توضیحات زینب موسوی بعد از آزادی در رابطه با ویدئوی جنجالی اش درباره غزه + ویدئو

توضیحات زینب موسوی بعد از آزادی در رابطه با ویدئوی جنجالی اش درباره غزه + ویدئو

زینب موسوی کمدین مشهور ایرانی، ملقب به امپراطور کوزکو که هفته ی گذشته به دلیل انتشار یک ویدئوی طنز بازداشت شده و پس از چند روز نیز آزاد شده بود، با انتشار ویدئویی تازه در اینستاگرامش توضیحاتی در خصوص ویدئوی جنجالی خود ارائه کرده است.

موسوی که سال گذشته نیز در ایام ناآرامی های کشور به دنبال انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شده و در نهایت با قید وثیقه آزاده شده بود، دو هفته قبل ویدئوی طنزی در اینستاگرامش درباره ی داوطلبان اعزام به غزه در درگیری های اخیر میان فلسطین و اسرائیل منتشر کرد که با واکنش کاربران موسوم به ارزشی مواجه شد.

شنبه ۲۹ مهر ماه، خبرگزاری میزان، رسانه ی رسمی قوه قضاییه از اعلام جرم علیه یک خانم فعال در فضای مجازی و احضار وی به دادسرا به دلیل توهین به مقدسات خبر داد. در خبر میزان آمده بود: «اخیرا یک خانم فعال در فضای مجازی با تولید محتوا و انتشار ویدئو بعضا طنز از خود، اقدام به توهین به مقدسات کرده بود.»

پس از انتشار این خبر گمانه زنی هایی مطرح شد درباره ی اینکه فرد اشاره شده در خبر میزان، زینب موسوی است. موسوی اما خود با انتشار یک استوری اینستاگرامی این گمانه زنی را رد کرد.

زینب موسوی غزه

با این حال یک روز بعد معلوم شد این گمانه زنی درست بوده. موسوی روز یکشنبه ۳۰ مهر ماه با انتشار استوری دیگری از تشکیل پرونده برای خود خبر داد.

روز دوشنبه، اول آبان ماه، خبرگزاری میزان خبر بازداشت «خانم توهین‌کننده به مقدسات در فضای مجازی» را اعلام کرد.

موسوی روز چهارشنبه سوم آبان با انتشار پیام هایی در توییتر و اینستاگرامش از آزادی خود خبر داد.

او در نهایت دیروز جمعه ۵ آبان ویدئوی تازه ای در توضیح ویدئوی دردسرسازش منتشر کرد.

زینب موسوی غزه

زینب موسوی غزه

زینب موسوی پیش از این هم به دلیل مطالب طنزش به دردسر افتاده بود.

موسوی در سال ۹۶ در مصاحبه ای گفت پس از حضور در مسابقه خنداننده شو به اسیدپاشی و زیرگرفته شدن با ماشین تهدید شد، اما قصد دارد به کارش ادامه دهد.

او در سال ۹۸ نیز در توییتر خود اعلام کرد به دلیل مطالب طنزش به دادگاه احضار شده است.

موسوی در سال ۱۴۰۰ به دنبال سفر ابراهیم رئیسی به روسیه مطالب طنزی درباره ی وی در صفحه ی خود منتشر کرد که انتقاد حامیان رئیسی را به دنبال داشت. پس از آن صفحه ی اینستاگرام موسوی از دسترس خارج شد که به نظر می رسید با گزارش دسته جمعی حامیان رئیس جمهور این اتفاق رخ داده بود.

او مهر ماه ۱۴۰۱ همزمان با ناآرامی های کشور به دلیل انتشار چند ویدئوی طنز انتقادی بازداشت شد و صفحه ی اینستاگرام او که با آن در قالب شخصیت امپراتور کوزکو فعالیت می کرد نیز از دسترس خارج شد. او در نهایت، پس از تحمل ۲۵ روز حبس، با قید وثیقه آزاد شد.

موسوی پس از آزادی اعلام کرد به او گفته شده دیگر اجازه ی فعالیت در قالب شخصیت امپراتور کوزکو را ندارد و ساخت ویدئوهای طنز را با صفحه ی جدیدی در اینستاگرام از سر گرفت.

موسوی بعداً به ۲ سال حبس محکوم شد اما در نهایت مشمول عفو رهبری قرار گرفت.

عذرخواهی پزشک زن آملی پس از کشف حجاب

همچنین هفته ی گذشته ویدئویی از حضور بدون حجاب یک پزشک زن آملی در یک مراسم منتشر شد که سر و صدای زیادی به پا کرد.

‌در مراسم تجلیل از پزشکان نمونه آمل که به مناسبت روز پزشک در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان و با حضور جمعی از مدیران محلی مربوطه برگزار شده بود، یک پزشک زن به نام فاطمه رجایی راد حین دریافت لوح تقدیر به عنوان پزشک نمونه آمل، بدون حجاب روی سن رفت.

پس از انتشار این ویدئو، روز پنجشنبه چهارم آبان ماه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از معرفی مدیران حاضر در این همایش به هیأت تخلفات اداری و انتظامی خبر داد و اعلام کرد: «تعلیق پروانه طبابت پزشک متخلف توسط نظام پزشکی نیز در دستور کار قرار گرفت.»

یک روز بعد، خبرگزاری های دولتی ویدئویی از عذرخواهی و ابراز ندامت فاطمه رجایی راد منتشر کردند.

این پزشک آملی همچنین در ویدئوی خود گفت: «این چند روز تماس‌های ناشناس و متعددی برای اعطای پناهندگی به این جانب داده شده بود که از همین جا اعلام می‌کنم من فرزند این آب و خاک هستم و در ایران می‌مانم و خود را ملزم به رعایت قوانین از جمله رعایت حجاب می‌دانم.»

دیجیاتو
بدون نظر

ورود