روایت تازه حسین امیرعبداللهیان از حمله ایران به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا + ویدئو

روایت تازه حسین امیرعبداللهیان از حمله ایران به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا + ویدئو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در یک سخنرانی به مرور اتفاقات پس از ترور سردار قاسم سلیمانی پرداخت و گفت آمریکایی‌ها که مطلع شده بودند ایران در پی «انتقام» است پیشنهادات مختلفی می‌دادند. او مدعی شد که چند دقیقه بعد از حمله ایران به عین‌ الاسد، پایگاه نظامی آمریکا در عراق، مقامات وقت کاخ سفید پیام دادند که «دیگر نزنید. تمام کنید».

حسین امیرعبداللهیان با اشاره به حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌ الاسد آمریکا در عراق در واکنش به اقدام واشنگتن در ترور شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد گفت: «در آن مقطع رئیس‌جمهور وقت آمریکا، دونالد ترامپ، در رسانه‌ها اعلام می‌کرد که اگر ایران به این اقدام ما کوچک‌ترین واکنشی نشان دهد و حتی گلوله‌ای از یک تفنگ ساده به منافع آمریکا در منطقه شلیک کند، ما همزمان ۵۲ مکان استراتژیک در ایران را مورد هدف قرار می‌دهیم.»

او در ادامه مدعی شد که این «یک روی سکه» بود و در روی دیگر قاصدان و پیام رسان‌هایی از آمریکا به جمهوری اسلامی پیام می‌فرستادند و پیشنهاداتی مطرح می‌کردند؛ از پیشنهاد لغو تحریم‌های ایران تا تعریف شیوه انتقام از آمریکا از سوی خودشان.

اما به گفته امیرعبداللهیان پاسخ جمهوری اسلامی به این پیام‌ها «بی‌اعتنایی» بود. او مدعی شد که چند دقیقه بعد از حمله ایران به عین‌ الاسد پیامی از سوی مقامات وقت کاخ سفید برای ایران ارسال شد که مضمون آن این بود: «دیگر نزنید. تمام کنید».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ در واکنش به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایگاه عین الاسد ایالات متحده را هدف موشک‌های بالستیک قرار داد.

ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ارشد وقت ارتش ایالات متحده در خاورمیانه پس از حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکایی گفته بود که از طریق سرویس های امنیتی ایالات متحده در جریان آماده شدن نیروهای ایرانی برای انجام عملیات موشکی قرار گرفته و زمان کافی برای تخلیه بیش از ۱۰۰۰ سرباز و ۵۰ پرنده نظامی را داشتند. او گفته بود که بدون تخلیه این پایگاه، «به نظر من بین ۲۰ تا ۳۰ پرنده نظامی و ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از پرسنلمان را نیز از دست می‌دادیم».

۶ نظر

ورود

  • علیرضا مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    خب خدارو شکر که خون از دماغ یه آمریکایی نریخت اما ۳۶۰ نفر هموطن رو کشتن بعد زر هم میزنن

  • محمود مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    باید همون موقع به پایگاه های امریکا حمله می کردیم و کارشو یکسره میکردیم

  • حاج حشمت مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    در حمله موشکی ایران به پایگاه، هزاران نظامی آمریکایی کشته شدن ولی آمریکا هیچوقت اعلام نکرد.

    • شایان مهر ۱۲, ۱۴۰۲

      باشه تو‌راست‌میگی‌مشنگ‌دیگه‌بیشتر‌از‌این‌آبروی‌نداشته‌تو‌نبر

    • احسان مهر ۱۲, ۱۴۰۲

      باز هم فقط شما با خبر شدی ؟!!

  • Hoda مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    نمی دونم اینا چه رویی دارن که انقد ..و …… این همه جوون رو تو هواپیما کشتن بعد با حقارت تمام میان جلو دوربین…. اینا دیگه از چه نژاد و خون …..خدا