برای خانه ست شیرآلات بخریم یا شیرآلات جداگانه؟

برای خانه ست شیرآلات بخریم یا شیرآلات جداگانه؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای تعویض یا خرید شیرآلات، عدم توجه به نکات مهم می‌تواند موجب دردسرهای زیادی در روند پیدا کردن و خرید بهترین مدل باشد. امروزه برای سهولت بخشیدن به این کار، بسیاری از برندهای معتبر در حال تولید و عرضه ست شیرآلات و شیرآلات جداگانه هستند. به این ترتیب هر یک از خریداران، مدل جداگانه و تکی یا ست شیرآلات را به آسانی و بدون دردسر خریداری خواهند کرد. البته پیش از اقدام به خرید، این سؤال به وجود می‌آید که برای خانه ست شیرآلات بخریم یا شیرآلات جداگانه؟ پاسخ به این سؤال نیازمند بررسی ویژگی‌های شیرهای تک و ست است و سپس بر اساس تفاوت‌هایی که دارند، هر شخص باید مدل مورد نیاز را از بهترین برند شیرآلات خریداری کند تا در نهایت بتواند محصولی عالی را به خانه ببرد. به همین دلیل کلیه این موارد مهم را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با مطالعه آن‌ها بتوانید تصمیم‌گیری بهتری را رقم بزنید.

شیرآلات جداگانه

شیرآلات جداگانه همان مدل‌های رایج هستند که به صورت تکی عرضه می‌شوند. به عبارتی عضوی از یک مجموعه یا ست نیستند و برای ست کردن آن‌ها باید به صورت جدا برای خرید سایر محصولات مورد نیاز اقدام نمود. در نتیجه هنگام پرداخت هم تنها هزینه‌ای برای یک محصول را باید در نظر گرفت و در صورت نیاز به سایر شیرآلات باید از همان برند و فروشگاه یا حتی فروشگاه‌های دیگر در زمانی دیگر به خرید مجدد اقدام کرد.

پس با انتخاب مدل‌های جداگانه خرید شیرهای آشپزخانه، حمام، توالت و روشویی را نمی‌توان در یک دفعه انجام داد. در نتیجه این گونه خرید، بیشتر برای مواقعی است که تنها به همان شیر تکی یا جداگانه نیاز باشد و در آن صورت هم خریدار دست بازی در انتخاب مدل و نمونه دلخواه خواهد داشت. خرید شیرآلات جداگانه یا تکی هم دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است که با بررسی مهمترین تفاوت‌های ست شیرآلات و شیرآلات جداگانه می‌توان به آن‌ها پی برد.

ست شیرآلات

به طور خلاصه ست شیرآلات به شیرآلاتی گفته می‌شود که شامل چند عدد و مدل از شیرهای بهداشتی مورد نیاز برای خانه هستند و به صورت یک مجموعه کامل به فروش می‌رسند. خرید آسان‌تر، صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و هماهنگی محصولات با یکدیگر هدف اصلی از عرضه شیرهای ساختمانی به شکل یک مجموعه یا ست است. ست شیرآلات شامل مدل‌هایی از یک خانواده می‌باشد؛ به این معنا که کل مجموعه دارای رنگ، طراحی و کارایی مشابه هستند.

اما ست شیرآلات شامل چه مواردی است؟ این ست‌ها به دو صورت ۳ تکه و ۴ تکه عرضه می‌شوند. مدل‌های ۳ تکه شامل مدل‌های لازم برای سرویس‌های بهداشتی یا همان شیر روشویی، توالت و حمام هستند. مدل‌های ۴ تکه هم علاوه بر برخورداری از این ۳ نمونه مذکور، شیرهای آشپزخانه یا ظرفشویی را هم شامل می‌شوند. به این ترتیب هر یک از مصرف کنندگان می‌توانند با در نظر گرفتن نیاز خانه و آشپزخانه خود یکی از این دو نوع را انتخاب و خریداری کنند.

مهمترین تفاوت های ست شیرآلات و شیرآلات جداگانه

اگرچه در مجموع از نظر ساختار تفاوتی در ست شیرآلات و شیرآلات جداگانه وجود ندارد، اما به دلیل تکی و ست بودن از لحاظ عوامل مهمی نظیر سهولت خرید، قیمت، همخوانی و تنوع دارای تفاوت‌های قابل توجهی هستند.

