آرمیتا گراوند درگذشت؛ فوت دانش آموز دختری که یک ماه پیش در مترو بیهوش شد

آرمیتا گراوند درگذشت؛ فوت دانش آموز دختری که یک ماه پیش در مترو بیهوش شد

خبرگزاری های داخلی از مرگ آرمیتا گراوند خبر می دهند، یک ماه پس از اینکه این دانش آموز دختر در مترو تهران دچار بیهوشی و در ادامه مرگ مغزی شده بود. خبرگزاری برنا، ارگان رسانه ای وزارت ورزش و جوانان، چند روز پیش از قطعی شدن مرگ مغزی آرمیتا گراوند خبر داده بود. این خبرگزاری دولتی نوشته بود: «وضعیت سلامتی او روند امیدوارکننده‌ای ندارد و با وجود تلاش‌های کادر پزشکی معالج، مرگ مغزی آرمیتا گراوند قطعی به نظر می‌رسد».

خبرگزاری برنا ۱۹ مهر ماه نیز از وخیم شدن شرایط آرمیتا گراوند خبر داده بود. این خبرگزاری نوشته بود «علیرغم تلاش‌های مستمر کادر پزشکی بیمارستان فجر، علائم حیاتی نسبتاً پایدار آرمیتا گراوند طی چند روز گذشته تغییر یافته و تاحدودی به وخامت گرائیده است. با این حال تلاش تیم پزشکی برای بهبود شرایط وی همچنان ادامه دارد».

اواسط مهر ماه امسال، عکسی از یک دختر دانش آموز ۱۶ ساله به نام آرمیتا گراوند که در مترو تهران بیهوش شده و توسط چند نفر از واگن یکی از قطارها بیرون آورده می شود به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد. در هفته اخیر پس از این اتفاق، گمانه زنی های زیادی در خصوص علت بیهوشی این دانش آموز نوجوان مطرح شد و در ادامه با وجود پاسخ های برخی مسئولین و ویدیوهای مصاحبه نزدیکان او و گزارش های صداوسیما و خبرگزاری ها، همچنان سوال ها و حواشی تازه ای شکل می گیرد. در ادامه این اتفاق و حواشی پس از آن را مرور می کنیم.

توضیحات مدیرعامل متروی تهران

پس از این اتفاق مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در خصوص ماجرای دختر نوجوانی که روز گذشته در مترو بیهوش شد، گفت: صبح روز یکشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲ دانش آموزی ۱۶ ساله وارد ایستگاه متروی میدان شهدا در خط ۴ به قصد عزیمت به مدرسه می‌شود. در لحظه ورود قطار به ایستگاه او به سمت واگن انتهایی قطار حرکت می‌کند اما در لحظه ورود به قطار تعادل خود را به علت افت فشار از دست می‌دهد و دقیقا در ورودی قطار به زمین می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: این دانش آموز توسط همراهان خود از قطار خارج و به سکو برده می شود. در ادامه توسط همکاران من در مترو اقدامات اولیه برای احیا انجام می‌شود و بعد از رسیدن اورژانس کارهای مقدماتی انجام  و این دختر به یکی از بیمارستان ها منتقل می شود؛ ایشان در حال حاضر در بیمارستان بستری است.  

درستی درباره اینکه آیا در بدو ورود این دانش آموز برخوردی بین او و کارکنان مترو رخ داده یا نه، اظهار کرد: طبق فیلم هایی که از زمان ورود این خانم به ایستگاه بررسی کردیم هیچ گونه برخورد لفظی و فیزیکی بین این دانش آموز و کارکنان مترو وجود ندارد و به هیچ عنوان چنین چیزی ثبت و ضبط نشده است. 

اولین مصاحبه پدر و مادر آرمیتا گراوند

در ویدیوی دیگری، پدر و مادر آرمیتا گراوند در خصوص جزئیات حادثه برای فرزندش در خط چهار مترو میدان شهدا گفت: دخترم با دوستانش برای رفتن به مدرسه در مترو شهدا قرار گذاشته بود که پس از ورود به قطار دچار افت فشار شد که پس از به هم خوردن تعادلش سر وی با لبه قطار برخورد می کند.

وی افزود: دخترم توسط دوستانش به بیرون منتقل می‌شود و بلافاصله با عوامل اورژانس تماس گرفته و دقایقی بعد آرمیتا به بیمارستان منتقل می‌شود.

وی با تشکر از زحمات کادر درمان گفت: از مردم می خواهم برای شفای دخترم دعا کنند.

مادر آرمیتا گراوند در مورد ادعای رسانه های ایرانی خارج از کشور درباره اینکه آرمیتا در درگیری بر سر حجاب دچار مشکل شده است، گفت: تصاویر و فیلم های مترو را دیدم و ادعاهای مطرح شده توسط آنها صحت ندارد.

پدر این دختر نوجوان  هم می‌گوید: همه فیلم‌ها را بررسی کردم  برای ما ثابت شده که این رخداد یک حادثه بوده؛ دخترم بیمار نبود و هیچ دارویی مصرف نمی کند از مردم می خواهم برای سلامتی دخترم دعا کنند.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: بعد از انتشار این خبر برخی از رسانه‌های بیگانه اعلام کردند که درگیری لفظی بین مسافر و عوامل اجرایی مترو باعث وقوع این حادثه شده است، اما درستی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تأکید کرد که فیلم‌های مداربسته از ابتدای ورود این خانم مورد بازنگری قرار گرفته و هیچ درگیری لفظی، فیزیکی با مسافران و یا عوامل اجرایی مترو نداشته است.

همچنین دختر دایی این دانش آموز که در مترو بیهوش شده می گوید که هر لحظه شاهد حاشیه سازی عجیب و غریب هستیم؛ مطالبی می فرستند که فقط حال خانواده را خراب می‌کنند تمام فیلم‌ها توسط خانواده چک شده است و موردی نبوده است. دعا کنید زودتر خوب شود و سلامتی‌اش بازگردد؛ حاشیه درست نکنید دعا کنیم که هر چه زودتر اتفاقات خوبی بیفتد و این دختر جوان به آغوش خانواده‌اش بازگردد.

فارس در انتهای این گزارش نوشت: خانواده این دختر جوان تأکید دارند که فیلم‌ها را بررسی کرده‌اند و موضوع خاصی مشاهده نشده و دخترشان به یکباره دچار افت فشار شده و سرش با لبه سکوی مترو برخورد کرده است. دیروز هم برخی اعلام کردند که یکی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی برای تهیه گزارش به بیمارستان رفته که دستگیر شده اما ساعاتی بعد خبر دادند که وی آزاد شده است.

مصاحبه با دوستان آرمیتا گراوند

ایرنا در ویدیویی دیگری با دو تن از همکلاسی‌های آرمیتا گراوند مصاحبه و روز حادثه را از زبان آنها روایت کرده است.

گزارش صداوسیما

پس از چند روز صداوسیما در گزارشی از آمنه سادات ذبیح پور، تصاویری از لحظه ورود آرمیتا گراوند به ایستگاه مترو تا لحظه بیهوش شدنش در قطار مترو را منتشر کرده و توضیحاتی درباره آن داده است. این گزارش را می‌بینید.

در پی انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته از لحظه ورود ‌آرمیتا گراوند به ایستگاه مترو تا لحظه ورود به واگن و بیهوش شدن و حضور اورژانس این سوال پیش آمد که چرا تصویر داخل واگن منتشر نشده است.

آمنه‌سادات ذبیح‌پور، خبرنگار صداوسیما در اظهاراتی مدعی شده که قطار متروی حامل آرمیتا گراوند از سری ۱۰۰ بوده که در داخل آن دوربین قرار نداشته و امکان پخش تصاویر داخل واگن قطار وجود ندارد.

محمدرضا شهبازی مجری پرحاشیه‌ی تلویزیون که به خاطر اظهارات تند و گاهی توهین آمیزش در شبکه های اجتماعی حاشیه ساز می شود، در پی حواشی صورت گرفته درباره‌ی فیلم های منتشر شده از دوربین های مترو در توییتی با تمسخر نوشت: اصلا شاید حجاب‌بان‌ها از لیزر استفاده کرده باشن که در اون فیلم ها هم مشخص نخواهد شد. فلذا هموطن بپاخیز که به یزدان اگر ما خرد داشتیم و این صوبتا…

در همین زمان در شبکه های اجتماعی اخباری مبنی بر دستگیری مادر آرمیتا گراوند منتشر شد و خبرگزاری قوه قضاییه (میزان) در پاسخ به این اخبار نوشت: پس از شکست معاندین در اهداف ترسیم شده برای اواخر شهریور ماه، رسانه‌ها و عناصر این جریان سعی کردند با موج‌سواری روی از هوش رفتن آرمیتا گراوند در مترو شرایط را برای بهره‌برداری حداکثری مهیا کنند که با اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع این هدف آنها به ثمر ننشست.

روز گذشته نیز خبرگزاری ایرنا ویدیویی از صحبت های جدید پدر و مادر آرمیتا گراوند را منتشر کرد که پاسخ های آنها به اخبار و حواشی روزهای اخیر در فضای مجازی بود. مادر آرمیتا گراوند در این ویدیو بیان کرد: هر روز به همراه همسرم بدون هیچ محدودیتی با دخترمان ملاقات می کنیم. خبر بازداشت شدنم صحت ندارد. دوست ندارم هیچ عکس و فیلمی از دخترم در فضای مجازی منتشر شود.

پدر آرمیتا گراوند نیز اظهار کرد: من هیچ صفحه ای در فضای مجازی ندارم، شایعه سازی نکنید.

چرا آرمیتا گراوند به بیمارستان فجر منتقل شد؟

خبرگزاری فارس با تیتر «پاسخ به همه ابهامات حادثه برای آرمیتا؛ چرا او به بیمارستان فجر منتقل شد؟» توضیحاتی را منتشر کرد؛ معاون عملیات اورژانس استان تهران در خصوص پروتکل اعزام آمبولانس به بیمارستان می‌گوید: پس از دریافت تماس توسط پرسنل ۱۱۵ کارشناس مربوطه شرح حال بیمار را گرفته و متناسب با آن نوع وسیله نقلیه مناسب (موتورلانس، آمبولانس، اتوبوس، بالگرد) را به محل اعزام می‌کند.

نیروی اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، شرح حال را بیان می‌کنند و «مناسب‌ترین» مرکز درمانی به او اعلام می‌شود. مناسب‌ترین مرکز درمانی لزوماً نزدیکترین بیمارستان نیست بلکه یکی از پارامترها است. تجهیزات بیمارستان مقصد و ظرفیت پذیرش نیز جزو عوامل تعیین کننده در اعزام افراد است.

ابهام دیگر در خصوص انتقال آرمیتا به بیمارستان فجر است، اساساً چرا باید او را از ایستگاه متروی شهدا به بیمارستان فجر وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش در خیابان پیروزی ببرند درحالی که دو بیمارستان معیری و شفایحیاییان در نزدیکی میدان شهدا قرار دارد.

اطلاعات از مراکز درمانی نشان می‌دهد که دو بیمارستان معیری و شفایحیاییان بیمارستان تخصصی ارتوپدی هستند اما بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فجر دارای بخش‌های جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، درمانگاه داخلی، قلب و ریه است.

هم میهن: فرض بگیریم روایت رسانه‌های دولتی درست است و آرمیتا گراوند به علت افت فشار بر زمین افتاده است. بر فرض که این روایت صحیح باشد. سوال اینجاست که چرا این روایت مورد پذیرش گروهی از مردم قرار نگرفته و مسئله درگیری او با حجاب‌بان‌های درون مترو مطرح شده است؟

روزنامه هم میهن نوشت: بخشی از پاسخ به بی‌اعتباری رسانه‌های دولت، بی‌توجهی به رسانه‌های مستقل و عدم رعایت اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و خبرنگاری بازمی‌گردد. اما ریشه بحران جای دیگری است. مسئله به جایی برمی‌گردد که تغییرات سبک زندگی در جامعه هنوز به رسمیت شناخته نشده است و در نتیجه نهادهای دولتی و عمومی تمام توان خود را برای برخورد با زنانی که روسری بر سر ندارند، گذاشته‌اند. همین امر باعث می‌شود هرگونه روایتی مبنی بر تنش میان یک دختر با پلیس بر سر مسئله حجاب باورپذیر شود و یک بحران از دل آن خلق شود.

این تصور غلطی است که اگر به جای گشت ارشاد، از طریق جریمه و تذکر شفاهی موضوع حجاب کنترل شود، دیگر بحران‌ساز نخواهد بود. همین ماجرای آرمیتا گراوند نشان می‌دهد که موضوع همواره قابلیت تبدیل شدن به یک بحران را دارد.

همین الان نمایندگان مجلس تصور می‌کنند اگر افراد به‌خاطر پوشش‌شان جریمه شوند، مسئله حجاب در جامعه حل می‌شود. حال آنکه با اجرایی‌شدن مصوبه مجلس و قانون حجاب، احتمالا به زودی شاهد حضور تعداد زیادی از زنان در دادگاه‌ها خواهیم بود. این نمایندگان تصور می‌کنند چون از طریق این قانون، برخورد مستقیم با افراد بدون روسری را کنار گذشته، دیگر بر سر موضوع حجاب بحران ایجاد نمی‌شود. اما اشتباه فکر می‌کنند. ممکن است در دادگاه، تنشی به‌وجود آید و از آن بحران متولد شود. بعد هم خبرنگار ایرنا و صداوسیما را می‌فرستند که از موضوع گزارش تهیه کند که نخیر! اتفاقی نیفتاده است. اما معلوم است که کسی باور نمی‌کند؛ چون اصل موضوع چیزی است که پتانسیل ایجاد تنش دارد.

یا این مردان و زنانی که در خیابان دوربین به‌دست از دیگران فیلم می‌گیرند تا برای حجاب جریمه‌شان کنند را در نظر بگیرید. عجیب نیست اگر روزی گروهی از مردم، برای این که فیلم‌شان ضبط نشود و جریمه نشوند، با این افراد درگیر شوند و کسی هم در این میان آسیب ببیند. طرفداران مصوبه مجلس در خصوص حجاب، این را چطور می‌خواهند در جای جای شهر کنترل کنند؟

سیاستی که دولت و مجلس در مواجهه با حجاب و برخورد با زنان بدون روسری دارند، حاکی از آن است که فقط تا نوک دماغ خودشان را می‌بینند. تصور می‌کنند اگر الان یا یک ماه یا ۶ ماه بعد، اتفاقی نیفتاد پس این سیاست بحران ایجاد نمی‌کند.

درحالی‌که این سیاست‌ها در ذات خود بحران‌ساز هستند. جامعه تغییر کرده است و نمی‌توان با ابزار زور و قانون جلوی تغییرات اجتماعی را گرفت. بحران از همین نقطه شروع می‌شود که تصور می‌شود با ابزار زور می‌توان جلوی تغییرات اجتماعی را گرفت. تا زمانی که این نگاه به تحولات اجتماعی تغییر نکند، در هر ماجرایی که یک طرف آن دختران بدون روسری باشند، بخشی از جامعه حکومت را مقصر قلمداد می‌کند ولو حکومت واقعاً در آن ماجرا بی‌تقصیر باشد.

بر همین مبنا، برگردیم به ماجرای آرمیتا گراوند و آن را به‌عنوان یک نمونه بررسی کنیم. اگر در مترو اساساً کسی نبود که به حجاب افراد تذکر دهد و دختری صرفاً به‌خاطر افت فشار غش می‌کرد، هیچ‌گاه کسی پلیس، شهرداری و سایر نهادها را متهم نمی‌کرد. اما الان چند ماهی است که این تذکرات در مترو آغاز شده و تا زمانی که این تذکرات تنش‌زا ادامه داشته باشد، غش کردن هر دختری درون مترو می‌تواند تبدیل به یک بحران برای نظام شود.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
۳۵ نظر

ورود

  • سعید مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    دروغگویی رسانه‌های خارجی به همون اندازه دروغگویی صداوسیما و رسانه‌های حکومتی چندش آوره. متاسفم برای مردمی که از ترس عقرب جراره به مار غاشیه پناه می برند. هر چه زودتر این واقعیت رو بپذیریم که هیچ کس توی این دنیا غیر از خود مردم ایران به فکر منافع ما نیست زودتر می‌تونیم از این وضعیت خودمون رو نجات بدیم.

  • فرداد مهر ۱۲, ۱۴۰۲

    خجالت بکشید فقط دنبال فتنه اید وقتی خود پزشک های مصاحبه کننده اینترنشنال بعد از یک سال گفتند هیچ ضربه ای به سر اون دخترک زده نشده و اون ها فقط حقیقت رو کتمان کردند و مملکت رو به آتیش کشیدن…حالا هم دنبال زیر بغل مار هستید خجالت بکشید هر کی از فردا افتاد مرد تقصیر جمهوری اسلامی هست…. دروغ پشت دروغ ،دروغ پشت دروغ هیچ غلطی نمی‌تونید بکنید و سلام

    • علی مهر ۱۲, ۱۴۰۲

      عزیز ، ماجرای شکسته شدن در و ضربه خوردن فاطمه و سقط بچه هم الان هنوز بین شیعه و سنی اختلاف داره
      میدونی از اون زمان تا الان چند نفر به خاطر این داستان کشته شدن و چه جنگایی که شده

      تو به اونم میگی زیر بغل مار؟ از اون که ۱۵۰۰ سال گذشته !

      • بی نام مهر ۱۳, ۱۴۰۲

        تف به شرف…

      • فرداد مهر ۱۳, ۱۴۰۲

        حیف اسمی که داری که اگه اسم واقعی خودت باشه …
        در جوابت همین بس :
        فی قلوبهم مرضا و فزادهم الله مرضا …

        • امام علی مهر ۱۳, ۱۴۰۲

          دیدی ؟ بجای بحث و مناظره ، فقط به مخالف باورات فحش میدی.
          تو همون حماری هستی که فقط قرانو داره حمل میکنه و هیچی ازش نمیفهمی (آیه قران بود این جمله)

          • فرداد مهر ۱۳, ۱۴۰۲

            اولا که من فحش ندادم آیه قرآن رو نوشتم …اما خب تو دقیقا فحش دادی با گفتن این که تو …این اسمش آیه قرآن نیست این اسمش فحش و توهین هست …هرچند دیگه وقتمو تلف نمیکنم و جوابی نخواهم داد به کسی که اسمشو گذاشته علی و امام علی بعد میاد فحش میده دروغ می‌بنده به اهل بیت اوضاعش مشخصه …فقط بدون تو اون دنیا از توهینی که به من کردی و فحشی که دادی نخواهم گذشت چه معتقد باشی چه نباشی اون روز میرسه و پات حسابی گیر خواهد بود ….میخواد …باشی یا هر دین و مذهب دیگه ای داشته باشی یا بی اعتقاد

      • دختر مهر ۱۴, ۱۴۰۲

        چه ربطی داشت؟؟؟ خودشون دارن یکی یکی به دروغ هاشون اعتراف میکنن، حقیقت مثل روز روشنِ، چه ربطی به ۱۴۰۰ سال پیش داره😐

  • عجیبه! مهر ۱۳, ۱۴۰۲

    رفیق ماجرای شیرین علیزاده، مهران سماک، یحی رحیمی، مهدی حضرتی، غزاله چلابی و حمیدرضا روحی را چی میگی؟

    • محمدی مهر ۱۳, ۱۴۰۲

      عجیب شما هستید که تنها منبعتون شده اینترنشنال و بی بی سی و پست های اینستاگرامی که از دروغگویی شهره عام و خاص شدند نمیگم نبیند اتفاقا ببینید اما بعدش کافیه فقط کمی سرچ کنید و اصل ماجرا رو هم کمی پیگیر باشید که خیلی هاشون فیلم دوربین های مداربسته ازشون موجوده که چجوری هرکس تو اون زمان مرده رو به جای کشته براتون جازدند و شما هم باور کردید خیلی هاشون هم کشته سازی دوستان زن زندگی آزادی خودتون بودند متاسفانه برای برخی هاشون خونشون شد محل کاسبی خونوادشون …از عطر لیوان چمدان گرفته تا بلاگری …نمونه دروغ های که در مورد آرمیتا عباسی گفتند که خودش تکذیب کرد دروغ ها رو و هم بندی های زندانش بعدش شد بلاگر با کلی درآمد …چی بگم اتفاقا برای ما عجیبه زود باوری شما دوستان

    • دختر مهر ۱۴, ۱۴۰۲

      رو چه حساب حرف میزنی؟؟ فیلم و تصویری ازشون منتشر شده که نشون بده قاتل کیه؟؟؟؟ نهه، برعکس شهدای امنیتِ ما.

  • احسان مهر ۱۵, ۱۴۰۲

    چه کردید که برای هر چیزی باید هزاران دلیل بسازید اما باز هم مردم باور ندارند. شما شدید معصوم اما معصومیت مردم اگه آخرت یک هزارم هم شبیه گفته های خودتون باشه خرتونو میگیره

  • امیرمحمد مهر ۱۵, ۱۴۰۲

    برادر جان دیگه مثه هزار سال پیش که یه نفر یه شعری بگه بقیه هم مثه گوسفند همونو نشخوار کنند و بگند
    الان عصر ارتباطات و قرن تکنولوژی هست
    مردم می‌بینند و میشنوند و با عقل خودشون تجزیه و تحلیل میکنن
    وقتی یه دولت و نظامی دارید که از سر تا پاش‌ دروغ و هر روز هم مسئولش میاد دروغ تحویلت توقع نداشته باش اگرم راست میگی باور کنن
    چون چیزی که دیدن و شنیدن و شناختن اینه

    • سامان مهر ۱۵, ۱۴۰۲

      در مورد دروغگویی نظام و اینکه دیگه کمتر کسی به حرفهای نظام باور داره حرفت درسته ولی همین مردم حرف‌های اینترنشنال و من و تو و بی بی سی و رادیو فردا و … رو خیلی راحت باور می کنند. طی این سال ها این رسانه ها کم دروغ گفتند به مردم؟ اخبار این شبکه ها به کنار اکثر مردم یک پست اینستاگرامی بدون منبع از یک اکانت گمنام رو هم به راحتی آب خوردن باور می کنند فقط کافیه که ذهنیتی که از قبل دارند رو تایید کنه. مشکل جامعه ما اینه که به دلیل سالها بسته نگه داشتن فضا برای تفکر انتقادی و چند صدایی توسط نظام بطور کلی ذهنیت جستجوگری و حقیقت طلبی در جامعه حتی بین قشر فرهیخته از بین رفته. بعلاوه عدم وجود آزادی رسانه ها و خبرنگاران در ایران باعث بوجود آمدن فضایی برای دروغگویی و داستان پردازی توسط هر کسی شده. متاسفانه در چنین شرایطی جامعه به شدت مستعد مورد سوء استفاده قرار گرفتنه. کافیه با یک کمپین رسانه ای مردم رو به هیجان آورد تا هر کاری که گردانندگان کمپین می خواهند انجام دهند. واقعا چطور میشه به آینده این جامعه خوش بین بود؟

  • محمدرضا کیانفر مهر ۱۵, ۱۴۰۲

    .
    آمنه‌سادات ذبیح‌پور خبرنگار توئیتید: ماجرای آرمیتا اثبات کرد اخبار دروغ به خورد مردم می‌دهید.

    خانم ذبیح‌پور،
    آرمیتا وارد قطار شد زن مقابلش با شوکر مخفی به صورتش شلیک کرد سر آرمیتا به عقب پرت شد محکم به میله خورد جیغ وحشتناکی کشید نقش زمین شد کدامش دروغ است؟
    چون چشم احول آینه هم شد دروغگو، از بس که عام گشت درین خاکدان دروغ.
    هرگز کسی حریف نشد نفس خویش را، تا چند بشنوم ز تو ای پهلوان دروغ.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

    • قفله آبان ۶, ۱۴۰۲

      این چیزی که نوشتی برای فیلم های هندی هم قفله.

  • ؟؟؟ آبان ۱, ۱۴۰۲

    جالبه که چند وقتیه هرکی مخالف حجاب اجباری باشه، خودبخود دچار عارضه میشه!!!
    دختران جوان یدفعه فشارشون میفته و دچار حمله قلبی میشن!!! یا خودکشی میکنن یا مشکل اعصاب و روان دارن!!!
    داستان چوپان دروغگو رو همه شنیدیم
    آخر هم همیشه دست خارجی های دژمن در کاره!!!
    انگار مردم ایران عقل و هوش ندارن!! فقط نشستن ببینن خارجیا چی میگن!!!
    خجالت بکشید دروغگوها. ذاتتون خرابه، هواپیمای مسافری رو زدین و انکار کردین، این جور آدمکشی ها که براتون آب خوردنه، راحت انکار میکنین

    • سهیل آبان ۱, ۱۴۰۲

      جدای از حقیقت اتفاقی که برای این دختر افتاده دلیلی که آوردی واقعا دلیل محکمی نیست. آیا آماری داری از اینکه چه تعداد دختر در سال‌های قبل دچار چنین حوادثی می‌شدند و چه تعداد در سال گذشته دچار حادثه شدند؟ وقتی روی موضوعی تمرکز بشه طبیعیه که به چشم بیاد. مگه در سال های قبل رسانه‌ها هر دختری که در فضای عمومی دچار حادثه میشد رو خبرش رو منتشر می‌کردند؟ البته حتی جان یک انسان هم اهمیت داره و اگر حتی یکی از این اخبار درست باشه هم باز نشون دهنده مشکل بزرگی هست. من هم آرزومه که همه مردم ایران در آرامش و آسایش و در کشوری آزاد و دموکراتیک زندگی کنند ولی از اینکه بازیچه دیگران باشم و عقل و فکرم رو بدم دست یک عده که رسانه‌ها رو کنترل می‌کنند بیزارم. می‌دونم الان فشارت رفته بالا و دلت می‌خواد چهارتا فحش بدی و به من بگی سایبری و ساندیس خور و عرزشی و … اوکی اگر آرومت میکنه هرچی دلت می‌خواد بگو ولی حداقل بعدش کمی هم به حرف من فکر کن.

      • !!!!! آبان ۱, ۱۴۰۲

        من فشارم بالا میره وقتی میبینم زنان و دختران کشورم از دست تفکرات متحجرانه شما و دوستانتون آسایش ندارن. کجای اسلام گفته زنان رو بخاطر حجاب شلاق و کتک بزنید؟ بقیه کشورهای مسلمان نمیفهمن، فقط شماها و طالبان مسلمون هستین؟؟؟
        مثل آخوندا سفسطه میکنی، خاشقچی و جرج فلوید رو کشتن، شماها داشتین گلوی خودتون رو جر میدادین اما به ایرانیا که میرسه خناق میگیرین و ماله کشی میکنین!
        واسه فلسطین نسخه رفراندوم میپیچین، اما رفراندوم برای مردم ایران رو مجاز نمیدونین!
        این همه کشته های اعتراضات ۸۸ و ۹۶ و …. رو حاشا میکنین !!!!
        این همه تناقض در شما جمع شده و خودتون رو هم صدای اکثریت!!! میدونید!
        تظاهرات و کمپین راه میندازین ولی حق اعتراض به مخالفتون حق اظهار نظر نمیدین.
        شماها دورو و دروغگو هستین، واسه همین نه مردم ایران قبولتون دارن نه جهان اسلام نه بقیه دنیا 😄
        مشکل شما اینه که مردم ایران رو عاقل و بالغ نمیدونین. فکر میکنین هر اعتراضی میشه با تحریک خارجی هست. شما به شعور مردم ایران توهین میکنید. چندتا …دور هم جمع شدید و چهار دهه میبرین و میدوزین و از جاتون تکون هم نمیخورین. افکارتون پوسیده ست و نسل جدید رو درک نمیکنید

  • Mitra آبان ۴, ۱۴۰۲

    روح تمام عزیزانی که در درگیریها ی اخیر کشته شدند وهمچنین آرمیتای عزیز شاد باشه وخطاب به حجاب بانها اینکه جوانان عادی ایران فقط دارند طبف غریزه انسانیشون رفتار می کنند هر نوجوانی یا جوانی دوست داره بدرخشه چه در ظاهر وچه باطن

    • !!!!! آبان ۴, ۱۴۰۲

      دلت خوشه ها!
      انسانیت واسه اینا واژه ناشناخته یه!

  • @ آبان ۶, ۱۴۰۲

    ساندیسی ها اگه از شکست اسراییل اسهال شدین، بفرمایید ماله کشی کنید
    تف به ذات خرابتون

    • ! آبان ۶, ۱۴۰۲

      واقعا فکر می‌کنی پدر و مادر این دختر اینقدر بی‌احساس یا عوضی هستند که می‌دونند یا حتی شک دارند دخترشون کشته شده ولی باز میگن کسی باعث حادثه نبوده؟ حالا تا وقتی زنده بود میشد توجیه کرد که نمی‌خوان حاشیه درست بشه و مشکلی برای دخترشون پیش بیاد ولی الان چی؟ پدر و مادری که داغ بچه‌شون رو دیدند مگه امکان داره بخوان مراعات یا خودسانسوری کنند؟ اگر یک درصد هم شک داشته باشند کسی مقصر مرگ بچه‌شون هست قطعا فریاد می‌زنند.
      تف به ذات خراب امثال تو که دنبال سوء استفاده از مرگ این دختر هستید و حقیقت براتون هیچ ارزشی نداره. هدف هیچ وقت وسیله رو توجیه نمیکنه. اگر تصورت غیر از اینه، هیچ فرقی بین تو و اون ساندیسی هایی که بهشون فحش میدی نیست.

      • …… آبان ۶, ۱۴۰۲

        محمدی، سامان یا سهیل یا با هر اسم نکبتی که اومدی افکار پلشتت رو نشر بدی….. خودتی!
        به خیالت داری وسط بازی میکنی ادعا میکنی ساندیسی نیستی؟😆
        یه سایبری ساندیسی بیش نیستی که بخاطر جیره نظرات گمراه کننده میدی😉
        یا شایدم یه انگل زاده که تو اروپا یا آمریکا داری با پول مردم ایران عیاشی میکنی و پست های مظلومانه میزاری.
        آره پشمک ساندیسی، وقتی جسد بچه ت رو گروگان بگیرن که دهنتو ببند و اعتراض نکن، میفهمی پدرومادر این دخترک چی میکش!
        به قول دکترها آرمیتا همون روز که به کما رفت مرگ مغزی شده بود.
        فقط لاپوشونی میکردن و وقت میخریدن تا کنترل کنن افکار عمومی و خانواده ش رو ، تا اعتراف اجباری بگیرن!
        چرا دوستانش رو بازداشت و تهدید کردن؟ چرا معلم ها و همکلاسی هاش رو تهدید کردن؟ چرا خبرنگارها و رسانه ها رو خفه کردن؟؟ فیلم دوربینها چی شد؟؟؟؟
        ببین ساندیسی ، نه تنها خون جوانهای ایرانی که ویران کردید، بلکه خون مردم فلسطین هم برات ارزشی نداره عرررزشی. اتفاقا راضی هستی که مردم غزه بیشتر کشته بشن تا بتونی بیشتر عربده بکشی😔
        انسانیت و حقوق بشر براتون بی ارزشه، فقط اون تعصب و باورهای احمقانه و منافع سیاسی براتون مهمه بی وجدانها….

        • فتحی آبان ۸, ۱۴۰۲

          اگر توهین‌های تکراری ای رو که به هرکسی که مثل تو نظرات پوچ و از روی عصبانیت نمیده میکنی از حرفهات حذف کنیم هیچی نمیمونه مطلقا هیچ. فقط بلدی بگی ساندیسی، عرزشی، جیره خور، وسط باز و … بدون این برچسب زدن‌ها از پوچ هم پوچ تری چون هیچ منطق و اصولی پشت حرفهات نیست فقط خشم و عقده خالص. یک مشت اراجیف نوشتی بدون حتی یک منبع. فلانی رو گروگان گرفتند فلانی رو دستگیر کردند. اینطور از روی هوا حرف زدن رو فقط در بیماران پارانویید دیدم. حیف که دلم برای امثال تو میسوزه چون می‌دونم دست خودتون نیست. ۴۵ سال خفقان و فشار خیلی از ایرانی‌ها رو مثل تو بیمار کرده. اگر به حرفهای بی سر و ته و هیجانی شماها ایرادی می‌گیرم فقط برای اینه که نمی‌خوام آینده ایران رو امثال تو تعیین کنند. آینده ایران باید دست کسانی باشه که نه از روی عقده و هیجان بلکه از روی عقل و آرامش رفتار کنند. ۴۵ سال پیش هم کسانی مثل تو کاری کردند که الان داریم نتیجه‌اش رو می‌بینیم.

          • @@ آبان ۸, ۱۴۰۲

            “تف به ذات خراب امثال تو که دنبال….”

            خودت شروع کردی، مثل خودت جواب دادم😎
            پس ادا تن.گا رو در نیار 🤣🤣

  • هامون آبان ۶, ۱۴۰۲

    با توجه به حقیقت این واقعه الان یکی از این دو جمله صدق می‌کنه:
    لعنت به کسانی که انسان بی‌گناهی رو می‌کشند یا لعنت به کسانی که از مرگ انسان بی‌گناهی سوء استفاده می‌کنند.

    • !!!!!! آبان ۶, ۱۴۰۲

      حقیقت واقعه چیه؟؟🖤
      غیب گفتی استاااااااد 😆

  • سارا آبان ۶, ۱۴۰۲

    چجوری به خاطر افت فشار خون فوت شده خیلی تعجبه

    • ؟!؟! آبان ۶, ۱۴۰۲

      به زودی یه پرونده سابقه پزشکی بزرگ براش درست میکنن و میگن از رحم مادر داری مشکل بوده!!!! (از رسانه های وابسته و صدا و سیما منتشر میشه)
      تو هنوز عررررزشی ها رو نشناختی خواهر.

    • زینب آبان ۷, ۱۴۰۲

      امیرحسین شیرچی چطور تو زمین فوتبال افتاد تموم کرد؟یه توطئه ای در کاره .کشتنش .

    • عاطفه آبان ۸, ۱۴۰۲

      زمان دانشجویی من یه آقای جوون توی مترو حالش بد شد خیلی نزدیک به سکو ایستاده بوده پرت شد سرش خورد به ریل وقتی هم اورژانس رسید تموم کرده بود به نظرت کسی عمدا این کارو انجام داده و اون آقا به قتل رسیده ؟ این هیچی برو سرچ کن ببین چند تا مجری و…جوون و سرحال روی آنتن زنده از نقاط مختلف جهان بیهوش شدن دیگه هرگز به هوش نیومدن نکنه اونا رو هم گشت ارشاد کشته به نظرت؟

  • زینب آبان ۷, ۱۴۰۲

    امیرحسین شیرچی چطور تو زمین فوتبال افتاد تموم کرد؟یه توطئه ای در کاره .کشتنش .

  • ژینا آبان ۷, ۱۴۰۲

    الان اون جونوری که این کار رو با این بچه کرده ،چجوری زندگی میکنه چجوری هنوز زنده هست چجوری میخابه غذا هم میخوره؟الهی که به سرت بیاد میدونم که خیلی هم بیریختی