نماینده مجلس در مورد شاسی بلندبگیرها: «جوری وانمود می‌کنند که انگار لکسوس گرفته اند»

نماینده مجلس در مورد شاسی بلندبگیرها: «جوری وانمود می‌کنند که انگار لکسوس گرفته اند»

شهریار حیدری نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در مورد ماجرای دادن حواله خودروهای شاسی بلند به نمایندگان مجلس گفته است: «این‌که شاسی بلند را می‌گویند و جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس استفاده کرده‌اند؛ نخیر اینطور نیست. اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت‌نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد».

جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس

حیدری درباره اتهاماتی که در مورد شاسی بلندها متوجه برخی از نمایندگان مجلس است، چنین گفت: «به طور مثال در بحث شاسی‌بلند‌ها که در مجلس مطرح شد کلش یک ماشین چینی است که بحث اختلاف قیمتش در بازار و ثبت‌نام دولتی عددی نیست، اما در گذشته بعضی از نمایندگان سوءاستفاده‌هایی کردند که بر فرض اگر همین شاسی بلند‌ها و زمین‌ها از جمله همین ملک آقای پیرهادی را با هم جمع کنیم به اندازه سوءاستفاده یکی از نمایندگان دور قبل نمی‌شود. یک آقای نماینده‌ای در دوره قبل سوءاستفاده اقتصادی کرده که اصلا عدد و ارقامش در ماشین حساب هم نمی‌گنجد حال این را می‌خواهند با یک ماشین شاسی بلند که کل اختلاف دولتی و بازارش شاید ۱۰۰ یا ۵۰ میلیون تومان باشد، مقایسه کنند».

وی در ادامه تصریح کرد: «اولاً هیچ نماینده‌ای از جایگاه نمایندگی ماشین شاسی بلند نگرفته، آقای علیرضابیگی صرفاً می‌خواست صحبتی در مجلس برای جمع‌آوری آرای مردم در حوزه انتخابیه‌اش بیان کند؛ نه سند ارائه کرد و نه واقعیت داشت و نه نماینده‌ای سوءاستفاده کرده بود. نماینده هم حق دارد مانند بسیاری از مردم برود هنگامی که ماشین نیاز دارد، ثبت نام کند و اگر خانه نیاز داشته باشد، ثبت نام کند، اما اگر نمایندگی منجر به سوءاستفاده شود، این مهم است. اما اگر بر فرض محال اصلاً ۶۰ نفر و ۱۰۰ نفر ماشینی گرفته باشند اختلافش را با بیرون تجمیع کنیم به ۵ یا ۶ میلیارد تومان هم کلش نمی‌رسد. اما در دوره گذشته ما نماینده‌ای داریم اگر بخواهیم سوءاستفاده‌هایش را ببینیم شاید سر از ۲ هزار میلیارد تومان درمی‌آورد؛ بنابراین آن را نباید مقایسه کنند و اسم سوءاستفاده روی آن بگذارند و اسم این را هم سوءاستفاده بگذاریم. در دوره‌های گذشته که اکثر نمایندگان به اتهام فساد اقتصادی رد شدند، برویم ببینیم رانت اقتصادی آن‌ها چقدر بوده است؟ این‌ها می‌آیند مقایسه می‌کنند مثلاً ۵۰ میلیون اختلاف یک ماشین بیرون با داخل بوده است، اما یک نماینده آمده در گذشته سوءاستفاده‌هایی کرده و هزاران هکتار اراضی ملی و کشاورزی را برده است؛ پس نباید این دو را مقایسه کرد و ممکن است این حرف‌هایی که من می‌زنم شائبه ایجاد کند، ولی این ظلم به مجلس انقلابی و جهادی در دوره یازدهم است که کوچک‌ترین مسائل را به بزرگ‌ترین شکل مطرح می‌کنند».

جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس

این نماینده مجلس در ادامه صحبت هایش در این مورد افزود: «همین اختلاف آقای میرسلیم و آقای پیرهادی چقدر بزرگ است که دامن می‌زنند؟ وقتی می‌آیند می‌گویند شاسی بلند؛ شاسی‌بلند از ماشین چینی شروع می‌شود تا بهترین ماشین‌های ژاپنی، کدام درست است؟ از این جهت یک مقداری مجلس یازدهم مظلومیتی دارد که نمی‌تواند از خودش دفاع کند. سوء‌برداشت‌هایی که از این مسائل می‌شود، بسیار شفاف اگر بیایند توضیح دهند مردم اینگونه برداشت نمی‌کنند و دامن نمی‌زنند.اصلاً نوع سوءاستفاده؛ اگر اسمش را بگذاریم سوءاستفاده و جمعش هم کنیم واقعا اندازه سوءاستفاده یک نماینده در دوران قبل از ما نیست. اگر در دوران مجلس یازدهم سوءاستفاده و رانتی هم شده باشد، وقتی جمعش کنیم به اندازه سوءاستفاده یک نماینده در غرب کشور نیست. هزاران هکتار زمین و ارضی کشاورزی و ملی را غارت می‌کنند چرا واقعاً آن‌ها مطرح نشد؟ این‌که شاسی بلند را می‌گویند و جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس استفاده کرده‌اند؛ نخیر اینطور نیست. اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت‌نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد و نمی‌شود اسمش سوءاستفاده گذاشت، چه بهتر که این‌ها شفاف‌سازی می‌شد».

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • پوریا تیر ۴, ۱۴۰۲

    هرکه ننگش بیش
    رویش بیشتر…🤦‍♂️🤦‍♂️
    نتیجه گزینش سنگین و یکدست سازی مجلس و دولت به کمک شورای نگهبان و مجلس خبرگان و… همینی میشه که مشاهده میکنین😐😶
    جوری شده که تقریبا آدمه سالمی نمونده بینشون ، چه ازین دوره و چه دوره های قبلتر و خودشونرو با مفسدین قبلی و در آینده فعلی مقایسه میکنن ، نه با آدمای سالم و دستپاک
    کثافت برداشته خیلی جاهارو…

  • مجلس مملکت مستضعفین تیر ۵, ۱۴۰۲

    ووووزمانه ات را بشناس

  • امیر شهریور ۱۵, ۱۴۰۲

    چون دیگران سواستفاده کردن اقایونم مجوز سواستفاه کردن دارن این دیدگاه اقایون انقلابی و فساد ستیز هست