واکنش ها به تدریس سعید حدادیان مداح مشهور در دانشگاه تهران

واکنش ها به تدریس سعید حدادیان مداح مشهور در دانشگاه تهران

در ادامه ی اخبار اخراج گسترده ی اساتید دانشگاهی و استخدام برخی چهره های جنجالی در دانشگاه ها، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سعید حدادیان، مداح مشهور استاد دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد شده است. این خبر سر و صدای زیادی به پا کرد و واکنش دانشگاه تهران را به دنبال داشت.

سعید حدادیان دانشگاه تهران

دیروز وبسایت «انصاف نیوز» تصاویری منتشر کرد که نشان می داد نام علی اصغر حدادیان نایینی معروف به سعید حدادیان در میان اساتید دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران برای تدریس یک واحد تخصصی به نام «تحلیل متون نظم پایداری» در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته است (ادبیات در کارشناسی ارشد چند شاخه از جمله ادبیات حماسی، ادبیات غنایی و ادبیات پایداری دارد).

همچنین در یکی از این تصاویر، نام این مداح مشهور «دکتر حدادیان» عنوان شده بود.

سعید حدادیان دانشگاه تهران

سعید حدادیان دانشگاه تهران

توضیحات دانشگاه تهران درباره خبر تدریس سعید حدادیان

خبر تدریس سعید حدادیان در دانشگاه تهران با واکنش های زیادی رو به رو شد که مسئولان این دانشگاه را به ارائه ی توضیح در این خصوص واداشت.

عبدالرضا سیف، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در اینباره گفت: حاج سعید حدادیان دارای مدرک دکتری بوده و چندسال است که به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند.

وی با اشاره به دروسی که توسط حدادیان تدریس می شود، افزود: دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می شود.

سعید حدادیان دانشگاه تهران

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران یادآور شد: حاج سعید حدادیان از سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.

عبدالرضا سیف که در پیاده روی اربعین حضور دارد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه اینترنتی دانشگاه تهران درباره ی دلیل دعوت از سعید حدادیان به عنوان استاد مدعو در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، گفت: سعید حدادیان از سال ۹۶ با مجوز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دروس انقلاب اسلامی و آشنایی با دفاع مقدس را به صورت مدرس مدعو و حق‌التدریس در دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می کند.

وی افزود: ایشان در قالب مدرس مدعو و حق التدریس، درس مبانی ادب پایداری و تحلیل نظم پایداری را در دانشکده ادبیات و علوم انسانی ارائه می کند.

واکنش ها به تدریس سعید حدادیان در دانشگاه تهران

وحید یامین‌ پور، فعال سیاسی اصولگرا و معاون وزیر ورزش و جوانان در توییتی از سعید حدادیان حمایت کرد.

وی نوشت:

اهل شعر و ادب میدانند حدادیان شاعری برجسته و نکته سنج است. اشعار او در موضوعات آیینی و دفاع مقدس منتشر شده. او دکتری دارد و سالهاست دردانشگاه تهران تدریس میکند.

البته ازآنها که در دانشگاه انگشت وسط نشان میدهند و اسامی اسافل اعضا ورد زبانشان است توقع آشنایی با شعر و ادب را نداریم.

سعید حدادیان دانشگاه تهران

عبدالرضا داوری فعال سیاسی و مشاور سابق محود احمدی نژاد نیز در توییتی نوشت:

در راستای شتابدهی به قطار پیشرفت دانشگاهی، پیشنهاد میکنم، برادر ارزشی و متعهد، جناب “هانی خمانه دار” معروف به “هانی کرده” را هم بعنوان “استاد” در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران استخدام نمایند و البته با توجه به سوابق، امکان جذب ایشان در گروه جرم شناسی دانشکده حقوق هم اولی است.

سعید حدادیان دانشگاه تهران

توضیحات خبرگزاری فارس درباره تحصیلات و سوابق سعید حدادیان

خبرگزاری فارس در مطلبی در واکنش به حواشی پیش آمده به دنبال انتشار خبر تدریس سعید حدادیان در دانشگاه تهران نوشته:

سعید حدادیان که او را به عنوان مداح اهل بیت(ع) می‌شناسند، سابقه سه دهه شاعری و فعالیت ادبی، نقد شعر، اداره جلسات ادبی دانشگاه تهران و برگزاری همایش ادبی سوختگان وصل (که تا امروز نوزدهمین دوره‌اش برگزار شده است)، آثاری چون «همیشه باران»، «شب یک، شاخه نبات» و … را در کارنامه خود دارد و از جمله شاعرانی است که در سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزیده شد.

به گفته یکی از شاعران آئینی کشورمان، سعید حدادیان در ماه گذشته نیز از رساله دکتری خود دفاع کرده است.

سعید حدادیان دانشگاه تهران

سعید حدادیان در گفت‌وگویی که سال ۹۵ با تبیان داشت در پاسخ به این پرسش که «ظاهراً در دانشگاه هم تدریس دارید، چه درس‌هایی را تدریس می‌کنید؟» گفت: «در دانشگاه تهران انقلاب اسلامی تدریس می‌کنم و در جاهای دیگر تاریخ اسلام «۱»، تفسیر «۱» و «۲».

در پاسخ به پرسش دیگری با عنوان «مواجهه دانشجویان با شما چگونه است؟» اظهار داشت: «آن‌ها مرا دوست دارند، نه به عنوان مداح. وقتی وارد درس می‌شویم، می‌بینم دغدغه علمی دارند و در پاسخ به سؤالاتشان به بن بست نمی‌خورند و طرفشان هم ناآگاه نیست. عمدتاً می‌گویند ما از شما برداشت دیگری داشتیم.»

یک نظر

ورود

  • Sadegh شهریور ۱۴, ۱۴۰۲

    ای داد بی داد . به هر آن کجا که باشد بجز این سرا، سرایم