سرنوشت بازیگران سریال «شب‌های برره» بعد از گذشت ۱۸ سال + ویدیو

سرنوشت بازیگران سریال «شب‌های برره» بعد از گذشت ۱۸ سال + ویدیو

مجموعه طنز تلویزیونی شب‌ های برره به نویسندگی پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کنندگی مجید آقاگلیان و حمید آقاگلیان و به کارگردانی مهران مدیری، در سال ۸۴ پخش شد. اگرچه معرفی برره به سریال پاورچین باز می گشت و مخاطبان از آن زمان با برخی از ویژگی ها و مختصات زبان ابداعی نویسندگان برای برره آشنا شده بودند، اما شب های برره با استقبال مخاطبان همراه بود و تاثیرات فراوانی در جامعه داشت.

سرنوشت بازیگران سریال «شب‌های برره»

هنگام پخش این سریال و پس از اتمام آن بسیاری از مخاطبان از لهجه آن‌ها و حتی پول‌های چاپی که در سریال وجود داشت استفاده می‌کردند. ویدیویی از سرنوشت برخی بازیگران سریال شب‌های برره در فضای مجازی منتشر شده است.

این مجموعه از تاریخ ۲ مهر ۱۳۸۴ تا ۱۸ بهمن ۱۳۸۴ هر شب حدود ساعت ۲۰ (و در پایان دوران پخش حدود ساعت ۲۲) از شبکهٔ سه پخش می‌شد. داستان در زمان رضاشاه رخ می‌دهد و مصیبت‌های کیانوش در روستای خیالی برره را به تصویر می‌کشد.

سرنوشت بازیگران سریال «شب‌های برره»

کیانوش استقرارزاده سردبیر یک روزنامهٔ دههٔ ۱۳۱۰ است. او با نوشتن مقاله‌ای انتقادی به تبعید در نقاط دوردست ایران محکوم می‌شود. در بین راه در اتفاقاتی توسط یک مار (نشیمن‌گز) گزیده می‌شود. شیرفرهاد، پسر خان پایین‌برره یعنی سالارخان، او را به برره می‌آورد.

سرنوشت بازیگران سریال «شب‌های برره»

اگرچه ظاهرا وقایع این مجموعه در ایران در زمان رضاشاه اتفاق می‌افتد. البته در داستان‌های متفاوت این مجموعه اشارات زیادی به مسائل روز و مفاهیم امروزی وجود دارد. در قسمت‌هایی از این مجموعه (قسمت هفتاد به بعد) اشاراتی به شخصیت‌ها و موقعیت‌های دیگری که در مجموعه‌های پیشین به کارگردانی مهران مدیری (مانند ساعت خوش) وجود دارد، نیز مشاهده می‌شود.

سرنوشت بازیگران سریال «شب‌های برره»

پیمان قاسمخانی و مهران مدیری در آثار متعددی با هم همکاری داشته اند که حاصل این همکاری اغلب مورد توجه و پسند مخاطبان قرار گرفت است. البته پس از آن سال ها هر دوی آنها بیشتر به سمت کار برای نمایش خانگی متمایل شدند.

بدون نظر

ورود