محبوب‌ترین غذاها و شعب عطاویچ را بشناسید؛ سفری به مزه‌های عطاویچ

محبوب‌ترین غذاها و شعب عطاویچ را بشناسید؛ سفری به مزه‌های عطاویچ

ماجرای تاسیس و راه‌اندازی عطاویچ، داستانی الهام‌بخش و جذاب است که براساس آرزوها و تلاش‌های سخت‌کوشانه یک نوجوان دبیرستانی شکل گرفت. ماجرا از یک ایده جسورانه شروع شد: رقابت با یکی از بزرگ‌ترین فست فودهای جهان به نام «مک‌دونالد». زمانی که عطا قطبی (بنیان‌گذار عطاویچ) در دبیرستان مشغول به تحصیل بود، مادرش مسئولیت تامین مواد غذایی ۱۰ بوفه مدرسه را به عهده گرفت و با خرید یک مغازه ۲۴ متری در کوچه نسترن تهران، اولین صفحه از موفقیت این پسر مبتکر را ورق زد.

همین مغازه کوچک، اولین قدم عطاویچ در سفر طولانی خود به سوی موفقیت بود تا بعد از گذشت ۲۳ سال، بزرگ‌ترین رستوران‌ زنجیره‌ای کشور شود. با داشتن ۸۷ شعبه در ایران، ترکیه و آلمان (تا پایان سال ۱۴۰۱)، این نام تجاری اکنون به نمادی از موفقیت و تحقق رویا تبدیل شده است.

شعب عطاویچ

عطاویــچ طی سال‌های متوالی، حضور پررنگی در سراسر کشور داشته و تاکنون شعب خود را در ۲۱ استان برپا کرده است. براساس گزارش منتشر شده عطاویچ، تا پایان سال ۱۴۰۱ از بین ۸۷ شعب این رستوران زنجیره‌ای، ۶۴ شعبه آن در نقاط مختلف ایران فعالیت می‌کنند. این نام موفق همچنین پا فراتر از مرزها گذاشته و آرزوی سفر به خارج از ایران را نیز تحقق بخشیده است. به طوری که با افتتاح ۲۱ شعبه در استانبول ترکیه و ۲ شعبه در کلن آلمان، شاهد حضور جهانی غذاهای عطاویچ در خارج از کشور نیز هستیم.

پراکندگی شعب عطاویچ در داخل کشور به این صورت است که ۳۸ شهرستان را شامل می‌شود که از بین آنها ۲۵ شعبه فقط در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند. براساس آمار به دست آمده از ۶۴ شعبه فعال داخلی در سال ۱۴۰۱، شعبه عطاویچ در شهر «گنبد کاووس» بیشترین تعداد سفارش یک شعبه را با ۵۰ هزار سفارش به نام خود ثبت کرده است. پس از آن، شعب عطاویچ در شهرهای «کرمانشاه» و «کیش» با ۴۶ هزار و ۳۸ هزار، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

آمار استانی سفارشات عطاویچ نیز به این شکل بوده که در سال ۱۴۰۱، بیش از ۴۸۰ هزار سفارش در استان «تهران» به ثبت رسیده است. بعد از آن نیز استان‌های «مازندران» با ۸۸ هزار سفارش، «آذربایجان شرقی» با ۷۲ هزار سفارش و «کرمانشاه» با ۶۰ هزار سفارش، پرفروش‌ترین‌های این فست فود بوده‌اند.

جالب است بدانید که شعب فعال ترکیه، در شروع سال ۱۴۰۱ تنها ۴ مورد بوده که تا پایان سال به ۲۱ مورد رسیده است. در حال حاضر شعبه «هالکالی» در بین سایرین محبوب‌ترین و «بیلیک دوزو» و «آوجیلار» دوم و سوم هستند.

محبوب‌ترین غذاها و شعب عطاویچ را بشناسید؛ سفری به مزه‌های عطاویچ

عطاویچ – شعبه استانبول ترکیه

محبوب‌ترین مزه‌ها

فست فود زنجیره‌ای عطاویچ در طول این سال‌ها تلاش کرده است تا منوی متنوع خود را با کیفیت ثابت همیشگی عرضه کند. این منو شامل ۱۱ پیش‌غذا، ۱۰ گروه غذایی و ۶۴ غذای اصلی است که در بین آنها، گروه «پیتزا» با ۳۲% محبوب‌ترین و پس از آن، «پیش‌غذا» با ۲۳% و «برگر» با ۱۸% در جایگاه بعدی قرار دارند.

در عطاویچ، از بین تمامی گزینه‌های موجود در منو، «پیتزا مخصوص پنجره‌ای متوسط» با تعداد سفارش نزدیک به ۱۴۸ هزار در سال ۱۴۰۱، محبوب‌ترین آیتم غذایی بین مشتریان است. پس از آن نیز «همبرگر» با ۱۰۶ هزار سفارش و «چیزبرگر عطاویچ» با ۱۰۴ هزار، بسیار پرطرفدار بوده‌اند.

