تبلیغ خاطره‌انگیز «می خوام سالاد درست کنم» و تاثیر باورنکردنی آن بر مخاطبان + ویدیو

تبلیغ خاطره‌انگیز «می خوام سالاد درست کنم» و تاثیر باورنکردنی آن بر مخاطبان + ویدیو

تبلیغ معروف سس دلپذیر و آشپز و بسربچه ای که قرار بود با هم سالاد الویه درست کنند برای بسیاری خاطره انگیز است و احتمالا خیلی ها همچنان شعر این تبلیغ را هر از گاهی زمزمه می کنند. پادکست رادیو کامرس که اخیرا اپیزودی درباره این تبلیغ ساخته است در توییتر خود نوشت: «می خوام سالاد درست کنم، فروش سس مایونز دلپذیر رو به جایی رساند که حتی اگر کارخانه به صورت ۲۴ ساعته هم مشغول تولید سس مایونز بود؛ جوابگوی تقاضای مردم نبود.»

در سال ۱۳۷۳ صداوسیمای ایران، اول فقط به‌صورت تلویزیونی و کمی بعد، به‌صورت رادیویی شروع به انتشار تبلیغی از برند دلپذیر و کارخانه‌ی کدبانو برای محصول سس مایونز کرد که بعد از گذشت تقریباً سی سال هنوز برای شنوندگان این تبلیغ، خاطره‌ساز است: «می‌خوام سالاد درست کنم».

«می خوام سالاد درس کنم» ترانه ای بود که هرکس حالا با هر سسی که می خواست سالاد الویه درست کند آن را می خواند.

می خوام سالاد درس کنم

جالب است بدانید که سراینده این شعر یغما گلرویی و خوانندگان آن مرحوم مهدی آریان نژاد و خانم شوکت حجت هستند:

می‌خوام سالاد درست کنم…
سالاد چیه؟
الویه!
حالا چی میخوای؟
ظرف بلور با خیار شور
سینه‌ی مرغ با تخم مرغ
دیگه چی میخوای؟
داری می‌بینی سیب زمینی
حالا یه شیشه سس دلپذیر
اگه بخوری نمی‌شی تو سیر
داریم می‌گیم دوباره
ببین چه طعمی داره
این سس دلپذیره
راستی که کم نظیره
هر کسی میپذیره
این آخه دلپذیـــــره!

نقش و حضور پر رنگ تبلیغات در این روزها قابل مقایسه با سالیان گذشته نیست. حالا دیگر همه به این نکته واقف هستند که تبلیغات نقش بسزایی در سرنوشت یک محصول بازی می کند. شرکت های غذایی در سراسر جهان میلیون ها دلار صرف تبلیغات می کنند تا محصولات خود را به مخاطبین معرفی کرده و آنها را ترغیب به خرید نمایند.

تبلیغات اغلب اوقات با استفاده از تصاویر جذاب و شعارهای گیرا سعی در جلب توجه مشتریان بالقوه دارد. علاوه بر این، تبلیغات می تواند ویژگی ها و مزایای محصولات را برجسته کرده و حس ضرورت برای خرید آنها را القا کند. بنابراین، بدون تردید می توان گفت که تبلیغات تاثیر قابل توجهی بر آگاهی، نگرش و رفتار خرید مصرف کنندگان داشته و نقش مهمی در افزایش فروش محصولات و خدمات ایفا می کند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • بهزاد آذر ۲۹, ۱۴۰۲

    «داریم می‌گیم دوباره
    ببین چه طعمی داره»

    این قسمت از شعر بازسازی شده شعر اصلی که پخش میشد به این صورت بود:

    «با اینکه تازه کاره
    ببین چه طعمی داره»

    قضیه هم اینه که جناب دلپذیر در کمال وقاهت روی محصولاتش مینویسه از سال ۱۳۲۸ که کاملا دروغه… برای همین هم شعر رو اصلاح کردن. خبرش هم مدتی پیش توی اینترنت پخش شده که خوب طبیعتا روش سرپوش گذاشته شده