سهولت خرید

به طور کلی اگر مصرف کنندگان قصد خرید کلیه شیرآلات منزل را به صورت یکجا داشته باشند، خرید ست شیرآلات سهولت بیشتری خواهد داشت. با این کار تنها با یک بار مراجعه به فروشگاه یا نمایندگی مورد نظر، خرید انجام خواهد شد. پس در مدت زمان کوتاهی می‌توان کلیه اقلام را به خانه برد و نصب کرد. در نتیجه موجب صرفه‌جویی در زمان هم می‌شود‌. در مقابل اگر تنها به دو شیر نیاز باشد، خرید شیرآلات جداگانه آسان‌تر خواهد بود.

قیمت

در کل قیمت ست شیرآلات با خرید شیرآلات جداگانه تفاوت چندانی نخواهد داشت. به این معنا که خرید تکی شیر حمام، روشویی، توالت و آشپزخانه اگر از یک مدل و نوع باشند، با خرید ست آن‌ها فرق چندانی در تعرفه‌ها نخواهد داشت. اما در مقابل با خرید مدل‌های ست هزینه‌های نصب، رفت و آمد، سفارش و ارسال کمتر خواهد بود. در نتیجه می‌توان گفت مدل‌های ست موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

زیبایی و همخوانی

از یک خانواده و مجموعه بودن ست شیرآلات در مدل‌های شیرهای حمام، توالت، روشویی و ظرفشویی موجب یکسان بودن آن‌ها در طرح، رنگ و ظاهر می‌شود که به‌طبع زیبایی و همخوانی چشمگیری را در میان آن‌ها ایجاد می‌کند. در مقابل خرید این شیرهای بهداشتی به صورت جدا و تکی باعث متفاوت بودن آن‌ها در مواردی نظیر طرح و رنگ شده که به سلیقه بسیاری از افراد به دلیل عدم هماهنگی موجب کاهش جذابیت محصولات می‌شود. به این ترتیب در اغلب موارد خرید شیرآلات ست زیبایی بیشتری به همراه خواهد داشت.

تنوع

در حال حاضر با توجه به اینکه بسیاری از برندها به تولید مدل‌های ست نمی‌پردازند و ست شیرآلات به اندازه مدل‌های تکی و جداگانه رایج نیست، تنوع کمتری را نسبت به شیرآلات جداگانه شامل شده است. برای مثال هنگام خرید شیرهای آشپزخانه به صورت تکی در خصوص انتخاب نوع اهرمی، کلاسیک، هوشمند، فنری، شاوری و غیره تنوع بیشتری نسبت به ست وجود دارد. البته با این وجود بازهم مدل‌های ست شیرآلات در مجموعه‌های زیبا با رنگ‌بندی و طرح‌های چشمگیری عرضه می‌شوند و بسیاری از مصرف کنندگان طرح مورد علاقه را از میان آن‌ها انتخاب و خریداری می‌کنند.

بهترین برند ست شیرآلات و شیرآلات جداگانه در ایران

چه در صورت خرید ست شیرآلات و چه در صورت خرید شیرآلات جداگانه، انتخاب برند نکته بسیار مهم و تأثیرگذاری است. برای مثال برای خرید مدل‌های ست، باید به سراغ برندی رفت که در کنار برخورداری از این نمونه‌ها و پوشش تنوع کافی در خصوص آن‌ها، محصولات باکیفیتی را هم عرضه کند. با درنظر گرفتن این موارد، باید گفت برند کی دبلیو سی (KWC) بهترین برند ست شیرآلات و شیرآلات جداگانه در ایران است که انواع مدل‌های تکی و ست را با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند.

تنوع در محصولات کی دبلیو سی هم در شیرآلات جداگانه و هم شیرآلات ست به وضوح دیده می‌شود. همچنین با خرید شیرآلات کی دبلیو سی از طریق نمایندگی‌های معتبر می‌توان از ضمانت نامه و خدمات پس از فروش بلند مدت نیز بهره‌مند شد.

بدون نظر

ورود