدوشی او در عروسی اش + ویدئو

مازیار لرستانی روز گذشته به همراه برخی دیگر از هنرمندان در مراسم رونمایی از فیلم «پسر انسان» که اثری درباره ی افراد ترنس و تغییر جنسیت است، حضور یافته بود که در حاشیه ی این مراسم جشن تولدی نیز برای وی برگزار شد. محمدرضا علیمردانی از دیگر هنرمندان شرکت کننده در این مراسم بود که به لرستانی قول داد روز عروسی اش ساقدوش او شود.

جشن تولد مازیار لرستانی

جشن تولد مازیار لرستانی

جشن تولد مازیار لرستانی

جشن تولد مازیار لرستانی

مازیار لرستانی تا پیش از تغییر جنسیت با نام شهره لرستانی در عرصه ی سینما و تلویزیون فعالیت داشت. او که تابستان سال گذشته از تغییر جنسیت خود خبر داد، هنوز در حال سپری کردن مراحل این فرآیند است.

لرستانی چند روز قبل به مناسبت تولد ۵۷ سالگی خود ویدئویی در اینستاگرامش منتشر کرد که در آن اعلام کرد هویت جدیدش به تأیید قانونی و شرعی رسیده و شناسنامه ی تازه ای دریافت کرده است. او همچنین گفت امیدوار است آنطور که وزارت ارشاد نوید داده بتواند فعالیت هنری خود را از سر بگیرد.

جشن تولد مازیار لرستانی

جشن تولد مازیار لرستانی

مراسم رونمایی از فیلم «پسر انسان» ساخته ی سپیده میرحسینی دیروز شنبه سوم تیر ماه با حضور عوامل فیلم و جمعی از هنرمندان در پردیس سینمایی چارسوی تهران برگزار شد.

فیلم «پسر انسان» داستان زنی به نام آذر است که بعد از به دنیا آوردن دخترش تغییر جنسیت می‌دهد و او را در نقش پدر، بزرگ می‌کند. حالا ۱۸ سال گذشته و زندگی دوباره او را می‌آزماید.

بهنام شرفی، لیلا زارع، مجید پتکی، پریا مردانیان و هادی افتخارزاده در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نویسندگی «پسر انسان» به صورت مشترک توسط پناه خدایاری و سپیده میرحسینی انجام شده است.

اکران این فیلم از روز چهارشنبه ۷ تیر ماه در سینماهای منتخب گروه هنر و تجربه آغاز خواهد شد.

بیوگرافی مازیار لرستانی

مازیار (شهره) لرستانی متولد سال ۱۳۴۵ در تهران و اصالتاً خرم آبادی است.

او فارغ‌ التحصیل رشته ی کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین فارغ‌ التحصیل رشته ی فیلمنامه‌ نویسی سینما در مقطع کارشناسی ارشد از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس است.

لرستانی کار بازیگری را با نمایش های دانشجویی از سال ۶۴ آغاز کرد. در سال ۷۰ با بازی در فیلم سینمایی «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد وارد عرصه ی سینما شد.

لرستانی در دوران فعالیت حرفه ای اش در کنار بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را هم تجربه کرده است.

او از سال ۶۶ تاکنون ۱۷ تئاتر حرفه ای به روی صحنه برده است. سریال تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند، فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» به کارگردانی محمدرضا زهتابی و چندین تله فیلم از جمله ی آثاری هستند که لرستانی در آن ها به عنوان نویسنده حضور داشته است. او چندین فیلم کوتاه و تله فیلم هم نویسندگی و کارگردانی کرده است.

لرستانی سابقه ی تدریس در دانشگاه و مدارس عالی را هم دارد و مؤسس و سرپرست گروه تئاتر آگر و طراح و رئیس خانه ی پیشکسوتان هنر هم هست.

فیلم های سینمایی «لیلی با من است»، «زیر درخت هلو»، «اخراجی ها» و «هزارپا»، و همچنین سریال های تلویزیونی «امام علی»، «فرار بزرگ» و «کلاه پهلوی» از مشهورترین آثار مازیار لرستانی هستند.

مازیار لرستانی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

بیشتر بخوانید:

صحبتهای جدید مازیار لرستانی به مناسبت تولدش: «۵۶ سال در زندان تن بودم» + ویدئو

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود