معروف شدن تیک تاکر سوئدی که در آب‌ یخ شنا می‌کند و بستنی یخی می‌خورد! + ویدئو

معروف شدن تیک تاکر سوئدی که در آب‌ یخ شنا می‌کند و بستنی یخی می‌خورد! + ویدئو

حتی فکر شنا کردن در آب یخ هم تن بسیاری از مردم می لرزاند. اما برای اریک فلمن، تیک تاکر ۳۸ ساله ی سوئدی این کار به سادگی آب خوردن است.

اریک زمستان ها تقریباً هر روز در آب یخ ِ یک دریاچه ی نسبتاً منجمد شنا می کند. او حتی در حین شنا با اردک های پلاستیکی اش بازی می کند و بستنی یخی می خورد.

به علاوه، او در مسیر برفی ۱۵ دقیقه‌ای اش تا این دریاچه که با پای پیاده آن را طی می کند، هیچ چیزی جز یک تیشرت و یک شلوارک به تن نمی کند.

اریک ویدئوی شنا کردن هایش را در حساب تیک تاک خود با دیگر کاربران این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارد. ویدئوهای او تاکنون در مجموع ۲۱/۹ میلیون لایک در تیک تاک دریافت کرده و او بیش از ۳۱۰ دنبال کننده در این شبکه اجتماعی دارد.

اریک در یکی از ویدئوهای پربازدیدش در حالی که از زیر آب یخ بیرون می آید، رو به دوربین می گوید: «به سوئد خوش آمدید.»

او درباره ی ماجراجویی عجیبش در آب های منجمد می گوید: «من سرما را احساس می کنم ولی یخ نمی زنم.»

به گفته ی اریک، او می تواند تا ۲۰ دقیقه در آب یخ این دریاچه که در بیرون استکهلم قرار دارد، شنا کند.

او حتی شب ها هم در آنجا شنا می کند و روی یخ ها شمع روشن می کند.

اریک توضیح می دهد که از ابتدا تحمل بالایی در برابر سرما داشته، اما شنا کردن در آب یخ را از ۵ سال قبل آغاز کرده، چرا که دلش می خواست بتواند در تمام سال شنا کند.

پزشکان می گویند فرو رفتن در آب سرد به فیزیولوژی ما قدرت بازگشت پذیری می بخشد و باعث عمیق تر شدن خواب می شود.

اریک نیز تأیید می کند که این کار به بهبود خواب شبانه ی او کمک کرده اما در عین حال می گوید: «می گویند شنا کردن در آب یخ فواید زیادی برای سلامتی دارد و شاید همینطور هم باشد ولی من از این بابت مطمئن نیستم. امیدوارم که اینطور باشد اما حتی اگر اینطور نبود هم من در هر صورت باز هم این کار را می کردم.»

اریک همچنین تأکید می کند که هنگام شنا در آب یخ نباید تلاشی برای رکوردشکنی کنید.

او در ادامه می گوید: «فقط در این حد باشد که بدن خودتان را بشناسید و ببینید که وقتی وارد آب سرد می شود چه واکنشی دارد.»

اریک توصیه هایی هم برای کسانی دارد که برای اولین بار می خواهند شنا در آب یخ را تجربه کنند. او در اینباره می گوید: «تنهایی انجامش ندهید و حتماً مقدار زیادی لباس با خودتان ببرید. و بهترین راه برای گرم کردن بدن خود بعد از شنا، حرکت کردن است. من با پیاده روی تا خانه دمای بدنم را بالا می برم. اگر بی حرکت بمانید، بدن تان گرم نمی شود.»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود