معرفی جک هیدرولیک و کاربرد آن

معرفی جک هیدرولیک و کاربرد آن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 جک هیدرولیک، یک ابزار صنعتی برای حمل و جابه جایی اجسام سنگین بوده که در صنعت، کشاورزی، خودروسازی و تعمیرات کاربردهای گسترده ای دارد.

جک هیدرولیک چیست؟

جک هیدرولیک یک وسیله بالابر است که با حرکت یک سیال کار می کند. جک ها به طور گسترده ای برای بلند کردن بار با وزن ها و حجم های مختلف استفاده می شوند. اغلب جک های هیدرولیک در تعمیرگاه ها و ایستگاه های خدماتی استفاده می شوند. رایج ترین حوزه استفاده از جک های هیدرولیک، به طور کلی در صنعت خودروسازی است. هنگامی که شما می خواهید خودروها و کامیون‌های بزرگ را بالا ببرید، به یک بالابر هیدرولیک نیاز پیدا خواهید کرد.

در سال های اخیر، محبوبیت جک های هیدرولیک افزایش یافته است. همچنین می توان از آنها در مهندسی عمران، معدن، جابجایی مواد و به طور کلی لجستیک (شامل بنادر و بارگیری و تخلیه کالا تا 100 تن) استفاده کرد.

معرفی جک هیدرولیک و کاربرد آن

جک هیدرولیک چیست؟

هنگام استفاده از جک هیدرولیک، شخصی که نیرو را به اهرم منتقل می کند، نیروی بسیار کمتری برای بلند کردن پیستون صرف می کند. نیروی فردی که اهرم مکانیکی را می فشارد، توسط اهرم بالابر هیدرولیک افزایش می یابد.

جک هیدرولیک از نظر تطبیق پذیری، سهولت استفاده و ظرفیت بار در میان انواع جک ها متمایز است. از بین دستگاه هایی که برای بلند کردن بارها تا ارتفاع کم طراحی شده اند، بالاترین ظرفیت حمل را جک های هیدرولیک دارند،

جک های هیدرولیک می توانند به صورت عمودی و افقی عمل کنند که این مزیت، دامنه کاربردهای احتمالی آنها را افزایش می دهد. وجود این مزیت ها، استفاده از جک های هیدرولیک را در کارگاه های ساختمانی، در حین تعمیرات خودروها، در شرکت های صنایع پالایش نفت و انرژی و همچنین در بخش کشاورزی امکان پذیر می کند.

مزایای این نوع جک ها

مزیت اصلی مدل های جک هیدرولیک این است که کاربر نیاز به تلاش کمتری برای بلند کردن اجسام سنگین دارد.

ابعاد جمع و جور جک هیدرولیک، جابجایی آن از یک مکان به مکان دیگر، نگهداری آن در گاراژ و استفاده از آن را در فضاهای کوچک، را آسان می کند.

طراحی جک به گونه ای است که امکان بلند کردن وزنه های سنگین را بدون اعمال تلاش فیزیکی زیاد، فراهم می کند.

معرفی جک هیدرولیک و کاربرد آن

مزایای بالابر هیدرولیک

برای عملکرد سریع و ایمن جک، باید از آن مطابق با دستورالعمل ها نگهداری شود. دمای اتاق در محل نگهداری جک حائز اهمیت است زیرا می تواند بر کیفیت مایع داخل دستگاه تأثیر بگذارد. حفظ پارامترهای اصلی جک، اصل اساسی عملکرد بهینه ی آن است.

طراحی جک به گونه ای است که دارای حداقل عناصر است، که اصلی ترین آنها شامل یک سیلندر، یک مخزن ذخیره، یک پیستون، یک پمپ، یک دریچه ایمنی و همچنین یک سیال (روغن) است.

– سیلندر حاوی یک پیستون متحرک است. سیلندر جایی است که سیال هنگام بلند کردن بار، در آن جریان می یابد.

– مخزن، محل ذخیره نفت است.

– پیستون، یک پیچ رزوه دار است که با بالا یا پایین آمدن آن، به ترتیب ارتفاع پیکاپ، افزایش یا کاهش می یابد.

– پمپ، بسته به نوع جک، دستی، پایی و بادی می باشد. پمپ، روغن را از مخزن ذخیره به داخل سیلندر پمپ می کند.

