چند حرکت اشتباه در زبان بدن که شما را در نگاه دیگران بد جلوه می دهند

چند حرکت اشتباه در زبان بدن که شما را در نگاه دیگران بد جلوه می دهند

می گویند آن ذهنیتی که از ما در دیگران شکل می گیرد در عرض ۳۰ ثانیه ی ابتدایی آشنایی رخ می دهد. و زبان بدن ما از چیزی که به زبان می آوریم برای ایجاد ذهنیتی خوب از خود در دیگران مهم تر است.

در ادامه از چند مورد منفی در زبان بدن خواهیم گفت که می توانند نظر دیگران درباره ی ما را تحت تأثیر قرار دهند.

۱- نگاه کردن به ساعت

این حرکت به اطرافیان تان این حس را می دههد که از آن ها خسته شده اید و برای ترک آن ها لحظه شماری می کنید. اگر واقعاً عجله داشتید و باید در ساعت مشخصی محل را ترک می کردید، اطرافیان تان را در جریان آن بگذارید. یک الارم بی صدا در گوشی تان تنظیم کنید و وقتی زمان ترک محل رسید، برای دیگران توضیح دهید. آدم ها اغلب وقتی در جریان مسأله یا مشکلی باشند، بیشتر درک و همراهی می کنند.

۲- شل دست دادن

شل دست دادن این پیام را به فرد مقابل تان می دهد که شما برای او اهمیت قائل نیستید. این کار بخصوص زمانی اشتباه است که با شخصی در محل کارتان باشد و شما ناخواسته ذهنیت بدی از خود در او ایجاد می کنید. به همین دلیل محکم دست دادن (نه خیلی محکم) می تواند به شخص مقابل تان حس مهم بودن دهد. به علاوه، سعی کنید هنگام دست دادن، تماس چشمی گرم و صمیمانه و مختصری داشته باشید، نه به شکل زیاد و شدید، چون ممکن است فرد مقابل تان را معذب کند.

۳- پر کردن فضای مابین خود و شخص مقابل

یعنی وقتی با دیگران صحبت می کنید، چیزی مابین او و خودتان می گذارید، امری که فاصله ای غیر ضرور میان شما و او ایجاد می کند. برای مثال اگر تلفن همراه یا کتابی در دست داشتید، در حین مکالمه آن ها را کناری بگذارید یا روی میز قرار دهید. در غیر اینصورت این حس را به شخص مقابل تان می دهید که او مزاحم شما شده و شما می خواهید فوراً به سر کار خود برگردید. با حذف وسایل مابین خود و شخص مقابل تان، هر دوی شما احساس نزدیکی بیشتری نسبت به یکدیگر خواهید داشت.

۴- نزدیک شدن بیش از اندازه به شخص مقابل

فضای شخصی افراد حدوداً چیزی بین نیم تا یک متر است، فاصله ای که غریبه ها به اجازه از آن عبور نمی کنند. عبور از این فاصله اغلب باعث معذب شدن آدم ها می شود و ذهنیت بدی از شما در آن ها ایجاد می کند. به علاوه، ممکن است فکر کنند که به طور کلی شخصی هستید که درکی از مرزبندی های شخصی ندارید و از تمایلات پرخاشگرانه برخوردارید. بنابراین اگر شخص مقابل تان دوستی صمیمی یا از اعضای خانواده تان نبود، بهتر است فاصله ی خود را با او حفظ کنید.

۵- بازی کردن با پرز لباس

پرز لباس گرچه می تواند آزاردهنده باشد اما هنگام ملاقات با دیگران آن را به حال خود رها کنید. این کار شما به شخص مقابل تان می گوید که علاقه ای به صحبت های او ندارید. علاوه بر آن، ممکن است فکر کد که حرف هایش را قبول ندارید و نمی خواهید واکنش صادقانه ای به صحبت هایش داشته باشید. به طور حتم دل تان نمی خواهد که به دیگران بی احترامی کنید و دوست ندارید دیگران هم احترام شان را نسبت به شما از دست دهند.

۶- مالیدن دست ها به یکدیگر در جلسات کاری

مالیدن دست ها به یکدیگر زمانی که شخصی در حال پرزنتیشن یا صحبت درباره ی ایده های خود است ممکن است این حس را در او ایجاد کند که صحبت های او برای شما جذابیتی ندارد. این امر می تواند روی آن شخص واقعاً تأثیر منفی ای بگذارد و باعث شود که رشته ی کلام از دستش خارج شود. به علاوه، این رفتار می تواند بین شما و آن شخص فاصله بیاندازد، چون شما حس منفی ای در او ایجاد می کنید. بنابراین به جای مالیدن دست هایتان به یکدیگر می تواند صرفاً آن ها را روی میز یا بدن تان قرار دهید.

۷- قرار دادن پاها در جهتی دور از شخص مقابل

جهت پاها هماهنگ با بقیه ی بدن قرار دارد و زاویه ی آن ها نشان می دهد که قصد رفتن به کدام سمت را دارید. اگر پاهایتان را رو به شخصی که با او مشغول صحبت هستید قرار ندهید، این پیام را برای شخص مقابل تان خواهد داشت که صحبت با او اولویت شما نیست. ممکن است به هر دلیلی عجله داشته باشید، اما مهم است که علاقمند به گفتگو باقی بمانید. و برای این منظور باید پاهایتان را رو به شخص مقابل تان قرار دهید.

۸- نشستن روی لبه ی صندلی

طرز نشستن تان در یک جلسه ی کاری یا سر میز غذا می تواند پیام های مختلفی به اطرافیان تان دهد. نشستن روی لبه ی صندلی نشان می دهد که به خودتان و عقایدتان اطمینان ندارید. به همین دلیل باید روی صندلی تان صاف اما راحت بنشینید. با این کار به بقیه نشان می دهید که اعتماد به نفس دارید و به خودتان و نظرات تان مطمئن اید.

۹- تقلید نکردن از رفتارهای شخص مقابل

منظور این نیست که مثل یک ربات رفتار دیگران را تقلید کنید، اما به طور کلی دنباله روی آن ها باشید. مثلاً اگر حسن مکالمه، ضخی مقابل تان لبخند زد یا سر تکان داد، شما هم می توانید لحظاتی بعد همین کار را انجام دهید و به او نشان دهید که به حرف هایش توجه دارید. با این کار، شخص مقابل تان احساس می کند حمایت و اعتماد شما را دارد و با اعتماد به نفس بیشتری صحبت هایش را ادامه می دهد. تقلید همچنین روش خوبی است تا تلاش کنید شخص مقابل تان را درک کنید و از منظر او به مسائل نگاه کنید.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود