قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟ آیا هزینه‌های آن طی سال‌های گذشته بیشتر شده است؟ این سوالات معمولا در دسته پرسش‌هایی قرار می‌گیرند که قبل از ارتودنسی پرسیده می‌شوند. پس اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید و سوالات زیادی ذهن‌تان را درگیر کرده است، در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی در مورد ارتودنسی دندان در اختیارتان گذاشته و در آخر، به هزینه انجام این عمل اشاره کنیم.

ارتودنسی دندان چیست

ارتودنسی دندان به مجموعه اقداماتی می‌گویند که موجب اصلاح بی‌نظمی و عدم هماهنگی دندان‌ها می‌شوند. کسانی که برای این عمل و استفاده از این دانش اقدام می‌کنند، غالبا به ‌دلایل مختلف دچار بی‌نظمی دندانی شده‌اند.

البته ذکر این نکته مهم است که ارتودنسی دندان، صرفا مربوط به حالت و نظم دندان‌ها نمی‌شود. بلکه در برخی مواقع به ‌دلیل غیرطبیعی ‌بودن فک، افراد نیاز به این عمل پیدا می‌کنند.

ارتودنسی یک پروسه تدریجی است و بهتر است بدانید که هیچ مدت‌زمان خاصی برای اتمام آن در نظر گرفته نمی‌شود. علت این است که ارتودنسی بستگی به شرایط دندان‌های هر فرد دارد.

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

سن ارتودنسی دندان

قبل از صحبت در مورد قیمت ارتودنسی دندان، نکته دیگری که باید به آن بپردازیم سن ارتودنسی دندان است. به همین دلیل توجه داشته باشید که مناسب‌ترین سن برای این کار، بین ۱۰ تا ۱۴ سالگی است. شاید بپرسید چرا؟

در پاسخ باید گفت که در سن ۱۰ تا ۱۴ سالگی، حالت فک و شکل دندان‌ها در حال رشد هستند. ازاین‌رو ارتودنسی دندان نتیجه بهتر و سریع‌تری روی ظاهر فک و دندان‌های کودکان اعمال می‌کند.

با این حال ذکر این نکته مهم است که حتی اگر از این سنین گذر کردید، می‌توانید از ۱۸ سال به بعد هم برای ارتودنسی دندان اقدام کنید. اما نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد این است که هر چه سن بالاتر می‌رود، نیاز فرد به جراحی بیشتر می‌شود و این باعث سخت‌شدن فرایند بهبود خواهد شد.

نخ دندان ارتودنسی

ارتودنسی دندان مشابه هر جراحی دیگری، نیاز به رعایت یک‌سری قانون و نکته بعد از عمل دارد. یکی از آن‌ها مسئله نخ دندان است. به همین جهت باید اشاره کرد که کشیدن نخ دندان برای کسانی که ارتودنسی کرده‌اند، امر واجبی محسوب می‌شود. زیرا باید از جمع‌شدن خرده‌های غذا در بین دندان‌ها جلوگیری کرد.

در این راستا، ممکن است بپرسید که روش صحیح نخ دندان کشیدن چگونه است؟ دقت کنید که برای انجام روزانه این کار باید از محصولات مومی استفاده کنید تا حین استفاده از آن‌ها، ریش‌ریش نشوند و بین براکت‌های ارتودنسی گیر نکنند.

همچنین توجه داشته باشید که کشیدن نخ دندان نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. پس بعد از مسواک زدن، حتما یک بازه ‌زمانی مشخص را به نخ دندان اختصاص داده و اطمینان حاصل کنید که نخ به لثه شما برخورد نکرده و موجب خونریزی نمی‌‌شود.

قیمت ارتودنسی دندان چقدر است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، ارتودنسی یک دانش و مهارت ارزشمند است که هزینه آن با توجه به شرایط فک و دندان هر فرد تغییر می‌کند. البته گفتنی است که قیمت این عمل، مشابه سایر محصولات و خدماتی که شاهد افزایش قیمت آن‌ها بوده‌ایم، بیشتر شده است. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که قیمت ارتودنسی به محل آن نیز بستگی دارد که در ادامه انواع آن را لیست کرده‌ایم:

  • ارتودنسی ثابت (هر فک)
  • ارتودنسی متحرک (هر بالا)
  • ارتودنسی لینگوال (زبانی)
  • ارتودنسی دیمون (هر فک)
  • ارتودنسی سرامیکی (هر فک)
  • ارتودسرجری (جراحی فک)
  • هر عدد مینی اسکرو ارتودنسی
  • فیس ماسک
  • هایرکس
  • فیکس ریتینر هر فک
  • تعویض پلاک متحرک هر فک
  • ترمیم نگهدارنده ثابت ارتودنسی

قیمت هر یک از موارد بالا، با توجه به جایی که ارتودنسی را انجام می‌دهید تغییر می‌کند. پس بهترین کار این است که براساس نیاز خود و بعد از ارسال مشخصات به مراکز ارتودنسی، در مورد قیمت استعلام بگیرید.

روش عمل روی قیمت ارتودنسی دندان تاثیر می‌گذارد!

جدا از مواردی که گفتیم، انتخاب نوع ارتودنسی نیز روی قیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل نام آن‌ها را به‌ همراه یک توضیح مختصر در ادامه درج کرده‌ایم:

  • ارتودنسی نامرئی: در روش ارتودنسی نامرئی از براکت‌هایی استفاده می‌شود که سرامیکی و شفاف هستند. قیمت نوع سرامیکی بسیار بالاست اما الاینرهای شفاف غالبا نرخ پایین‌تری دارند.
  • هزینه ارتودنسی ثابت: ارتودنسی ثابت به‌ دلیل اینکه بهترین روش برای منظم‌کردن دندان‌ها و حالت فک شناخته می‌شود، قیمت بسیار بالایی دارد. دقت کنید که نوع ثابت خود به روش‌های دیگری نیز تقسیم‌بندی می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای قیمت متغیری هستند.
  • قیمت ارتودنسی لینگوال: قیمت ارتودنسی دندان آن هم در روش لینگوال به‌ دلیل پیچیدگی و قرار گرفتن ابزارهای ارتودنسی در پشت دندان، بسیار زیاد است و کسی که آن را برای مراجعه‌کننده‌ها انجام می‌دهد، باید از تجربه و سابقه‌ کاری درخشانی برخوردار باشد.
  • قیمت ارتودنسی سرامیکی: ارتودنسی سرامیکی همان نمونه‌های فلزی است که جنس براکت‌های آن متفاوت است. هزینه این روش از ارتودنسی معمولا از ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان شروع می‌شود.
  • هزینه ارتودنسی دیمون: ارتودنسی دیمون یک روش نوین برای منظم‌سازی فک و دندان‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل جای تعجب ندارد که قیمت آن از نمونه‌های فلزی بیشتر باشد.
قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

آیا ارتودنسی دندان هزینه‌های جانبی دارد؟

هزینه‌های جانبی یکی دیگر از دلایلی است که به قیمت ارتودنسی دندان می‌افزاید. این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

  • مشاوره اولیه
  • جرم‌گیری و بلیچینگ دندان
  • جلسات معاینه دوره‌ای
  • قالب‌گیری دندان
  • عکس دندان برای ارتودنسی
  • نگهدارنده‌های ارتودنسی
  • ارتوسرجری
  • فیس ماسک

آیا راهی برای پایین‌آوردن هزینه ارتودنسی دندان وجود دارد؟

اگر شرایط فک و دندان‌ها بیش از حد نامنظم نباشد، همچنین از سن پایین برای آن اقدام شود، می‌توان گفت که امکان کنترل هزینه‌های مربوط به ارتودنسی دندان وجود دارد. همچنین ذکر این نکته مهم است که اگر می‌خواهید قیمت ارتودنسی دندان را کاهش دهید، بهترین کار این است که از یک روش ارزان برای این منظور استفاده کنید.

تخفیف انواع ارتودنسی دندان در دکترتو کلینیک

شاید مشاهده قیمت ارتودنسی دندان تا حدودی شما را انجام چنین خدماتی منصرف کند اما سرویس‌دهندگان موجود در دکترتو کلینیک با ارائه تخفیف‌های ویژه به شما کمک می‌کنند تا این کار را زیر نظر بهترین ارائه‌دهندگان و با مناسب‌ترین قیمت انجام دهید.

مسئله مهمی که در رابطه با قیمت و هزینه‌های مربوط به خدمات پزشکی ارتودنسی دندان باید مد نظر قرار دهید این است که معمولا تحت پوشش‌های بیمه‌ای قرار ندارد و این مسئله نشان می‌دهد که دستیابی به تخفیف گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که افراد قبل از اقدام به مرتب‌کردن دندان‌های خود انجام می‌دهند، پیگیری در مورد قیمت ارتودنسی دندان است. باید گفت که قیمت انجام این کار به عوامل زیادی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرایط فک و دندان، روش انتخاب‌شده جهت ارتودنسی، سابقه ‌کاری مراکز ارتودنسی، سن مراجعه‌کننده، تعداد دندان‌های نامنظم و مدت‌زمانی که قرار است این عمل به‌ طول انجامد، بستگی دارد. پس این شما هستید که می‌توانید با توجه به بودجه موجود، هزینه‌های مربوط به این عمل را کنترل کنید.

بدون نظر

ورود