خبرنگار صدا و سیما در نیویورک یاد «خانم بیکاز» را زنده کرد + ویدئو

خبرنگار صدا و سیما در نیویورک یاد «خانم بیکاز» را زنده کرد + ویدئو

یوسف سلامی که همزمان با سفر رئیس جمهور ابراهیم رئیسی به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان خبرنگار صدا و سیما در نیویورک حضور پیدا کرده بود، برای تهیه ی گزارش به میان تجمع اپوزیسیون در مقابل مقر سازمان ملل رفت. تلاش های نافرجام سلامی برای صحبت به زبان انگلیسی در این گزارش در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و کاربران را به یاد ماجرای «خانم بیکاز» انداخته است.

حضور سلامی در این تجمع به درگیری او با برخی شرکت کنندگان انجامید. سلامی در گزارش خود مدعی می شود که تعدادی از اعضای منافقین و همچنین افرادی غیر ایرانی در ازای دریافت پول در این تجمع حضور یافته بودند.

بیوگرافی یوسف سلامی

یوسف سلامی متولد سال ۱۳۶۳ در تهران و دارای مدرک لیسانس رشته علوم ارتباطات اجتماعی است.

در سال ۸۰ وقتی ۱۷ ساله بود دوره های خبرنگاری را در باشگاه خبرنگاران جوان گذراند. سپس از حوزه ی اخبار ورزشی شروع کرد و از سال ۸۱ وارد حوزه ی اخبار سلامت شد.

سلامی در مصاحبه ای در سال ۱۴۰۲ درباره ی ورودش به کار خبرنگاری گفت: «من نمی خواستم خبرنگار شوم و به بازیگری و فوتبال علاقه داشتم، به توصیه یکی از دوستان پدرم به باشگاه خبرنگار جوان رفتم.»

او همچنین در این مصاحبه مدعی شد: «برخلاف نظر مردم، مجموع حقوقم ۱۲ میلیون تومان هست و جای دیگری جز صدا و سیما نیز مشغول نیستم. من در محله پیروزی و بلوار ابوذر زندگی می کنم، البته بعضی از مردم باور نمی کنند.»

سلامی تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

یوسف سلامی

این خبرنگار در سال ۸۹ با نوشتن نامه ای به وزیر وقت بهداشت، مرضیه دستجردی نسبت به حجاب برخی از پزشکان در کنگره های پزشکی انتقاد کرد. او در این نامه از وزیر بهداشت خواسته بود تا دستور لازم برای رسیدگی به مسئله ی حجاب و پوشش این افراد را صادر کند.

گزارش های سلامی درباره ی وضعیت سلامت و درمان در کشور در دوران وزارت حسن قاضی زاده هاشمی در دولت حسن روحانی سبب شد این خبرنگار در سال ۹۸ با پیگیری وزیر بهداشت، مدتی از بخش خبر سلامت کنار گذاشته شود.

سلامی که در سال های اخیر دیگر فعالیتی در بخش اخبار پزشکی ندارد، سال گذشته با چند گزارش بحث برانگیز درباره ی یارانه ها خبرساز شد.

یوسف سلامی

گزارش او در بخش خبری ۲۰:۳۰ درباره ی یارانه های نقدی جدید دولت ابراهیم رئیسی انتقادات زیادی را به دنبال داشت. سلامی در این گزارش به همراه چند خانم به یک فروشگاه مواد غذایی رفته بود و نشان می داد یارانه ی واریزی دولت نه تنها برای خرید مایجتاج ماهانه کافی است، بلکه مبلغی نیز از آن باقی می ماند. این گزارش سر و صدای زیادی به پا کرد و بسیار حاشیه ساز شد.

سلامی اندکی بعد، در گزارش خبرساز دیگری، با حضور در وزارت کار و رفاه اجتماعی، با یکی از معترضین به عدم پرداخت یارانه ی خود تماس گرفت. در این تماس با وجود اصرار فرد معترض بر کم بضاعت بودن خود، به او گفته شد که به دلیل شرایط مالی اش مستحق دریافت یارانه نیست.

۱۵ نظر

ورود

  • خداحافظی شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

    چه حرصی میخوره حیوونکی زبون بسته.
    کدوم خبرنگار رو تو کل دنیا دیدید که اینطور تو خیابونا راه بره و مثل آدمای لات …صداشو بندازه رو سرش؟
    البته باید این رو هم گفت که خاک بر سر آمریکا که شما اعضای …. رو راه داد به کشورش.

    • مهدی شهریور ۳۱, ۱۴۰۲

      حالا شما چرا مشکل دارید..اونکه رفته با چند تا منافق درافتاده ..نکنه روزیاتو شما هم اررره

  • ارژنگ شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

    تحریم غذا و دارو و کالاهای اساسی اساساً جنایت علیه بشریت محسوب میشه ، اگر آمریکا دارو رو تحریم کرده بود ، ایران تا الان هزار بار به دادگاه بین‌المللی کیفری لاهه شکایت کرده بود . پس کل این قضیه تحریم پانسمان بیماران پروانه ای که چند ساله اینها دارند تکرار می کنند ، دروغه . حالا اینکه وزارت بهداشت این پانسمان ها رو احتکار کرده تا به قیمت بیشتر به مردم بفروشه یا کلا به مردم نمی‌دهند تا بین مردم نارضایتی از آمریکا ایجاد کنند ، بحثش جداست .

    • رضا دکتر شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

      دقیقا منهم با شما موافقم حتی اگر هم واقعا امریکا تحریم کرده باید بگم امریکا فروش نفت و خرید لوازم تولید موشک را هم تحریم کرده و دولت یک طوری بقول خودشون با دور زدن تحریم ها همه لوازم ممنوعه را میخرند پس چرا داروهای لازم رو نمیخرند ؟دارو که راحت تر میشه در بازار سیاه بین المللی خرید پس بنابراین این یک مسئله تبلیغاتیه

    • بهزاد شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

      یه مشت بی سواد شدن همه کاره مملکت

  • d شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

    ناراحتی حالا روزیاتو! تنت میخاره انگار

    • Ö شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

      تهدید می‌کنی عرررزشی؟
      چقد می‌گیری بیای این زیر چرند بنویسی؟
      برو به اربابانت بگو بیان روزیاتو رو بکنن تو گونی.

  • علی شهریور ۲۹, ۱۴۰۲

    حرص نخور سلامی کارت خیلی ابلهانه هست تو که جلو دوربین هی داد میزدی بیمار پروانه ای چر از جراحی اقتصادی پارسالتون نمیگید که مردمو پاره کرد چرا از گرونی دارو بخاطر جراحی اقتصادی نمیگی …

  • رایان شهریور ۳۰, ۱۴۰۲

    برای اثبات دروغ بودن حرف های این به ” اصطلاح ” خبرنگار میخوام چند تا منبع بیارم از خود مسئولین ، اول اینکه دارو و غذا به هیچ وجه در ایران تحریم نیست و خود آمریکا هم ازش سودی نمیبره ، وقتی این موجودات میان تو ۲۰:۳۰ هر اراجیفی رو که دوست دارن بدون منبع معتبر میگن و هیچ کس جلوشون رو نمیگیره مشخصه که بعد از مدتی خودشون هم اراجیفشون رو باور میکنند ، کافیه مصاحبه مجتبی بور بور نایب رئیس اتحادیه وارد کنندگان رو با ایلنا بخونید ، ایشون گفته ( آمریکا دارو را تحریم نکرده ، مکانیزم مالی ما محدوده ) ایشون به صراحت گفته ( ایران داروهایی تولید شده از کمپانی‌هایی آمریکایی را از دفاتر این کمپانی‌ها در کشورهای اروپایی مانند هلند و یا روسیه خریداری و وارد ایران می‌کنه ، آمریکا دارو را تحریم نکرده ولی مکانیزم مالی ما محدود شده است از این ‌رو با دشواری می‌توان دارو وارد کرد ) حالا دلیل محدودیت بانکی برای ایران چیه ؟ در لیست سیاه بودن ایران در FATF سازمانی فرادولتی برای مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم ، از همین رو هست که حتی بانک های کشورهای مثلا دوست مثل روسیه یا چین و یا حتی سوریه و لبنان و عراق هم به ایران سرویس نمیدن ، باز هم این رو قبول ندارید ؟ یه مدرک دیگه براتون میارم ، البته نه از ایران اینترنشنال ، نه از من و تو و نه از بی بی سی ،،، بلکه از صدا سیمای ج ا ، توجه بفرمایید ، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ” علی مویدی ” در یک برنامه تلویزیونی به نام دست خط که با یک سرچ ساده ویدئوش رو پیدا میکنید گفته ( وزارت بهداشت ) دقت بفرمایید ، وزارت بهداشت بخشی از ارزهای ۴۲۰۰ تومانی که گرفته بود و باید به داروهای اضطراری مورد نیاز بیماران صعب‎العلاج اختصاص می‌دادند را صرف واردات میز و صندلی کرده ) یعنی همین بیماری هایی که این به ” اصطلاح ” خبرنگار داره خودش رو براش پاره میکنه پس یعنی دارو تحریم نیست ، بلکه ورودش برای آقایان سود ده نیست ، آقایون با ارز ۴۲۰۰ جنس وارد میکنن و اون موقع با دلار ۳۰ و الان ۵۰ هزار تومانی میفروشن و با خودشون هم میگن گور پدر بیماران .
    در قسمت آخر هم که ایشون خودشون رو اکثریت حساب کرد باید بگم در جوامع متمدن امروزی تجمع ها در هیچ کجای دنیا ملاک بر حقانیت و اکثریت بودن نیست و اکثریت بودن رو با راهپیمایی ثابت نمیکنند بلکه با همه پرسی و رفراندومه که مسیر کشورها و نظر اکثریت مشخص میشه ، البته میدونم درک و فهم همچین مسئله ای برای ایشان و همفکرانشان سخت و یا حتی محاله .

  • ازاد شهریور ۳۰, ۱۴۰۲

    یعنی شما از این طفلکیهایی که به مریضی پروانه ای دچار هستن هم دارین سواستفاده میکنین!!!همه میدونن شما دلتون برای هیچکس نمیسوزه آدمهای سالمو میکشین کور میکنین شکنجه میکنین بعد جوش این بیچاره هارو میزنین؟؟؟اونها هم چوب کارهای شمارو میخورن چون اگه یک کانال برای نقل و انتقال ارزی برای این داروها باز کنن شما از اون کانال هزار کثافت کاری میکنین بجز واردات داروی این عزیزان.این دلقک بیسواد بی وجودو هم جمعش کنین تا بازش نکردن

  • حورا شهریور ۳۰, ۱۴۰۲

    جالبه این …. آلبوم دستش گرفته تو آمریکا به زبان فارسی!! میگه اینا مردن به ما پانسمان نمیدن !! …. مگه نمیگه ابرقدرت دنیا هستید خب پس چجوری پانسمان نمی تونید درست کنید ؟؟؟!! حالا رئیسی …گفت دیگه اون تکنولوژی موشک سازیتون رو که قراره سرریز کنید تو خودرو سازی بوگاتی تولید کنید بجای پراید ، سریز که شد اگه اضافه اومد بقیه اش رو هم سرریز کنید تو ساخت پانسمان اگه بازم اضافه اومد سرریز کنید تو استادیوم آزادی چمن کچلش رو درست کنید با سایر قسمتهاش که رونالدو اومد اینجوری به …نیفتید !! البته اینا رو به سردار سلامی… بگید خودش سرریز میکنه اگه البته بازم چیزی واسه سرریز کردن موند …… خوشش میاد !!

  • ایرانی شهریور ۳۰, ۱۴۰۲

    آقای یوسف خان. بیزحمت ازآنجایی که دوربین هوشمند برای تشخیص چهره بیحجابا خریدین، از همونجا هم داروی بیماران پروانه ای بخرید..قبول؟ از همونجا که ماهواره کرایه میکنی برای امواج صداوسیما از همونجا داروی پروانه ای بخر بیار ایران

  • صادق شهریور ۳۰, ۱۴۰۲

    رفته آمریکا و داره علیه آمریکا پخش مستقیم میذاره 😂😂😂🤣

  • حجت شهریور ۳۱, ۱۴۰۲

    آقای سلامی ماله کش اولا دارو تحریم نیست اگه تحریم بود الان از کرونا مرده بودی،دوما بیا بین مردم ایران گزارش بگیر ببین مردم از این وضعیت راضی هستن؟سوما داری تو خاک آمریکا برعلیه خودش صحبت میکنی این یعنی آزادی بیان که تو ایران وجود نداره،خجالت بکش و برو نون بازوت رو بخور