یک ماساژ ساده اما مؤثر ژاپنی برای جوان سازی دور چشم ها

یک ماساژ ساده اما مؤثر ژاپنی برای جوان سازی دور چشم ها

یکی از اولین بخش های صورت که بالا رفتن سن را در خود نشان می دهد، چشم ها هستند. ابروها، پلک بالا و گوشه ی بیرونی چشم ها دچار افتادگی می شوند و چین و چروک های کوچک شروع به ظاهر شدن روی صورت می کنند. با این حال، یک ماساژ ویژه ی ژاپنی به نام «شیاتسو» (Shiatsu) هست که می تواند به احیا و جوان شدن دوباره ی پوست دور چشم ها کمک کند. شیاتسو با دیگر انواع ماساژ متفاوت است، چرا که حرکات آن به وارد کردن فشار به نقاط بخصوصی از صورت خلاصه می شود. زنان ژاپنی از این ماساژ به وفور استفاده می کنند و شاید راز زیبایی و جوانی آن ها همین باشد.

ماساژ شیاتسو چیست؟

نام این ماساژ ترکیبی از دو کلمه ی ژاپنی به معنای «فشار» و «انگشت» است. این ماساژ توسط فردی به نام توکوجیرو نامیکوشی در اوایل قرن بیستم ابداع شد. ماساژ شیاتسو بر پایه ی دانش آناتومی و رازهای طب سنتی تبت شکل گرفته و مبدع این ماساژ از آن برای درمان آرتریت یا همان التهاب مفاصل استفاده می کرد. این متد ساده و مؤثر با استقبال مردم ژاپن مواجه شد و از سوی متولیان درمان این کشور نیز به طور رسمی مورد تأیید قرار گرفت. استفاده از شیاتسو هنوز در ژاپن متداول است، از جمله در حوزه ی زیبایی. جالب است که مبدع این شیوه که تا ۹۵ سالگی عمر کرد، خود نیز همواره بسیار جوان تر از سن واقعی اش به نظر می رسید. او همچنین می گفت این ماساژ بر پایه ی حس غریزی ما انسان ها برای مالش و گرم کردن نقاط دردناک بدن خود شکل گرفته است.

اما ماساژ شیاتسو چگونه عمل می کند؟ نقاط بخصوصی بر روی صورت و بدن وجود دارد که فشردن آن ها به بهبود گردش خون و مایع لنفاوی کمک می کند. این کار باعث افزایش سوخت و ساز در بافت ها هم می شود، امری که به تأثیر این ماساژ می افزاید. در نتیجه ی آن، فرآیند احیاء بدن به طور طبیعی آغاز می شود.

اگر می خواهید این ماساژ را برای خودتان انجام دهید، به خاطر داشته باشید که باید صرفاً به نقاط بخصوصی فشار وارد کنید، نه اینکه ناحیه ای ماساژ دهید، چرا که این کار تنها باید به دست متخصص انجام شود. شدت فشار وارده باید متوسط باشد، به طوری که یک احساس ناراحتی جزئی داشته باشید.

ماساژ دور چشم ها به تقویت ماهیچه های دور چشم، کمرنگ شدن چین و چروک ها، افزایش خاصیت ارتجاعی پوست (با افزایش تولید کلاژن و الاستین) و متعادل سازی میزان تولید چربی پوست، کمک می کند.

حرکات زیر به صورت جداگانه یا به عنوان یک ماساژ کامل صورت قابل انجام هستند. به علاوه می توانند اثربخشی هر نوع ماساژ یا ورزش صورت دیگر را هم افزایش دهند.

۱- بالا بردن ابروها

ناحیه ی فشار: ابتدا و انتهای ابروها و وسط آن ها

انگشتان اشاره، وسط و حلقه ی خود را بر روی این نقاط قرار دهید و فشار وارد کنید. برای رفع افتادگی ابروها و بالا رفتن دوباره ی آن ها باید ابروها را اندکی به سمت بالا فشار دهید.

مدت زمان فشار: ۷ ثانیه

۲- رفع چین و چروک های پاکلاغی

ناحیه ی فشار: گوشه های بیرونی چشم ها

انگشتان اشاره ی خود را بر روی نقاط مورد نظر قرار دهید، آنجا را اندکی گرم کنید، فشار دهید و سپس انگشت خود را بردارید. می توانید ماهیچه ها را اندکی به سمت گیجگاه هم بکشید. این کار را بدون بلند کردن انگشت خود انجام دهید. مطمئن شوید ماهیچه را حرکت می دهید، نه صرفاً پوست را.

مدت زمان فشار: ۳ ثانیه

تعداد دفعات فشار: ۳ بار

۳- رفع پف صورت

ناحیه ی فشار: گوشه های داخلی چشم ها، حد فاصل چشم ها تا پل بینی

انگشتان اشاره ی خود را بر روی نقاط مورد نظر قرار دهید و بدون کشیدن و حرکت دادن پوست، یک فشار عمودی به آنجا وارد کنید. می توانید با انگشتان وسط و اشاره ی خود هم یک «چنگال» درست کنید و هر دو گوشه ی داخلی و بیرونی چشم ها را به طور همزمان فشار دهید.

مدت زمان فشار: ۳ ثانیه

تعداد دفعات فشار: ۳ بار

۴- رفع چین و چروک های روی پل بینی

ناحیه ی فشار: بین ابروها

انگشتان اشاره، وسط و حلقه ی خود را جفت هم کنید و با نوک آن ها به این نقاط وسط ابروها فشار وارد کنید.

مدت زمان فشار: ۵ تا ۷ ثانیه

تعداد دفعات فشار: ۲ بار

۵- احیای پوست زیر چشم ها

ناحیه ی فشار: روی استخوان زیر چشم ها

انگشتان اشاره، وسط و حلقه ی خود را روی این نقاط قرار دهید و فشار وارد کنید.

مدت زمان فشار: ۱۰ ثانیه

تعداد دفعات فشار: ۲ بار

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود