باید و نبایدهای استفاده از رژ لب قرمز که هر زنی باید بداند

باید و نبایدهای استفاده از رژ لب قرمز که هر زنی باید بداند

رژ لب قرمز یکی از آن لوازم آرایشی است که می تواند چهره را واقعاً زیر و رو کند. این رنگ که هرگز از مُد نمی افتد، همواره نمادی از قدرت، شیکی و آزادی بوده است. رژ لب قرمز بسیار کاربردی است، چرا که هم با لباس های ساده قابل استفاده است، هم با لباس های مجلل. اما نکاتی درباره ی استفاده از رژ لب قرمز هست که در هر موقعیتی باید آن ها را رعایت کنید.

۱- طیف رنگ قرمز را بر اساس رنگ پوست تان انتخاب کنید

کسانی که پوستی روشن تر مایل به صورتی دارند، بهتر است از طیف های نزدیک قرمز تمشکی استفاده کنند. اما اگر رنگ پوست گرم تری مایل به طلایی دارید، بهتر است از طیف های قرمز – نارنجی استفاده کنید.

۲- طیف های مختلف قرمز را باهم ترکیب کنید

از آنجایی که قرمز طیف های بسیار مختلفی، از نارنجی گرفته تا شرابی دارد، اگر به دنبال یک رنگ رژ لب قرمز کاملاً جدید و منحصر به فرد هستید، می توانید خلاقیت به خرج دهید و همان رژ لب های قرمزی که از قبل در خانه دارید را با هم ترکیب کنید.

۳- از رژ لب های مایع پرهیز کنید

برای ماندگاری بیشتر رژ لب خود، به جای رژ لب های مایع از رژ لب های مات استفاده کنید، چون رژ لب های مایع به راحت پخش می شوند و ماندگاری زیادی ندارند.

۴- لب های خود را لایه برداری کنید

لب های ما توجه زیادی را به خود جلب می کنند، به همین دلیل با استفاده از یک لایه بردار طبیعی، اطمینان حاصل کنید که پیش از زدن رژ لب، پوست لب هایتان خشک نیستند یا پوسته پوسته نشده اند. می توانید از ترکیب شکر و عسل یا شکر و روغن زیتون استفاده کنید. بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر، ترکیب به دست آمده را با حرکات مدور و با استفاده از نوک انگشتان خود روی لب هایتان ماساژ دهید. سپس لب های خود را با آب بشویدد و مقداری مرطوب کننده به آن ها بزنید.

۵- دور لب ها را مداد بکشید و سپس داخلش را پُر کنید

کشیدن خط لب یکی از مراحل مهمی است که بسیاری از خانم ها آن را از قلم می اندازند. ابتدا زیر فرورفتگی پایین بینی، با مداد یک ضربدر بکشید، سپس باقی دور لب را با مداد خط بکشید و در نهایت، با همان مداد داخل لب را پُر کنید. این کار به ماندگاری بیشتر رژ لب کمک می کند.

۶- رژ لب را با برس مخصوص به لب ها بزنید

شاید زدن رژ لب به طور مستقیم به لب ها کار رایجی باشد، اما استفاده از برس مخصوص لب برای زدن رژ لب نتیجه ی بهتری به دست می دهد.

۷- اضافه ی رژ لب را بگیرید

رژ لب شما باید روی لب هایتان بماند، نه روی دندان هایتان یا لیوانی که از آن می نوشید. برای گرفتن اضافه ی رژ لب خود، از یک دستمال کاغذی استفاده کنید.

۸- در استفاده از خط چشم و ریمل زیاده روی نکنید

اگر قصد زدن رژ لب قرمز را دارید، آرایش بقیه ی چهره، به خصوص چشم ها باید ساده تر باشد. تنها از ریمل و یک خط چشم نازک استفاده کنید که تا حد ممکن توجه کمتری به آن ها جلب شود. اجازه ندهید آرایش آن ها رژ لب تان را تحت الشعاع خود قرار دهد.

۹- رنگ لب ها و ناخن هایتان را ست کنید

قرمز کلاسیک زمانی عالی می شود که برای هم لب ها و هم ناخن ها استفاده شود، پس فراموش نکنید که به ناخن های خود هم لاک قرمز بزنید تا ظاهرتان تکمیل شود.

۱۰- لباسی بپوشید که توجه را به صورت جلب کند

هنگام انتخاب لباس سعی کنید از رنگ های خنثی مثل بژ، سفید یا خاکستری استفاده کنید تا صورت تان در مرکز توجه قرار گیرد. لباس مشکی و رژ لب قرمز ترکیب بی عیب و نقصی می سازند. شاید به همین خاطر باشد که این استایل هرگز قدیمی و از مُد افتاده نمی شود. از رنگ های رقیب قرمز مانند سرخابی پرهیز کنید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود