ماجرای حمله به بیمارستان المعمدانی غزه و واکنش ها در ایران + ویدئو

ماجرای حمله به بیمارستان المعمدانی غزه و واکنش ها در ایران + ویدئو

حمله سه شنبه شب به بیمارستان المعمدانی در غزه بحران در فلسطین را به اوج رسانده است، بیمارستانی که زنان، کودکان و مجروحان فسلطینی در آن پناه گرفته بودند. به ادعای مقامات وزارت بهداشت حماس، این حمله تاکنون دست کم ۵۰۰ کشته بر جای گذاشته است. در تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از بیمارستان المعمدانی پس از این حمله، اجساد تکه تکه شده ی مردمی که در این بیمارستان بودند دیده می شود.

حمله به بیمارستان المعمدانی غزه با واکنش شدید مسلمانان در سراسر جهان، از ترکیه تا اردن، عراق، و همینطور کشورهای غیرمسلمان مواجه شد و بسیاری در محکومیت این حمله، شبانه به خیابان ها آمدند. سازمان ملل نیز این حمله را محکوم کرده است.

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

ادعای جنجالی درباره عامل حمله به بیمارستان المعمدانی غزه

در حالی که حماس این حمله را بمباران هوایی ارتش اسرائیل اعلام کرده، اسرائیل در ادعایی جنجالی با استناد به ویدئوی منتشر شده توسط شبکه الجزیره از لحظه ی وقوع این حادثه و ویدئوهای دیگری که در ساعات اخیر منتشر شده، عامل اصلی حمله را جهاد اسلامی فلسطین معرفی کرده و مدعی شده این حادثه بر اثر حمله راکتی ناموفق این گروه رخ داده است.

در ساعات اخیر، رسانه های اسرائیلی به نقل از ارتش اسرائیل و با انتشار ویدئوهایی مدعی شده اند که برخورد موشک با پارکینگ بیمارستان المعمدانی بوده و یک فایل صوتی نیز منتشر کرده اند که مقامات تل آویو مدعی هستند اعضای حماس در آن به منشأ فلسطینی این موشک اعتراف می کنند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که امروز چهارشنبه برای اعلام حمایت از اسرائیل به تل آویو رفته نیز ادعاهای اسرائیل درباره ی عامل حمله به بیمارستان المعمدانی را تکرار کرده است. او در دیدار خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: «من از انفجار دیروز در بیمارستان ناراحت و عصبانی بودم. به نظر می رسد که طرف مقابل پشت آن است نه شما.» گرچه بایدن در اظهارات خود به صورت مستقیم به حماس یا جهاد اسلامی اشاره نکرد.

با این حال، خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا مدعی شده بمبی که با آن بیمارستان المعمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-۸۴ بوده است. مارک ۸۴ (Mark ۸۴) بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکا است که حدود یک تن وزن داشته و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

همچنین امروز چهارشنبه، سفیر فلسطین در ژاپن در گفتگو با شبکه الجزیره ادعا کرد که تل‌ آویو یک ساعت پیش از حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، برای این بیمارستان پیام هشدار صادر کرده بود.

نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پیش از حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، پیامی در حساب توییتری خود منتشر کرده بود که بعد از این حمله آن را پاک کرد.

در این پیام آمده بود: «نبرد بین فرزندان نور و فرزندان تاریکی است، بین انسانیت و قانون جنگل.»

حمله بیمارستان غزه

پس از حمله به بیمارستان المعمدانی، حماس شهر تل‌ آویو را هدف حملات موشکی قرار داد.

این حملات، اولاف شولتز صدراعظم آلمان را که شب گذشته وارد تل آویو شده بود غافلگیر کرد. تصاویر منتشر شده از لحظه ی رسیدن شولتز به فرودگاه بن گوریون تل آویو، او و هیئت همراهش را در حالی که روی زمین دراز کشیده بودند نشان می دهد.

واکنش دولت ایران به حمله به بیمارستان المعمدانی غزه

دولت جمهوری اسلامی ایران نیز این حمله را به شدت محکوم و امروز چهارشنبه را عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

دولت در بیانیه ای در محکومیت این حمله اعلام کرد: «رژیم صهیونیستی با جنایت بمباران بیمارستان معمدانی، پایان خودش را به دست مردم مسلمان فلسطین و منطقه رقم زد؛ این جنایت قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و سردمداران کشورهای اروپایی و آمریکا شریک و همراه جنایت‌های جنگی این رژیم هستند. حامیان اسرائیل باید پاسخگو باشند.»

وزیر بهداشت شب گذشته در گفتگو با یک برنامه ی تلویزیونی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام کادر سلامت داوطلب به غزه خبر داد. پس از این خبر تصویری از فرم ثبت نام برای داوطلبان اعزام به غزه نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

حمله بیمارستان غزه

خبرگزاری تسنیم نیز امروز چهارشنبه نوشت: «تعداد زیادی از اعضای کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران و متخصصان ایرانی ساعت ۱۰ امروز با تجمع در میدان فلسطین تهران جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی را محکوم و برای اعزام به غزه و امدادرسانی به مردم بی‌دفاع آن، اعلام آمادگی کردند.»

همچنین امروز نمایندگان مجلس در جایگاه هیات رئیسه تجمع کردند و در اعتراض به حمله به بیمارستان غزه، شعارهایی از جمله «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده» و «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، سر دادند.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان در یادداشتی که امروز در این روزنامه منتشر شد از مسئولان کشور خواست به اسرائیل حمله شود.

امروز تصویری نیز از بیلبوردهای جدید شهر تهران درباره ی اسرائیل منتشر شد.

شب گذشته نیز پس از این حمله تجمعی در میدان فلسطین ِ تهران در محکومیت این حادثه برگزار شد. همچنین تصویری از حضور مهران رجبی در کنار سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در تجمع دیشب میدان فلسطین ِ تهران منتشر شده است.

دیشب تجمعاتی نیز در مقابل سفارت های انگلیس و فرانسه در تهران در محکومیت حمایت سران این کشورها از اسرائیل صورت گرفت. تصویری در شبکه های اجتماعی از شعار نویسی تجمع کنندگان بر روی دیوار سفارت فرانسه منتشر شده است.

قرار است راهپیمایی ای نیز از ظهر امروز چهارشنبه در حمایت از مردم فلسطین در تهران برگزار شود.

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

واکنش سلبریتی ها به حمله به بیمارستان المعمدانی غزه

حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه واکنش کاربران ایرانی از جمله برخی چهره های مشهور را به دنبال داشته است.

هوتن شکیبا، مژده لواسانی، فرزاد حسنی، ژیلا صادقی مجری، سامان قدوس فوتبالیست و محمد موسوی والیبالیست از جمله ی این چهره ها هستند.

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

حمله بیمارستان غزه

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی نیز در یادداشتی تحت عنوان «در لبۀ پرتگاه!» در واکنش وقایع شب گذشته غزه در کانال تلگرام خود نوشت:

ملک‌عبدالله پادشاه اردن، خاورمیانه را در “لبۀ پرتگاه” توصیف کرده است. او که بعضاً کیسینجر دنیای عرب هم خوانده می‌شود، کاملاً دقیق می‌گوید. اگر آخرین اظهارنظرها را در بارۀ گشودن جبهه‌های تازه علیهاسرائیل، تهدیدی واقعی تلقی کنیم، بخش بزرگی از خاورمیانه بخصوص کشور ما در یک قدمی ورود به جنگ قرار دارد. این جنگ با همۀ جنگ‌های قبلی متفاوت خواهد بود. وضعیتی آخرالزمانی پدید خواهد آمد. خدا نکند.

همچنین ادعای جنجالی اسرائیل علیه حماس و جهاد اسلامی که آن ها را عامل حمله ی شب گذشته به بیمارستان المعمدانی غزه معرفی کرده، باعث بحث و جدل شدیدی میان کاربران ایرانی توییتر شده است.

مطالب مرتبط
۹ نظر

ورود

  • محمود مهر ۲۶, ۱۴۰۲

    چرا جوانان ایرانی به غزه نمی روند و یک درس حسابی به اسرائیل خونخوار نمی دهند؟؟بروید و اسرائیل را نابود کنید ما از شما حمایت میکنیم

    • Hh مهر ۲۶, ۱۴۰۲

      سردار قالیباف و دکتر زاکانی که حرکت کنند جوانان جان برکف هم به دنبالشان حرکت میکنند اوستااااد 👍

      • محمود مهر ۲۷, ۱۴۰۲

        الکی‌ گفتم‌ اگه‌ من‌ بودم‌ بچمو‌ برای‌ یه‌ نضاع‌ مسخره‌ نمیفرستادم

    • امیرمسعود مهر ۲۶, ۱۴۰۲

      بچه های خودت رو که فرستادی استرالیا اول بفرست بعد شعار بده، خودت چرا نمیری؟؟؟

  • سعید مهر ۲۶, ۱۴۰۲

    حقیقتا هم حماس و هم رژیم اسرائیل هردو تروریست هستند. کاری با دعوای مسخره‌ ۷۵ ساله‌شون ندارم که اول کدوم قوم توی اون زمین‌ها بوده و نسبت به اون منطقه حق و حقوق بیشتری داره. رفتار الان هردوی اون‌ها در کشتار بی پروای کودکان و افراد غیرنظامی در هر صورت غیرانسانی و وحشیانه است. هیچ دلیلی هم نمی‌تونه این رفتار رو توجیه کنه. بحث تلفات جانبی غیر قابل اجتناب در جنگ نیست. کاملا مشخصه که رژیم اسرائیل مردم فلسطین رو بی‌ارزش و مادون انسان می‌دونه و هیچ ابایی از کشتن اون‌ها نداره. حماس هم همین تفکر رو نسبت به مردم اسرائیل داره وگرنه اون‌طور وحشیانه در حمله ۱۰ روز قبلش اون‌ها رو سلاخی نمی‌کرد.

    • امنه نوروزی مهر ۲۷, ۱۴۰۲

      لعنت بر بی سوادان تاریخ همچون تو…..تاریخ شاهد مظلومیت فلسطین هست

  • امنه نوروزی مهر ۲۷, ۱۴۰۲

    لعنت خدا بر اسرائیل ادم کش.خدایا به حق حسین(ع) شهید که سلام خدا بر او باد قاتلها رو در هر دو دنیا بسوزان و انهایی که شنیدند و راضی و خوشحال شدند و انهاییکه قاتل ها رو تحسین کردند.

  • پیمان مهر ۲۷, ۱۴۰۲

    کجا هستن اوناییکه شیرینی و شادی میکردن؟

  • حسین مهر ۲۷, ۱۴۰۲

    چرا امام دستور جهاد نمیده جان ما چ ارزشی خواهد داشت وقتی اینجور نشستیم و تماشا میکنیم