ادامه حواشی داوری دربی ۱۰۲؛ موعود بنیادی فر محروم می شود؟

ادامه حواشی داوری دربی ۱۰۲؛ موعود بنیادی فر محروم می شود؟

قضاوت جنجالی موعود بنیادی‌فر در دربی ۱۰۲ کماکان خبرساز است و هنوز نمره داوری او در این رقابت نیامده است. برخی خبرگزاری‌ها از محرومیت احتمالی او به خاطر اشتباهات داوری صحبت می‌کنند و برخی دیگر علت عدم حضور بنیادی فر تا پایان نیم فصل را حضور در لیگ یک عربستان می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری برنا، وابسته به وزارت ورزش و جوانان طبق اعلام چند ناظر داوری، با توجه به اینکه در صحنه‌ای که کارشناسان داوری معتقدند امید حامدی فر باید از زمین اخراج می‌شد، داور وسط به اشتباه تصمیم به ادامه مسابقه گرفته و همین موضوع باعث می‌شود تا او احتمالا نمره زیر هفت و نیم یعنی نمره مردودی بگیرد.

ماجرای غیبت یا محرومیت داور دربی ۱۰۲ چیست؟

ماجرای غیبت یا محرومیت داور دربی ۱۰۲ چیست؟

این در حالی است که گویا روی خطاهای مشکوک به پنالتی، قرار نیست نمره زیادی از داور کم شود اما ماجرای اخراج نشدن حامدی‌فر باعث کم شدن نمره بنیادی‌فر خواهد شد.

درصورت کسب نمره ضعیف زیر هفت و نیم احتمالاً این داور چهار جلسه هم حق قضاوت در لیگ برتر فوتبال ایران را ندارد و محروم خواهد شد.

شنیده می‌شود قرار است به زودی و ظرف چند روز آینده پنج نفر ار کارشناسان خبره داوری قضاوت موعود بنیادی‌فر را آنالیز کنند. از این بین دو نفر از کمیته داوران، یک نفر از دپارتمان داوری و دو نفر هم کارشناس خارج از مجموعه فدراسیون خواهند بود.

قضاوت موعود بنیادی‌فر در لیگ یک عربستان

ماجرای غیبت یا محرومیت داور دربی ۱۰۲ چیست؟

با این حال به گزارش ورزش سه موعود بنیادی‌فر که روز پنج‌شنبه هفته قبل قضاوت دیدار پرسپولیس و استقلال در مسابقه معوقه هفته پنجم لیگ برتر را برعهده داشت و روز سختی را حتی با وجود استفاده از سیستم وی‌ای‌آر پشت سر گذاشت و هجمه زیادی را از سوی هر دو تیم متوجه خود دید، تا پایان نیم‌فصل داوری ندارد.

داور دربی ۱۰۲ که پس از این مسابقه بار سفر به سمت عربستان بست تا یک بازی در لیگ دسته اول این کشور را قضاوت کند، در سه هفته پایانی دور رفت لیگ برتر قضاوت هیچ دیداری را برعهده نخواهد داشت.

ماجرای غیبت یا محرومیت داور دربی ۱۰۲ چیست؟

موعود بنیادی‌فر پس از دربی در لیگ یک عربستان قضاوت خواهد کرد و پس از آن‌هم به قطر می‌رود تا در جام ملت‌های آسیا به عنوان نماینده داوری فوتبال ایران قضاوت کند.

در این شرایط شایعاتی مبنی بر محرومیت داور دیدار پرسپولیس و استقلال صحت ندارد و او به دلیل حضور در لیگ یک عربستان و پس از آن‌هم جام ملت‌های آسیا در لیگ برتر قضاوت نمی‌کند.

موعود بنیادی فر متولد ۱۳۶۴ و تنها داور ایرانی است که لایسنس (مجوز) VAR دارد.

بدون نظر

ورود