چند اشتباه رایج در انتخاب رنگ و مدل مو که شما را پیرتر نشان می دهند

چند اشتباه رایج در انتخاب رنگ و مدل مو که شما را پیرتر نشان می دهند

مدل موها اهمیت زیادی برای بسیاری از زنان از جهت تأثیر آن در ظاهرشان دارد. موی آراسته می تواند ویژگی های مثبت چهره را ارتقا دهد و عیوب آن را بپوشاند. اما یک رنگ یا مدل موی نامناسب می تواند زیباترین چهره را هم خراب و نکات منفی آن را برجسته کند.

در ادامه از چند اشتباه رایج در انتخاب رنگ و مدل مو خواهیم گفت که باید از آن ها پرهیز کنید.

۱- از رنگ خیلی تیره ای استفاده می کنید

اول اینکه، رنگ های تیره باعث می شوند ریشه های تازه درآمده ی موها بیشتر مشخص شوند. دوم اینکه، اگر موهای کم پشتی داشته باشید، با رنگ تیره این مسأله بیشتر به چشم می آید. به جای یک رنگ موی تیره و یکدست می توانید از ترکیبی از طیف های گرم یا هایلایت های روشن استفاده کنید. این کار باعث می شود موها پُرتر به نظر برسند و چهره نیز جوان تر و شاداب تر دیده شود.

۲- طیف های سرد طلایی را انتخاب می کنید

طیف های سرد طلایی مانند بلوند خاکستری یا بلوند پلاتینه برای زنانی که رنگ پوست گرم تری دارند، مناسب نیست، چون این رنگ ها باعث به چشم آمدن عیوب چهره می شوند و آن را بسیار رنگ پریده نشان می دهند. بهتر است از طیف های گرمی مانند بلوند عسلی، بلوند کاراملی و بلوند گندمی استفاده کنید که با رنگ پوست تان هماهنگی دارند.

۳- موهایتان را سفت و بی حرکت آرایش می کنید

موی سفت و بی حرکت حالتی غیر طبیعی دارد و چنین مدل موهایی از مُد افتاده اند. به همین دلیل باید از افراط در استفاده از اسپری مو و محصولات دیگری که حالتی غیر طبیعی به موها می دهند خودداری کنید.

۴- موهایتان را بالا می دهید

با بالا دادن موها و باز کردن کامل پیشانی، توجه زیادی را به خط رویش موها جلب می کنید، چیزی که با بالا رفتن سن شکل محوتری پیدا می کند. به علاوه، این کار باعث به چشم آمدن عیوب پوست می شود. برای جلوگیری از این مشکل، از مدل موهایی استفاده کنید که در آن ها موها قاب چهره می شوند، امری که به پوشانده شدن عیوب چهره کمک می کند.

۵- از مدل موهای بلند و بدون حجم استفاده می کنید

فولیکول های مو با بالا رفتن سن فعالیت کمتری پیدا می کنند و غدد چربی پوست نیز ترشح کمتری دارند. در نتیجه، موها کم پشت تر، نازک تر و شکننده تر می شوند. اگر با این مشکل مواجه شده اید، باید از مدل موهای کوتاه تر استفاده کنید. برای رسیدن به حجم دلخواه لازم نیست از مدل موهای به اصطلاح «پسرانه» استفاده کنید. قد موها صرفاً باید به اندازه ای باشد که بتوانید از حجم آن بهره مند شوید.

۶- همیشه یک رنگ موی ثابت می زنید

موها و پوست با بالا رفتن سن، رنگدانه های خود را از دست می دهند و به همین دلیل رنگ مویی که در ۲۰ یا ۳۰ سالگی کاملاً به چهره ی شما می آمد، در ۴۰ یا ۵۰ سالگی دیگر برایتان خوب نمی شود. به جای رنگ مویی که از دورانی جوانی از آن استفاده می کنید، با آرایشگر خود مشورت کنید. او می تواند به شما کمک کند رنگ مویی مناسب با سن فعلی تان پیدا کنید.

۷- از فرق وسط استفاده می کنید

تولید کلاژن نیز با بالا رفتن کاهش می یابد. بافت زیر پوستی (پایین ترین لایه ی پوست) در قسمت صورت پوشش یکدستی ندارد و تراکم بیشتری در ناحیه ی چانه دارد، امری که باعث می شود چهره کشیده تر به نظر برسد. فرق وسط باعث برجسته شدن این ویژگی می شود. به همین دلیل، باید از فرق کج استفاده کنید چون به متعادل شدن نسبت های چهره کمک می کند و باعث می شود موها هم پُرتر به نظر برسند.

۸- مدل موهای از مُد افتاده ای را انتخاب کنید

این اشتباه شاید واضح و بدیهی به نظر برسد اما بسیار از زنان دائماً مرتکب آن می شوند. مدل موهای قدیمی مانند موهای کوتاه و فر، رنگ موهای شرابی یا بادمجانی یا فر سیم تلفنی، سن را بیشتر نشان می دهند. به همین دلیل باید این مدل موها را فراموش کنید و در همان گذشته ای که به آن تعلق دارند رها کنید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود