آداب و رسوم عجیب ازدواج که در کشور هند وجود دارد

آداب و رسوم عجیب ازدواج که در کشور هند وجود دارد

عروسی های هندی از مناسک و رسوم ویژه ای پیروی می کنند. مثلاً تاریخ عروسی بر اساس طالع عروس و داماد تعیین می شود، نه خواست آن ها. قوانین ویژه ای هم در مورد ظاهر عروس و داماد وجود دارد.

۱- عروس حلقه ی بینی می اندازد

زنان در روز عروسی خود حلقه ی بینی می اندازند که نمادی از متأهل شدن آن ها است. این حلقه با یک زنجیر به گوش عروس متصل می شود.

۲- تاریخ عروسی با طالع بینی تعیین می شود

طالع بینی جایگاه مهمی در فرهنگ هند دارد. با این حال، نه از نوع رایج طالع بینی که می شناسید، بلکه «طالع بینی ودایی» که بیشتر از کارما (نتیجه و تأثیر اعمال شخص در زندگی خود) و دارما (رسالت هر شخص در زندگی) می گوید. پیروان آیین هندو معتقدند اگر تاریخ عروسی بر اساس طالع عروس و داماد تعیین شود، زندگی مشترک آن ها بادوام و شاد خواهد بود.

۳- عروس و داماد به همدیگر حلقه ی گل می دهند

یکی از رسوم مهم عروسی های هندی این است که عروس و داماد حلقه ی گل خود را با یکدیگر عوض می کنند. در دوران قدیم، این تبادل حلقه گل را به معنای پذیرش درخواست ازدواج می دانستند. عروس و داماد به یکدیگر حلقه ای از گل های خوش عطر می دهند. این رسم حالا نمادی از عشق و احترام میان عروس و داماد است.

۴- زن ها می توانند با یک درخت یا دیگ ازدواج کنند

در هند زن ها این انتخاب را دارند که نه تنها با یک انسان، بلکه با یک درخت یا حتی یک دیگ ازدواج کنند. برای این رسم عجیب توضیحی فرهنگی وجود دارد.

اگر زنی در دوره ی زمانی به خصوصی، تحت تأثیر سیاره مریخ به دنیا آمده باشد به او «مانگلیک» (Manglik) گفته می شود. پیروان آیین هندو اعتقاد دارند این حالت به معنای پایین بودن شانس موفقیت در زمینه ی روابط عاشقانه و تشکیل خانواده است.. به همین زنان مانگلیک می توانند پیش از ازدواج با یک مرد، با وصلت با یک درخت قطع یا دیگ، آن «نحسی» را از میان ببرند. بعد از انجام این رسم، شئ انتخاب شده به همراه نحسی خود از میان برده می شود.

۵- پاهای داماد را با شیر و عسل می شویند

در برخی مناطق ایالت گجرات ِ هند وقتی داماده به خاناه ی عروس می رود، مادر عروس رسم عجیبی را به جای می آورد؛ او پاهای داماد خود را با شیر و عسل می شوید. این رسم را یکی از شیوه های هندی های باشتان برای خوشامدگویی به مهمان می دانند.

۶- به موهای عروس پودر قرمز می زنند

وقتی زنی ازدواج می کند، یک پودر آرایشی نارنجی – قرمز به موهای او زده می شود. این سنت که به دوران باستان تعلق دارد نشانه ی تأیید متأهل شدن است و بسیاری از زنان هندی پس از ازدواج هم به زدن این پودر ادامه می دهند.

۷- از داماد با پرتاب گوجه فرنگی استقبال می شود

در برخی مناطق ایالت اوتار پرادش ِ هند، از داماد نه با گل، بلکه با گوجه فرنگی هایی که به سوی او و دوستانش پرتاب می شود، استقبال می شود. به عقیده هندی ها ازدواجی که با چنین اتفاق ناخوشایندی آغاز شود، ممکن است به عشق عمیقی بیانجامد.

۸- به دست و پای عروس حنا زده می شود

حنابندان احتمالاً شناخته شدن ترین رسم عروسی های هندی است. عروس ها پیش از ازدواج، دست و پای خود را به طرح هایی از حنا مزین می کنند. حنابندان با حضور عروس و خانواده اش انجام می شود. به عقیده ی هندی ها حنا قدرت باروری را افزایش می دهد و ارواح شیطانی را از عروس و داماد دور نگه می دارد.

۹- عروس لباس سفید به تن نمی کند

برخلاف اغلب دیگر کشورهای دنیا، عروس های هندی در روز عروسی خود لباس سفید به تن نمی کنند، چون در فرهنگ هندو، سفید معمولاً رنگ سوگواری است.به جای آن، زنان هندی ساری هایی به رنگ های تند که بیشتر اوقات قرمز است به تن می کنند، چون این رنگ در فرهنگ هند تداعی گر مفاهیم مثبتی است. البته استثنائاتی هم وجود دارد، به ویژه با توجه به مذهب عروس و دامادها. در مراسم عروسی هندی های مسیحی، ممکن عروس و حتی داماد لباس سفید رنگ به تن کنند.

۱۰- مادر عروس بینی داماد را می کشد

در عروسی های ایالت گجرات ِ هند، یک سنت جالب وجود دارد؛ مادر عروس بینی داماد خود را به حالت دوستانه و شوخی می کشد. مادر عروس با این کار به عضو جدید خانواده شان یادآوری می کند که تواضع و فروتنی خود را حفظ کند. طبق این رسم، در عین حال، داماد باید سعی کند از این کار ِ مادر عروس فرار کند.

۱۱- عروس برنج پرتاب می کند

در انتهای عروسی، عروس باید آخرین رسم را برای خداحافظی با پدر و مادر خود به جای آورد. در این سنت عروس باید یک مشت برنج از بالای سر خود پرتاب کند و مادرش که در پشت سر او ایستاده باید آن را بگیرد. این کار روشی نمادین برای تشکر از والدین به خاطر تمام کارهایی است که برای دختر خود انجام داده اند.

منبع: brightside
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود