همه چیز راجع به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن

همه چیز راجع به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ساعت‌های Eco-Drive نه تنها یک ساعت فوق‌العاده، بلکه درواقع، نوعی جایزه در میان انواع ساعت‌های دنیا محسوب می‌شوند. آن‌ها نیازی به سیم‌پیچ یا تعویض باتری ندارند و همین باعث می‌شود انتخابی باکیفیت و سازگار با محیط زیست باشند. ساعت‌های اکودرایو سیتیزن به گونه‌ای ساخته شده‌اند که بدون نیاز زیاد به تلاش کاربر به کار خود ادامه دهند، بنابراین به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن ۲۰۲۳ طی ده‌ها سال تلاش مداوم، از نظر کیفیت و طراحی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. خانه ساعت یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین فروشگاه‌های ساعت در ایران است که انواع ساعت‌های سیتیزن اورجینال را با بهترین قیمت به مشتریان عزیز ارائه می‌کند.

همه چیز راجع به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن

تاریخچه تکنولوژی ECO-DRIVE

همه چیز با یک مفهوم ساده اما انقلابی آغاز شد: ساعتی که نیازی به باتری ندارد! بحران انرژی اواسط دهه ۱۹۷۰ یکی از محرک‌های سیتیزن برای منابع انرژی جایگزین پایداربود. بافت اجتماعی آن زمان سیتیزن را وادار کرد تا «ساعتی با انرژی نور» بسازد که بتواند از طریق انرژی خورشیدی کار کند.

در دهه ۷۰، ساعت‌های کوارتز که با باتری تغذیه می‌شدند، بر بازار ژاپن تسلط یافتند و به محبوب‌ترین ساعت‌ها تبدیل شدند. اما Citizen چند مشکل بالقوه مانند عمر محدود باتری و اثرات زیست‌محیطی را در مورد ساعت‌های کوارتز مطرح کرد. در سال ۱۹۷۴، سیتیزن یک نمونه اولیه ساعت آنالوگ ساخت که از یک سلول خورشیدی گرد که با صفحه ادغام شده بود، تغذیه می‌شد. نگاهی به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ۲ سال بعد، در سال ۱۹۷۶، سیتیزن ساعت Crystron Solar Cell را روانه بازار کرد که اولین ساعت آنالوگ نوری بود.

در آن زمان سلول‌های خورشیدی و باتری‌های ثانویه که می‌توانند انرژی اضافی را ذخیره کنند، ظرفیت محدودی داشتند. عمر این نوع ساعت‌ها نسبت به ساعت‌های باتری‌دار کوتاه‌تر بود اما تقاضای فزاینده برای تولید باتری‌های ثانویه و عرضه محصولات نورمحور در بسیاری از مناطق در طول دهه ۱۹۸۰، مهندسان سیتیزن را بر آن داشت تا به بهبود ساعت‌های خود ادامه دهند. این تلاش‌های مهم توسعه به سیتیزن اجازه داد تا اولین ساعت صنعتی را ارائه دهد که با ۱ بار شارژ شدن تا ۲۰۰ ساعت کار می‌کرد.

در سال ۱۹۹۵ سیتیزن، دومین سلول لیتیوم یونی را برای جمع‌آوری انرژی و خلق یک ساعت آنالوگ نوری که می‌توانست ۶ ماه یا بیشتر با یک بار شارژ مجدد کار کند، تولید کرد و از آن زمان به بعد، همچنان این ساعت‌ها با دقتی بسیار بالا عرضه می‌شوند.

همه چیز راجع به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن

نحوه عملکرد ساعت‌های اکودرایو

تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن ۲۰۲۳ بیش از نیم قرن قدمت دارد و نوعی فناوری است که توسط Citizen ابداع شد تا ساعت‌های خود را بدون نیاز به شارژ یا تعویض باتری، تولید کند. این ساعت‌ها از یک سلول خورشیدی داخلی برای جمع‌آوری نور و تبدیل آن به انرژی استفاده می‌کنند. به‌عبارت بهتر، این مدل پیشرو فقط با کمک نور طبیعی و مصنوعی کار می‌کند و مژده‌ای برای دوستداران محیط زیست است، چون باعث دوام بیشتر ساعت‌ها می‌شود و نیاز به باتری‌های یک‌بار مصرف را از بین می‌برد.

همه چیز راجع به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن

نحوه شارژ شدن ساعت‌های اکودرایو

نگاهی به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که این فناوری توسط انجمن محیط زیست ژاپن در سال ۱۹۹۶ به رسمیت شناخته شد. در سال ۲۰۱۴، فناوری اکودرایو بار دیگر توسط انجمن محیط زیست ژاپن تایید شد و جایزه طلایی Eco Mark را دریافت کرد. این ساعت اولین ساعتی بود که برنده چنین جایزه‌ای شد و ثابت کرد که فناوری ساعت اکودرایو چقدر می‌تواند تأثیر مثبتی در صنعت ساعت‌سازی داشته‌باشد.

ساعت‌های اکودرایو با استفاده از سلول‌های خورشیدی داخلی کار می‌کنند. این نور به انرژی تبدیل و در یک سلول قدرت ذخیره می‌شود. سلول برق به‌طور مداوم ساعت را شارژ می‌کند، بنابراین برای شارژ باتری به منبع دیگری نیاز نیست. این فناوری می‌تواند از نور طبیعی، مصنوعی و حتی نور لامپ برای تامین انرژی ساعت استفاده کند.

شارژ ساعت‌های اکودرایو، به مقدار انرژی قابل برداشت سطوح نور بستگی دارد. در یک روز آفتابی، تنها ۲ دقیقه شارژ برای کارکردن یک روز کامل این ساعت کافی است. اما اگر ساعتتان ۸ تا ۱۲ ساعت در زیر نور خورشید شارژ شود، می‌تواند انرژی کافی برای شارژ کامل پیدا کند. در یک روز ابری، ۱۲ دقیقه طول می‌کشد تا ساعت نور کافی برای شارژ یک روز دریافت کند. ساعت Eco-Drive می‌توانند از نورهای مصنوعی هم نیرو بگیرند. برای دریافت نور مصنوعی و تامین انرژی باید ساعت را به‌مدت ۱ روز در فاصله ۸ اینچی از نور فلورسنت قرار دهید و بگذارید ۴۰ دقیقه در آنجا بماند. اگر می‌خواهید ساعتتان با این روش کاملا شارژ شود، باید ۱۳۰ ساعت زیر نور بماند.

شارژ کامل یک ساعت اکودرایو، حدود ۶ ماه انرژی را برای آن فراهم می‌کند، حتی اگر ساعت در تاریکی مطلق رها شود. بااین‌حال، اگر ساعت روی میز یا کمد حتی با مقدار کمی نور باقی بماند، به‌طور مداوم به کار خود ادامه خواهد داد.

همه چیز راجع به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن

دلایل محبوبیت ساعت‌های اکودرایو سیتیزن

نام اکودرایو نه تنها نشان‌دهنده دستاوردهای تکنولوژیکی استثنایی سیتیزن است، بلکه نشان‌گر نگرانی این برند قدرتمند برای محافظت از محیط زیست است. کافی است به تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن ۲۰۲۳ دقت کنید تا متوجه شوید فلسفه سیتیزن در بهبود فناوری و ناامید نشدن در برابر مشکلات، تبدیل به انگیزه بسیاری از برندهای دیگر شده است. این برند علیرغم گذشت بیش از یک سده از عمر خود، هنوز هم درصدد تلاش‌ و توسعه برای تولید ساعت‌های اکودرایو با طیف گسترده‌ای از کارکردها و مواد باکیفیت است تا بهترین و زیباترین محصول را به مشتریانش هدیه دهد. علاوه‌براین، دلایل دیگری هم برای محبوبیت ساعت اکودرایو سیتیزن وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • باریک‌ترین رادیوساعت جهان (ضخامت ۴.۹ میلی‌متر، تولید ۲۰۱۰) از فناوری اکودرایو بهره می‌برد.
  • ساعت‌های اکودرایو فقط با نوری که به بدنه آن‌ها تابانیده می‌شود، کار می‌کنند و مهم نیست این نور، طبیعی یا مصنوعی باشد.
  • ساعت‌های اکودرایو مجهز به فناوری بلوتوث هستند.
  • فناوری اکودرایو تضمین می‌کند ساعت شما هرگز متوقف نخواهد شد و بدون نیاز به تعویض باتری به کار خود ادامه خواهد داد.
  • در طی گذشت سال‌ها سیتیزن توانسته با بهبود راهبری اکودرایو از پتانسیل انرژی کامل نور استفاده کند.
  • فناوری Eco-Drive CITIZEN در ژاپن و چندین کشور دیگر به‌دلیل مشارکت در حفاظت از محیط زیست مورد استقبال قرار گرفته است.
  • فناوری Eco-Drive به‌طور موثر هر نور طبیعی یا مصنوعی را بدون از دست دادن زیبایی ظاهری به انرژی تبدیل می‌کند.
  • سلول خورشیدی حلقه‌ای شکلی که صفحه ساعت را احاطه کرده و انرژی نور را به‌طور موثر به توان باتری تبدیل می‌کند، انعطاف‌پذیری طراحی صفحه نمایش را نشان می‌دهد، چون سطح صفحه دوم نباید شفاف باشد تا نور بتواند عبور کند.
  • سیتیزن متعهد است که این فناوری کارآمد انرژی خود را بهبود بخشد و ساعت‌های زیادی را با کارکردها و سبک‌های آوانگارد به بازار عرضه کند.
  • Citizen به‌طور مداوم برای بهبود تراشه‌های نیمه‌هادی، مدارها و موتورهای ساعت‌های خود تلاش می‌کند تا مصرف انرژی حرکت ساعت را کاهش دهد و این تلاش صادقانه از چشم مشتریان پروپاقرص این برند پنهان نیست.

سخن پایانی

تکنولوژی Eco-Drive در ساعت‌های سیتیزن ۲۰۲۳ با بیش از نیم قرن تجربه و تلاش مداوم برای بهبود، یکی از بهترین و صلح‌آمیزترین تکنولوژی‌های تولید ساعت است که فقط با انرژی نور کار می‌کند. خانه ساعت به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های پیشرو در ارائه انواع ساعت‌های سیتیزن افتخار دارد تا طیف متنوعی از ساعت‌های اورجینال این برند خوش‌نام و باکیفیت را به مشتریان عرضه کند.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود