سلبریتی هایی که نمی دانستید فرزند ترنس دارند

سلبریتی هایی که نمی دانستید فرزند ترنس دارند

ترنسجندر یک گرایش جنسی نیست. ترنسجندر یا تراجنسیتی به فردی اطلاق می شود که جنسیت واقعی اش با جنسیتی که هنگام تولد به او نسبت داده شده متفاوت باشد. زنان ترنس، به ظاهر مرد اما در واقع زن و مردان ترنس به ظاهر زن اما در واقع مرد هستند، حتی اگر آلت‌ تناسلی منتسب به جنسیت واقعی خود را نداشته باشند. این افراد می توانند با انجام عمل جراحی و هورمون درمانی، فیزیک و ظاهر خود را به جنسیت واقعی شان تبدیل کنند.

اما در میان چهره های مشهور هم افرادی هستند که فرزند ترنس دارند.

شارلیز ترون

سلبریتی ها و فرزند ترنس

شارلیز ترون، بازیگر محبوب و مشهور هالیوودی، فرزند خوانده اش، جکسون را در سال ۲۰۱۲ به سرپرستی گرفت. او جکسون را ابتدا یک پسر معرفی کرده بود، اما در سال ۲۰۱۹ ترون در مصاحبه ای با Daily Mail اعلام کرد که جکسون یک دختر است.

ترون در مصاحبه ی دیگری در همان سال بر اهمیت به کار بردن ضمیر اشاره ی صحیح در مورد جکسون در مطبوعات و رسانه ها تأکید کرد (در زبان انگلیسی ضمایر اشاره برای مؤنث و مذکر متفاوت هستند) و گفت: «به نظرم هر چه جکسون بزرگ تر شد این مسأله که دیگران هنوز با ضمیر اشاره ی غلط درباره اش می نویسند، برایمان سخت تر شد. خود من هم کماکان با ضمیر اشاره ی غلط در موردش با مطبوعات صحبت می کردم. این واقعاً احساساتش را جریحه دار می کند. نمی خواهم چنین مادری باشم.»

آنجلینا جولی و برد پیت

شیلو، بزرگ ترین فرزند آنجلینا جولی و برد پیت، جنسیتش در هنگام تولد دختر تشخیص داده شده بود اما او در سال ۲۰۱۴ به پدر و مادرش اعلام کرده بود که ترجیح می دهد او را جان صدا بزنند.

جان سال ها است که کت و شلوار و لباس هایی پسرانه به تن می کند و جولی در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه ای با Vanity Fair اعلام کرده بود که به انتخاب های فرزندش در مورد لباسش احترام می گذارد.

شر

چاز بونو قبل و بعد از تغییر جنسیت

چاز بونو، تنها فرزند شر، خواننده ی مشهور و سانی بونو، خواننده ی فقید، در سال ۲۰۱۱ ماجرای تغییر جنسیتش را در مستندی به نام «چاز شدن» (Becoming Chaz) با مردم در میان گذاشت.

چاز، پیش از تغییر جنسیت، چستیتی نام داشت و هنگام تولد جنسیتش زن تعیین شده بود. او در سال ۲۰۱۰ در سن ۴۰ سالگی نام و جنسیت خود را قانوناً تغییر داد.

شر، مادرش، در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه ای با Mirror درباره ی تغییر جنسیت چاز صحبت کرد و بیان کرد که تغییر جنسیت او به نزدیک تر شدن رابطه ی او و فرزندش منجر شد.

او در اینباره گفته بود: «حالا هیچ فرقی ندارد چون هیچ کمبودی حس نمی کنم. فکر می کردم احساس کمبود خواهم کرد اما حتی ذره ای هم چنین حسی ندارم.»

بیشتر بخوانید :

۱۰ حقیقت ناگفته و کمیاب در مورد ترنس‌ها [قسمت دوم]

۱۰ حقیقت ناگفته و کمیاب در مورد ترنس‌ها [قسمت اول]

چرا فرزندان «کایتلین جنر»، علیرغم تغییر جنسیت، هنوز او را «پدر» خطاب می کنند؟

تو زن هستی یا مرد؟ پیچیدگی‌های سفر به عنوان یک فرد ترنس

با ۷ زن زیبا و مشهوری آشنا شوید که زمانی مرد بوده‌اند

مردانی که باردار شدند و زایمان کردند؛ با ۵ مورد از عجیب‌ترین بارداری‌های جهان آشنا شوید

منبع: insider ، wikipedia
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود