بازداشت مدیرعامل پیام رسان سروش پلاس؛ علت چیست؟

بازداشت مدیرعامل پیام رسان سروش پلاس؛ علت چیست؟

بنا به برخی گزارش‌ها، مدیرعامل پیام رسان سروش پلاس به اتهام فراهم‌کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بازداشت شده است.

سایت خبری مشرق در خبری اختصاص اعلام کرد اتهام فرهاد مرادی فراهم‌کردن بستر انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی بوده و مدیر این پیام‌رسان داخلی پس از عدم توجه به تذکرات و مکاتبات نهادهای نظارتی و قضایی بازداشت شده است.

عباس عسگری، از مدیران سابق سروش با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد به زودی سروش پلاس بیانیه‌ای در این رابطه منتشر خواهد کرد.

هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نشده اما گویا آقای مرادی چندین بار توسط قوه قضاییه احضار شده و به دلیل عدم مراجعه، برای او حکم جلب صادر شده و بازداشت شده است.

انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی مانند ایکس (توییتر سابق) واکنش های گسترده و گاهاً طنزآمیز کاربران را به دنبال داشته است.

علت بازداشت مدیرعامل پیامرسان سروش پلاس چیست؟

پیام‌رسان سروش از سال ۱۳۹۴ با انتشار نسخه آزمایشی آغاز به کار کرد. بعد از عرضه رسمی در سال ۱۳۹۵، صداوسیما روی آن سرمایه‌گذاری کرد. چند سال بعد یک پیام‌رسان دیگر با نام سروش پلاس نیز راه‌اندازی شد که اظهارات ضد و نقیضی درباره مالکیت صداوسیما نبست به آن وجود داشت. «مرتضی رحیمی» که سروش پلاس را راه‌اندازی کرده بود در مصاحبه‌ای با دیجیاتو رسماً اعلام کرد این اپلیکیشن کاملاً مستقل از صداوسیماست.

اما در اواخر سال ۱۳۹۸ پس از آنکه سازمان صدا و سیما مالکیت سروش را به مزایده گذاشت، «جعفر خورشاد»، رئیس هیات مدیره کنونی پیام‌ رسان سروش در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد ایجاد فاصله بین سروش پلاس و صداوسیما، شاید یک راهبرد از سوی مدیران سروش پلاس در آن زمان بوده است: «نام پلاس، نشان می‌دهد که این پیام رسان هم زیرمجموعه سروش است و اکنون هم این مزایده برای کل مجموعه پیام رسان سروش است.»

البته هیچگاه سرنوشت مزایده سروش مشخص نشد و در این سال‌ها سروش پلاس به فعالیت خود ادامه داد. این پلتفرم جزو معدود پیام‌رسان‌هایی است که در طرح اتصال پیام‌رسان‌های بومی به یکدیگر، که از سوی وزارت ارتباطات اجرایی شد، شرکت نکرد.

فرهاد مرادی پیش‌تر ادعا کرده بود این پلتفرم ایرانی پیام‌رسان ۳۳ میلیون کاربر دارد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود