درمان سرطان سینه معلم ایرانی توسط تیم آجی بادم

درمان سرطان سینه معلم ایرانی توسط تیم آجی بادم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سن ۳۳ سالگی، قبل از اینکه اکثر زنان حتی شروع به انجام ماموگرافی غربالگری کنند، یک معلم ریاضی به نام فرین، مادر یک دختر سه ساله، متوجه شد که سرطان سینه مرحله ۴ دارد. این بیماری به غدد لنفاوی در سینه و همچنین در کبد او متاستاز کرده بود. فرین در گفتگویی که با ما داشت گفت :  من شوکه شدم. یادم می آید که فکر می کردم امکان پذیر نیست. من فقط ۳۳ سال داشتم و به جز سیگار کشیدن، سبک زندگی نسبتا سالمی داشتم. پزشکان در تهران پیشنهاد کردند که درمان شیمی درمانی بلافاصله شروع شود. در صورت گسترش سرطان های متاستاتیک به سایر قسمت های بدن، پزشکان جراحی سینه را به بیماران توصیه نمی کنند. با این حال، سرطان سینه مرحله ۴ بود و نیاز به درمان خاص و پیشرفته‌تری داشت.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایتwww.acibadem.ir  مراجعه کنید.

یکی از همکارانش در مدرسه از او پرسید که آیا برای درمان بهتر در بیمارستان های جایگزین در خارج از کشور تحقیق کرده است. فرین به واسطه این توصیه با بیمارستان آجیبادم ترکیه آشنا شد که مناسب ترین مکان برای او بود. از آنجایی که او اقوام زیادی داشت که در ترکیه مشغول به کار یا تحصیل بودند، به نظر می‌رسید که می‌توان در طول درمان با آنها ماند. او بلافاصله فرم بیمار آنلاین را در وب سایت پر کرد. پس از یک روز، یکی از کارکنان بیمارستان با او تماس گرفت و از او خواست تا مدارک پزشکی خود را با او به اشتراک بگذارد تا بتوانند از یکی از متخصصان سرطان در آجی بادم مشاوره بگیرند.مدارک وی برای  پروفسور Özge Gümüşay فرستاده شد. پروفسور یک طرح درمانی را پیشنهاد کرد که شامل شیمی درمانی و درمان هدفمند بود. کارکنان نیز رزومه پزشک را ضمیمه طرح درمان ارسال کردند. فرین متوجه شد که بهترین تصمیم رفتن به آجی بادم است. Özge Gümüşay یک انکولوژیست پزشکی است که متخصص در درمان و تحقیق سرطان سینه است. او در مرکز جامع سرطان UCSF و دانشگاه استنفورد در ایالات متحده کار کرده بود و تمرکز وی  فقط بر درمان بیماران مبتلا به سرطان سینه می‌باشد. بدین ترتیب، سفر درمانی فرین در بیمارستان آجی بادم آغاز شد. 

درمان سرطان سینه معلم ایرانی توسط تیم آجی بادم

دکتر وی در رابطه با رویه درمان افزود : او یک بیمار بسیار جوان بود که سرطان سینه به کبدش سرایت کرده بود. نوع سرطان سینه او با برخی آزمایشات خاص مشخص شد. او سرطان سینه HER2 مثبت داشت.درمان او با شیمی درمانی و درمان هدفمند ضد HER2 شروع شد. درمان هدفمند به عنوان استفاده از داروهای خاص برای از بین بردن سلول های سرطانی یا کاهش سرعت رشد آنها تعریف می شود. داروهای هدفمند به ناهنجاری های خاص در سلول های سرطانی حمله می کنند. انواع مختلفی از داروهای هدفمند برای درمان سرطان سینه وجود دارد. دارو بر اساس نوع سرطان سینه به طور مشخص تعیین می شود. درمان هدفمند، داروهای هوشمند نیز نامیده می شود.

بلافاصله پس از آمدن به آجیبادم، فرین تحت دوره های فشرده شیمی درمانی قرار گرفت. بعد از ۴ سیکل، ضایعات او در کبد همه از بین رفته بود. پس از ۶ سیکل شیمی درمانی همراه با درمان هدفمند، شیمی درمانی را قطع کرد و تنها با درمان ضد HER2 ادامه داد. از آن زمان، گزارش‌های اسکن‌های PET-CT توصیف رسمی وضعیت او را نشان داده‌اند: هیچ شواهدی از بیماری فعال وجود ندارد. امروز، او بیش از ۲ سال بدون سرطان بوده است که فوق العاده است. فرین می گوید: “خوشحالم که به اندازه کافی خوش شانس بودم که این بیمارستان را پیدا کردم، زیرا آنها قادر به مقابله با تومور من بودند. همچنین برای یافتن پزشک مناسب احساس خوش شانسی می کنم. من از استادیار پروفسور Özge Gümüşay تشکر می کنم. کارکنان آجی بادم بسیار حرفه ای هستند و به کاری که انجام می دهند اهمیت می دهند. من از همه آنها سپاسگزارم. امروز به نظر می رسد همه چیز با من خوب است.”

پروفسور Özge Gümüşay هر کسی را که سرطان سینه تشخیص داده شده تشویق می کند تا بهترین درمان بهینه را جستجو کند. ما گزینه های بیشتری از جمله درمان های هدفمند جدید و ایمونوتراپی داریم. ما در مورد انواع فرعی و جهش هایی که می توانیم در سلول های تومور هدف قرار دهیم بیشتر می دانیم. همانطور که مورد فرین نشان داده است، حتی برای انواع پیشرفته سرطان سینه، بسیاری از گزینه های درمانی موفقیت آمیز بوده اند. 

آجی بادم یکی از معدود مراکز جامع سرطان پستان در سراسر جهان است که به پیچیده ترین موارد سرطان پستان خدمات ارائه می دهد.

برای دریافت نظر پزشکی رایگان از پزشکان ما به سایتwww.acibadem.ir  مراجعه کنید.

بدون نظر

ورود