– سوپاپ اطمینان برای عملکرد بدون مشکل ضروری است و از بلند کردن بار سنگین تر از حداکثر وزن مجاز توسط جک جلوگیری می کند.

برای مقاومت در برابر بارهای سنگین، سازه جک هیدرولیک باید از آلیاژهای فلزی بادوام ساخته شود که دچار خوردگی و شکست نشود.

نحوه عملکرد جک هیدرولیک

اصل عملکرد کل ساختار جک هیدرولیک بسیار ساده است. هنگامی که اهرم به سمت بالا حرکت می کند، به دلیل ایجاد خلاء در حفره پمپ، حفره با مایع سیال پر می شود و هنگامی که اهرم به سمت پایین حرکت می کند، سیال با فشار از زیر پیستون خارج می شود و آن را بالا می برد. پس از اینکه بار در ارتفاع مورد نیاز بالا رفت، در صورت لزوم باید پیستون را پایین بیاورید و شیر خروجی را باز کنید. سپس سیال از زیر پیستون به داخل ظرف باز می گردد و پیستون پایین می رود. همچنین در تعمیرگاه ها و کارگاه های تولیدی خودرو، اغلب جک های هیدرولیک تلسکوپی با چندین میله مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی جک هیدرولیک و کاربرد آن

نحوه عملکرد جک هیدرولیک

پس از آشنایی با انواع جک های هیدرولیک، تصمیم گیری در مورد مشخصات فنی درخواستی خود را به سایتwww.parskhorshid.com بسپارید. لیست کاملی از مشخصات جک های هیدرولیک در توضیحات هر مدل در سایت پارس خورشید مشخص شده است. به کاتالوگ محصولات بروید و یک محصول با دوام را انتخاب کنید. شرکت پارس خورشید با ارائه دیگر محصولات مرتبط با صنعت، از جمله اسید استئاریک و ابزارآلات صنعتی همچون تیغ اره نواری، توانسته است تا حد زیادی رضایت مشتریان گرامی را کسب نماید.

انواع جک های هیدرولیک

جک های رولینگ

دستگاه، با بلند کردن عمودی سازه های حجیم و سنگین به کمک سیلندر هیدرولیکی، توانایی بلند کردن بار تا 100 تن را دارد. این نوع جک هیدرولیک، از یک قاب با یک صفحه پشتیبانی گسترده و یک بدنه فشرده تشکیل شده است که کل مکانیسم قدرتی بالابر در آن قرار می گیرد. از نظر ظاهری، دستگاه شبیه به یک گاری چرخدار است که در زیر بار قرار می گیرد و آن را روی یک سطح صاف و سخت قرار می دهند.

جک بطری

ساده ترین و کوچکترین مدل جک هیدرولیک است، که در آن سیلندر کار به صورت عمودی قرار دارد. اصل عملکرد بالابر بر اساس قوانین مکانیک است که مبتنی بر استفاده از یک سیلندر هیدرولیک و یک پیستون فشار است و پیستون دستگاه قدرت را حرکت می دهد. جک های هیدرولیک بطری به حدود 750 میلی لیتر روغن صنعتی، یک اهرم و کمی نیرو برای اجرای کار نیاز دارند. این نوع جک ها رایج ترین نوع جک بوده و توسط رانندگان به صورت مکرر استفاده می شوند.

جک های درایو مکانیکی یا الکتریکی

پمپ در دستگاه جک هیدرولیک عنصر اصلی بوده که عملیات مکانیزم داخلی را آغاز می کند. با استفاده از یک اهرم، می توان روغن را در کشتی های ارتباطی به صورت دستی یا الکتریکی، پمپ کرد. تعمیرگاه های خودرو ترجیح می دهند در انبار خود مدل هایی از جک های هیدرولیک با درایو الکتریکی داشته باشند، که در آنها پمپاژ به کمک پمپ داخلی انجام می شود.

جک های یک طرفه و دو طرفه

بالابر دو میله ای با وجود پیستون دوم، توانایی جک را برای مقابله با حداکثر وزن کالا، بالا می برد. به علاوه، آنها شاخص های پایداری بهتری دارند. جک هیدرولیک با چندین میله، بیشتر در مناطق صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و در مواجهه با بارهای فوق سنگین بر روی سطح کار پیستون، عملکرد مناسبی دارد.

بدون نظر

ورود