مولتی روتور؛ پهپاد بمب افکن هوشمند نیروی زمینی‌ ارتش رونمایی شد

مولتی روتور؛ پهپاد بمب افکن هوشمند نیروی زمینی‌ ارتش رونمایی شد


سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه تجهیزات دفاعی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، از نمونه بهبود یافته مولتی روتور، به عنوان یک بمب افکن هوشمند جدید رونمایی کرد. در ادامه نگاهی می اندازیم به برخی ویژگی های این بمب افکن هوشمند نزاجا.

ویژگی ها و توانایی های بمب افکن هوشمند جدید ارتش

مولتی روتور؛ بمب افکن هوشمند نیروی زمینی‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران

به نقل از روابط عمومی ارتش، بمب افکن جدید ارتش، نوع ارتقا یافته مولتی روتور بوده و از جمله ویژگی ها و توانایی های آن می‌توان به قابلیت های رزمی و پنهان کاری ویژه آن اشاره کرد. این بمب افکن هوشمند جدید نزاجا، قابلیت حمل ۶ بمب سیمرغ ۲ کیلوگرمی را داشته و قادر به پرواز تا ارتفاع حداکثر یک کیلومتر از سطح زمین است. همچنین این بمب افکن، قابلیت اجرای عملیات تا شعاع ۱۰ کیلومتری را دارد.

مولتی روتور؛ بمب افکن هوشمند نیروی زمینی‌ ارتش

مولتی روتور بمب افکن هوشمند نزاجا، قادر است اهداف ثابت، برج‌های دیده بانی، تجهیزات زرهی و ضدزره و پایگاه‌های نظامی و مراکز کنترل‌ و فرماندهی دشمن را به طور دقیق مورد اصابت قرار دهد.
این بمب افکن هوشمند از قابلیت ضد جمینگ (رادارگریزی) برخوردار است و توسط ایستگاه زمینی و سامانه جی.پی.اس هدایت می شود. این سامانه در صورت خارج شدن از کنترل کاربر در حین ماموریت، به صورت اتوپایلوت بعد از اجرای مأموریت شناسایی به ایستگاه مبدأ برمی‌گردد.
ویژگی خاص دیگر این سامانه، برخورداری از موتورهای بی‌صداست.

مولتی روتور پرکاربردترین نوع پهپادها است. در این نوع وسیله پرنده، چند موتور به صورت عمودی روی پهپاد نصب شده‌اند که با چرخش سریع، نیرو بالابرنده را جهت پرواز آن تامین می‌کنند.

مولتی روتور؛ بمب افکن هوشمند نیروی زمینی‌ ارتش

علاوه بر این در نمایشگاه تجهیزات دفاعی رزمایش اقتدار ۱۴۰۲، تجهیزات راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های بالگردی، زرهی، مکانیزه، موشکی، توپخانه، پهپاد، مهندسی، جنگ الکترونیک، جنگ نوین، سایبر، فاوا، لجستیک، ضدزره، به نمایش گذاشته شد. در بخشی از این نمایشگاه انواع بمب‌های هدایت‌شونده، گلوله‌های هوشمند، موشک‌های زمین‌پایه، پهپاد پایه و تجهیزات جنگالی و شبکه‌محور نیروی زمینی ارائه شد.

پرتابگر موشک فتح ۳۶۰

پرتابگر موشک فتح ۳۶۰، سامانه پدافندی مجید، اتوماسیون کاتیوشا، خودروهای فوق سنگین تانک‌بر کیان، خودروی سنگین تولید ملی، انواع سامانه‌های پهپاد ارتقاء یافته موشک‌های هوا به سطح و هوا به هوای بالگردی نیز به نمایش گذاشته شد.

پرتابگر موشک فتح ۳۶۰

بخشی از تجهیزات ارائه شده در این نمایشگاه در رزمایش اقتدار ۱۴۰۲ نیروی زمینی ارتش مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

۱۲ نظر

ورود

  • حاج محمود آبان ۷, ۱۴۰۲

    درود بر شیرمردان ایران اسلامی

    • امیر آبان ۷, ۱۴۰۲

      💩

      • صدرا آبان ۸, ۱۴۰۲

        بخور

        • امیر آبان ۸, ۱۴۰۲

          خورد و خوراک شماس به ما نمیسازه 🤣

          • رضا آبان ۹, ۱۴۰۲

            نوکری وجیره خواری که خوب بهت ساخته وطن فروش

          • امیر آبان ۱۱, ۱۴۰۲

            دستمال بازی و کاسه لیسی چطور؟
            چفیه بازی و ساندیس خوری چی؟
            اونم به شما خیلی ساخته و دیگه …

  • بهزاد آبان ۷, ۱۴۰۲

    فقط ابزار کشتار درست میکنند در حالی که جرأت ورود به هیچ جنگی رو ندارن حتی با طالبان که این همه سال حق آبه ما رو نداده. اینا همش شو تبلیغاتیه و مثل ارتش پوتین در یک جنگ واقعی هیچ کارایی ندارن.

    • رضا آبان ۹, ۱۴۰۲

      ابزارکشتار اصلی رو اربابت آمریکا درست کرده وبیشترش میکنه ما اتم نداریم زدیم باموشک توسراربابت اون اتم داره جرات زدن نداشت ونخواهد داشت

      • Whiteshadow آبان ۱۰, ۱۴۰۲

        هم وطن عزیز من بحث تک تک هم وطنانم درک نمیکنم بابت کالکل..
        اما نکته
        آمریکا تصور نکن جرأت ندارد اتم استفاده کند بلکه هنوز تأیید همگان ندارد اما در این بین اسرائیل به دنبال تایید دنیا نخواهد بود اگه موجودیت خودش درخطر ببیند مثل هرکدام از ما برا همین برا تست جرأت و حقیقت میتوان از تهران با تعدادی از موشک ها تل‌آویو رو هدف قرار داد تا واکنش ملاحظه کرد..
        دنیا تلاش میکند طبق قوانین و درچهارچوب قدم بردارد برا همین است که در بیشتر موارد ملاحظه میشود چون قصد قصد نسل کشی نیست که تهران را اتم بزنن قصد قتل عام فعلا ندارن ولی حقیقت این است که اگه ما مستقیم و روشن نه در خفاوسیاست حمله ای ضدموجودیت هرکدام از کشورها انجام دهیم مطمعنا پاسخ قدرتمندی دریافت خواهیم کرد دقیقاً مثل رفتار اجتماعی که شما هیچوقت برا اینکه کسی جایت را در صف نانوایی گرفته شخص با چاقو نمی‌زنی یعنی اصلا چاقو با خود به نانوایی نمی‌بری مگه ارازل که حتی آن‌ها هم برا یک نان چنین حرکتی نمیکنن ولی اگه به حریم شخصی و خانوادگی شما زمانی که در خانه خواب هستید ورود کنن مطمعنا از هر وسیله ای برا دفاع از خودوناموس خود استفاده میکنی بدون اینکه دیگر نگران این باشی که باچوب بزنم کله طرف میترکه پخش زمین میشه..
        درچنین موقعیتی به خوبی میزنی و ناظر پخش شدن مخ آن دزد احمق خواهی شد 😉

  • ایران آبان ۹, ۱۴۰۲

    ارتش رضا خانی

    • فاتح آبان ۱۰, ۱۴۰۲

      نگو ارتش لب ودهنت جرمیخوره، بگو گله رضا نوکر

      • امیر آبان ۱۱, ۱۴۰۲

        بگو رضا شاه کبیر تا دهنت عادت کنه پلشت