متروی پرند پنجشنبه‌ی این هفته افتتاح می‌شود؛ از برنامه حرکت قطارها تا مدت زمان مسافرت

متروی پرند پنجشنبه‌ی این هفته افتتاح می‌شود؛ از برنامه حرکت قطارها تا مدت زمان مسافرت

براساس آمارهای ترافیکی، روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر برای کار، تحصیل و سایر امور روزانه، بین تهران و پرند تردد می کنند و در اکثر مواقع تنها گزینه های موجود استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی است. اما با توجه به این حجم از تردد و نیاز مردم پرند، افتتاح متروی پرند سال هاست که به دلایل مختلف به تعویق می افتد. حالا محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که پنج شنبه (۹ آذر ۱۴۰۲)، متروی پرند افتتاح می شود.

پیش از اعلام روز دقیق افتتاح متروی پرند، در هفته گذشته، شهردار تهران، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره زمان افتتاح متروی پرند، عنوان کرد «ان‌شاءالله به‌زودی. اجازه بدهید زمان افتتاح را دولت اطلاع‌رسانی کند». وزیر راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش هم با وجود اعلام پایان عملیات ساخت و تجهیز خط مترو پرند گفت «منتظر حضور رییس‌جمهور برای افتتاح هستیم و احتمالاً در این هفته بهره‌برداری آغاز می‌شود.»

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

قصه مترو پرند از سال ۸۴ آغاز شد و ۱۸سال طول کشید تا به ایستگاه افتتاح برسد این در حالی است که چینی‌ها ظرف مدت ۷سال، ۳خط مترو ساختند. همچنین درحالی پس از ۲۷ بار وعده، صحبت از افتتاح متروی پرند در اوایل این ماه شد که یکی از مدیران شهری می‌گوید «تست گرم مترو پرند با برق موقت انجام شده اما تأکید هیئت دولت بر افتتاح مترو با برق قطعی است که به نظر می‌رسد تحقق این موضوع تا ۲۰آذر زمان می‌برد.»

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

با این حال، محسن هرمزی در جریان بررسی گزارش نظارتی ۶ ماهه پروژه های تملک دارایی سرمایه ای شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه شورا در این دوره همت را بر حوزه حمل و نقل گذاشت. اظهار کرد: «محور ما تکمیل طرح های این حوزه بود بگونه ای که در توسعه مترو ۶ ایستگاه و ۲۹ کیلومتر را اجرایی کرده ایم. پنج ایستگاه به بهره برداری رسید. پنجشنبه هفته جاری نیز ایستگاه متروی پرند افتتاح می شود. و ما تکلیف خود را در مترو انجام داده ایم. جلوتر از تکالیف هستیم.»

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

وی با بیان اینکه خط ۱۰ مترو نیز آمادگی کار دارد، تصریح کرد: «بر اساس کارشناسی‌ها قرار بر این شد اگر توانستیم از محل ارقامی که از سپاه طلب داریم، کارسازی انجام دهیم. بیش از سه هزار میلیارد تومان از این مطالبات وصول شد و وارد عمل شده‌ایم. ۹ ایستگاه زیر ضربه رفته و کار شروع شده است. دستگاه دوم از اسلامشهر خارج شده و تا دی ماه کار را در دریاچه نیز شروع می‌کنیم.»

از سال ۱۳۹۱ مردم شهر جدید پرند بیش از ۲۵ بار وعده افتتاح مترو را از زبان مسئولان شنیده‌اند.

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

یکی از دلیل های عدم افتتاح مترو پرند به گفته علیرضا فخاری استاندار تهران، ایجاد مشکل «در حوزه‌های انتقال و تاسیسات مرتبط با برق» بود، البته وی می‌گوید «تجهیزات جانبی که در حوزه سیگنالینگ و غیره نیاز بوده برای این پروژه تامین شده است» و «ایستگاه مترو پرند مراحل پایانی کار را طی می‌کند».

روابط‌ عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ تست گرم در مورد خط و ایستگاه مترو پرند با موفقیت انجام شد».

برنامه ساعت حرکت قطار تهران – پرند در پاییز و زمستان ۱۴۰۲

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

اداره کل راه آهن تهران، جدیدترین اعلان خود را به انتشار برنامه ساعت حرکت قطار تهران – پرند در پاییز و زمستان ۱۴۰۲ اختصاص داده است. در زمان‌بندی جدید ریل باس پرند، شاهد تغییرات کوچکی هستیم که فعلا تا پیش از برنامه ویژه زمان‌بندی نوروزی، اجرا خواهد شد.

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

وضعیت دسترسی از طریق مترو
برای دسترسی به ایستگاه مترو پرند کافیست یکی از خطوط متقاطع با خط یک را برگزینید و سپس سوار قطارهایی شوید که به سمت پرند می‌روند. ایستگاه متروی پرند به ایستگاه شاهد در خط یک مترو متصل می‌شود. در ادامه برخی از دسترسی‌های پرکاربرد این ایستگاه اشاره می‌کنیم:

دسترسی به پرند از صادقیه

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

برای دسترسی به مترو پرند از صادقیه می‌توانید وارد خط دو مترو شده و در ایستگاه امام خمینی از قطار پیاده شوید. سپس وارد خط یک شوید و به سمت پایانه کهریزک بروید. در نهایت پس از رسیدن به ایستگاه شاهد، خط خود را به سمت پرند تغییر دهید.

دسترسی به پرند از راه‌آهن

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

برای دسترسی از مترو راه‌آهن لازم است سوار قطارهایی شوید که به سمت قائم می‌روند. پس از پیمودن یک ایستگاه از قطار پیاده شده و به سمت پایانه بسیج در خط هفتم بروید. سپس در ایستگاه محمدیه خط خود را به سمت پایانه کهریزک تغییر داده و در ایستگاه شاهد پیاده شوید. در آخر مسیر خود را به سمت پایانه مترو پرند تغییر داده و مستقیم پیش بروید.

دسترسی به پرند از میدان آزادی

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

برای دسترسی به مترو پرند از این ایستگاه کافیست سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه شهید کلاهدوز می‌روند. در ایستگاه دروازه دولت خط خود را تغییر دهید و قطارهایی را سوار شوید که به سمت پایانه کهریزک می‌روند. سپس در ایستگاه شاهد خط خود را به سمت پایانه پرند تغییر دهید و مستقیم پیش بروید.

دسترسی به پرند از پایانه جنوب

زمان افتتاح متروی پرند و برنامه حرکت قطار تهران – پرند اعلام شد

در ایستگاه مترو پایانه جنوب سوار قطارهایی شوید که به سمت پایانه کهریزک می‌روند. پس از رسیدن به ایستگاه شاهد خط خود را به سمت پرند تغییر داده و تا انتهای خط پیش بروید.

۵ نظر

ورود

  • بخور بخور آذر ۸, ۱۴۰۲

    من خودم یه مدت تو یه پروژه راهسازی نقشه بردار بودم. فقط یه چیز. بخور و بخور.
    حتی سر کانکس های استراحت و خواب بخور بخور میلیاردیه. چطور؟ ما یه کانکس داشتیم. صندلی رو ۲۰ میلیون حساب کردن. صندلی که از دیجیکالا ۲ میلیون میخری. اسمشم گذاشتن اپشن.
    تازه استفاده از این اپشن در طی مدت اجاره ی کانکس ۲۰ میلیون بودا.
    این پروژه اینجا ۱۸ سال طول کشید. ولی تو یه کشور همرده مثل ترکیه ۲ سال بیشتر طول نمیکشه. ولی ما قانون رو اجرا نمیکنیم. طرف ۱۸ سال تو یه پروژه میخوره. تو ترکیه قراردادهایی مینویسن که بعد ۲ سال طرف مقابل باید جریمه بده. قدرتی هم نداره که زور بگه. اینجا حالا خصولتی ها و دولتیها زور دارن.

  • شهاب افشاری آذر ۱۰, ۱۴۰۲

    یعنی کارشناس رانتی به کارشناساومشاورهای مترو میگن ۸صبح قطارمتروحرکت نداره برای پرندبه تهران ۷و۹ صبح به چه دردشاغلین میخوره مخصوصا۹صبح

  • هادیان آذر ۱۰, ۱۴۰۲

    سلام
    وقت بخیر
    پس از هجده سال انتظار با آمدن مترو به شهرمان خوشحال شدیم.امیداست ساعات حرکت و همچنین هزینه مترو به شکلی باشد که برای تمامی اقشار حاضر در پرند و حومه پرند قابل استفاده بوده و در نتیجه تلاش هایی که برای احداث این پروژه صورت گرفته مستمربه ثمر باشد.وگرنه با ساعت حرکت ۷صبح از پرند و کاربردی نبودن برای کارمندان و برای ساعات برگشت آنان و همچنین نرخ سیزده هزار تومانی آن و از آن مهم تر زمان حرکت از پرند به شاهد که ۵۰دقیقه می باشد عملا غیر کاربردی و بی نتیجه خواهد بود.برای پیشنهاد می توان مشابه مترو صادقیه_ کرج از مترو سریع السیر استفاده نمود.

  • الی آذر ۱۰, ۱۴۰۲

    واقعامتاسفم خودم کارمندمتروام از پرندمیرم میام واقعامتاسفم بااین افتتاح کردنشون وقتی ازپرندساعت۶صبح قطارنیست برای اومدن به تهران چ فایده پس این مترو رو برای کی افتتاح کردن

  • فارسی آذر ۱۲, ۱۴۰۲

    آدم نمی‌داند چگونه از زحمات مسئولین محترم قدردانی کند بعد از ۱۸ سال تلاش فاصله ۵۰ کیلومتری را ۵۷ دقیقه طول بکشد. باید همه نیروها بسیج بشوند تا خدای نکرده کارشناسان این پروژه عظیم دزدیده نشوند .