قتل ناموسی تروسکه عبدالله زاده؛ مرگ دلخراش زن ۲۱ ساله و مادر ۲ فرزند در پیرانشهر

قتل ناموسی تروسکه عبدالله زاده؛ مرگ دلخراش زن ۲۱ ساله و مادر ۲ فرزند در پیرانشهر

قتل های ناموسی یکی از ترسناک ترین و در عین حال غم انگیزترین جنایات بشر است. در موارد قتل های ناموسی در ایران عموما مقتولین زنان جوانی هستند که توسط افراد نزدیک خود به فجیع ترین شکل به قتل می رسند. قاتلین معمولا پدر، همسر و یا اقوام نزدیک یک زن جوان هستند؛ زنانی که در اکثر مواقع مادر کودکان خردسال بوده اند. از مریم سلیمانی ۲۸ ساله اهل خوی که توسط پدر و برادرانش کشته شد تا زیلان ۱۵ ساله‌ اهل پیرانشهر که تنها به خاطر دریافت یک پیامک، توسط پدر خود با شلیک گلوله به قتل رسید، در سال جاری چندین بار شاهد انتشار اخبار قتل های ناموسی در نقاط مختلف ایران بوده ایم. متاسفانه این بار هم در روز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲، یک زن جوان ۲۱ ساله اهل روستایی در پیرانشهر استان آذربایجان غربی به نام تروسکه عبدالله‌زاده که دو فرزند ۸ و ۵ ساله هم داشت، به دست پدر و عمویش که پدر شوهر او نیز بوده، به قتل رسیده است.

ماجرای قتل ناموسی زن 21 ساله توسط پدر و عمویش در پیرانشهر چیست؟

تروسکه عبدالله‌زاده اهل روستای کاسه گران و ساکن شهر پیرانشهر اعلام شده است. انگیزه قتل این زن جوان که به اجبار خانواده در سن ۱۳ سالگی با پسرعمویش ازدواج کرده بود، «ارتباط تلفنی با یک مرد» عنوان شدە است. گفته می‌شود عموی وی (پدرشوهر) نیز همراه با پدرش در این قتل مشارکت داشته است.

ماجرای قتل ناموسی زن 21 ساله توسط پدر و عمویش در پیرانشهر چیست؟

به گفته برخی منابع تروسکه عبدالله‌زاده، ابتدا پس از احساس خطر از پنجره اتاق، خود را به پایین پرتاب کرده بود، اما پدرشوهر، شوهر و پدرش، او را به منزل عمویش برده و در آنجا دست، پا، سر و گردنش و اعضای صورت وی را شکسته و در نهایت با طناب حلق‌آویزش کرده‌اند.

ماجرای قتل ناموسی زن 21 ساله توسط پدر و عمویش در پیرانشهر چیست؟

پیکر او پس از قتل به پلیس آگاهی شهرستان پیرانشهر منتقل و پدر و عمویش نیز خود را به نیروی انتظامی معرفی کرده‌اند، اما تنها پدر تروسکه بازداشت شده است.

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • احسان مهر ۲۴, ۱۴۰۲

    میدونید قبل از اسلام اعراب دخترانشونو زنده به گور میکردند و بعد از اسلام بصورت شرعی پدر بر دختر مالکیت پیدا کرد. بخاطر همین موضوع هستش که نمیتونند پدر دختر را قصاص کنند. و امروز این موضوع بخاطر اینکه با مشکل فقهی داره نمیتونند کاری کنند.اما گویا ربا در بانک ها مشکل فقهی نداره و هزاران داستان دیگر…..