پیتزاهای خوش‌خوراک

طبق سلیقه مشتریان عطاویچ در سال ۱۴۰۱، آیتم «پیتزای مخصوص پنجره‌ای» از میان ۳۳ رسپی مختلف به پادشاهی برگزیده شده و ۴۰% از کل سفارشات دسته غذایی پیتزا را از آن خود کرده است. «پیتزای گوشت و قارچ پنجره‌ای» با سهم ۱۳% و «پیتزای پپرونی گوشت و قارچ پنجره‌ای» با ۱۲%، پیتزاهای پرطرفدار عطاویچ در سال گذشته بوده‌اند. توجه داشته باشید که هر سه این آیتم‌ها در سه حجم کوچک، متوسط و بزرگ ارائه می‌شوند.

همچنین خوب است بدانید که واحد تحقیق و توسعه غذاهای عطاویچ، در کنار توجه به بهبود کیفیت غذاها، همواره به نیازها و علاقه‌مندی مشتریان خود نیز اهمیت می‌دهد. بنابراین، توسعه و جایگزینی آیتم‌های منو در اولویت کاری آنها قرار دارد. بر همین اساس، از بین ۳۳ آیتم موجود در دسته «پیتزاها» در سال ۱۴۰۱، اکنون ۲۳ آیتم باقی‌مانده و سایر موارد حذف شده‌اند.

پیش‌غذاهای پرطرفدار

«سیب‌زمینی‌های عطاویچ» طرفداران زیادی دارد و کمتر کسی است که این پیش‌غذا را در سبد خرید خود جای ندهد. آمارهای گزارش سالانه ۱۴۰۱ عطاویچ هم درستی این ادعا را نشان می‌دهد، براساس این گزارش از میان ۱۷ آیتم موجود در دسته پیش‌غذاها، «سیب‌زمینی» با ۵۵% از کل سفارشات گروه خود، محبوب‌ترین در بین مشتریان بوده است. پس از آن نیز «قارچ سوخاری» با سهم ۱۶% خود در جایگاه دوم و «سالاد سزار» با ۱۲% در مقام سوم قرار دارند.

محبوب‌ترین غذاها و شعب عطاویچ را بشناسید؛ سفری به مزه‌های عطاویچ

برگرهای خوشمزه

در دسته برگرهای آبدار و پرطرفدار عطاویچ، «همبرگر» با بیش از ۳۱% از تمامی سفارشات سال ۱۴۰۱، محبوب‌ترین آیتم به حساب می‌آید. «چیزبرگر عطاویچ» با ۳۰% و «چیزبرگر» با ۲۹% خوشمزه‌ترین‌های دسته برگر عطاویچ شده‌اند.

برای مطالعه گزارش کامل سالانه ۱۴۰۱ و همینطور آشنایی بیشتر با منوی متنوع غذاهای عطاویچ و شعب متعدد این فست‌فود زنجیره‌ای لطفا به وبسایت https://www.atawich.com مراجعه کنید.

دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • محمود آبان ۱, ۱۴۰۲

    این غذاها برای بدن ضرر دارند نان و پنیر بهتر است

    • آنتی محمود آبان ۱, ۱۴۰۲

      من شنیدم ترول ها از پهن گاو تغدیه میکنند. مزه اش چطوره حاج محمود؟

    • Mahdi آبان ۱, ۱۴۰۲

      کاملا موافقم
      فست فود همش ضرره،اگه وقت نکردی غذا درست کنی،بهتره یک چیز سالم و سبک بخوری

    • روزبه آبان ۲, ۱۴۰۲

      مردم غذای ساده مثه نون و پنیر و نون خشک و..بخورند ولی خودتون انواع کباب، شیشلیک و…

  • کوروش آبان ۱, ۱۴۰۲

    رسما اشغال ترین و بی کیفیت ترین غذا در بین همه فست فود ها است فقط نان و پنیر با بی کیفیت ترین مواد ممکن

  • فست فودی محل آبان ۲, ۱۴۰۲

    ما که هیچوقت زنجیره ایی نمیریم. محلمون گوساله رو با یکم گوسفندی قاطی میکنه میده دست مشتری. نه چاق شدیم. نه ضرر داشته. اگه نگرانین رستوران محلتون یا مورد اعتماد برید. محلمون یکی هست از قدیم و خیلی مورد اعتماده.همه چی رو خودشون جلو چشم درست میکنن. نون رو هم خودشون میپزن چون برادرش یه قنادی و نون فانتزی داره. نونش ولی خیلی خیلی خوشمزس. نمکی داره معمولی و شیرین. همبرگر با نون نمکی بهترینشه. میگن یه رسپی ایتالیاییه نوناشون.
    گوشت رو همون روز میخرن از قصابی محل و همونجا چرخ میکنن.