ماجرای اهدای زمین رایگان به متقاضیان در جزیره ابوموسی؛ مشمولان چه کسانی هستند؟

ماجرای اهدای زمین رایگان به متقاضیان در جزیره ابوموسی؛ مشمولان چه کسانی هستند؟

پس از گذشت حدود یک ماه از انتشار اولین خبر از اهدای زمین در جزیره ابوموسی، روز گذشته مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیحات جدیدی درباره ی اختصاص زمین به هر ایرانی در جزیره ابوموسی ارائه کرد.

شرایط دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی چیست؟

زمین رایگان جزیره ابوموسی

ماه گذشته بود که استاندار هرمزگان خبر داد از اهدای زمین به کسانی خبر داد که یکی از کارهای مهم صورت گرفته برای عمرانی‌سازی جزایر خلیج‌فارس، حذف شرط فرم «ج» در طرح ملی مسکن برای جزیره ابوموسی است.

فرم «ج» به معنای آن است که در صورت استعلام دولت، فرد متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل او پنج سال گذشته، زمین یا ملکی به نام نداشته باشند.

همچنین این افراد باید وام خرید یا ساخت مسکن نگرفته و از اواخر سال ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی استفاده نکرده باشند. این اقدام در جهت تشویق برای مهاجرت به این جزیره بود.

زمین رایگان جزیره ابوموسی

حالا پس از گذشت یک ماه دوباره خبرهایی در این خصوص منتشر شده است. ارسلان مالکی، مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن دیروز در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده و قرار است که حذف برخی از شرایط از جمله فرم ج به تصویب برسد و به هر ایرانی که متقاضی زندگی در این جزیره باشد، زمین تحویل می‌شود.

از سوی دیگر بر اساس اطلاعیه‌های قبلی نام‌نویسی متقاضیان مسکن ملی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار و یا واجد شرایط در ابوموسی آزاد است و متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به سامانه نهضت ملی مسکن مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین برای واگذاری به شهروندان در قطعه‌های ۳۰۰ متری آماده است.

جزیره ابوموسی کجا است؟

زمین رایگان جزیره ابوموسی

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایران و یکی از جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس است که از توابع شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان محسوب می‌شود. مساحت ابوموسی حدود ۱۲ کیلومتر مربع است و فاصله میان این جزیره و جزایر تنب به دلیل عمق مناسب آب، تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفتکش‌های بزرگ است.

این جزیره کوچک همچنین از فرودگاه و اسکله نیز بهره‎مند است و پروازهای مسافری منظمی از بندرعباس به فرودگاه ابوموسی انجام می‌گیرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود