هویت یکی از عاملان حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان اعلام شد

هویت یکی از عاملان حمله تروریستی گلزار شهدای کرمان اعلام شد

خبرگزاری های دولتی تصاویری از عوامل حمله تروریستی کرمان پیش از انجام عملیات انتحاری منتشر کرده اند. وزارت اطلاعات در بیانیه‌ ای اعلام کرده که ملیت یکی از عاملان تاجیکستانی بوده و هویت عامل دوم در دست بررسی است.

حمله تروریستی کرمان

حمله تروریستی کرمان

حمله تروریستی کرمان

یک روز بعد از حمله ی تروریستی روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در کرمان، داعش با صدور بیانیه‌ ای مسئولیت این عملیات انتحاری را رسماً برعهده گرفت.

در بیانیه ی این گروه تروریستی نام عاملان این حمله ی انتحاری آمده و تأکید شده بود دو برادر به نام های «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» کمربند‌های انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند.

داعش در بیانیه ی خود نوشته بود:

در بخشی از غزوه «و هر کجا یافتید بکشید.» بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک در ۲ عملیات انتحاری در ایران کشته و زخمی شدند.

دیروز دو برادر «عمر الموحد» و «سیف الله مجاهد» به سوی تجمع بزرگ شیعیان مشرک در کنار مزار رهبر کشته شده خود «قاسم سلیمانی» در شهر کرمان در جنوب ایران رفته و کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک را کشت یا زخمی کرد.

حمله تروریستی کرمان

همچنین شبکه «اعماق» متعلق به داعش، تصویری از ۲ عامل انتحاری انفجار در کرمان پیش از انجام عملیات را منتشر کرد.

حمله تروریستی کرمان

سید مجید میراحمدی، معاون سیاسی و امنیتی وزارت کشور دیروز اعلام کرد: «بقایای اجساد دو نفر از تروریست‌ها که مربوط به قسمت کمر به پایین آنهاست به دست آمده و محرز و قطعی شده که هر دو عملیات انتحاری بوده است.»

همچنین پس از این حادثه، وزارت اطلاعات روز جمعه با صدور بیانیه‌ ای جزئیاتی در رابطه با عوامل حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده بود:

از دو تروریست معدوم انتحاری، یک نفر ملیت تاجیکستانی داشته و هویت تروریست دوم هنوز به صورت قطعی احراز نشده است.

با شناسایی عوامل انتقال تروریست‌ها به داخل کشور، اولین عملیات دستگیری عوامل مذکور در غروب روز حادثه انجام شد.

در بامداد روز بعد (پنج‌شنبه ۱۴ دی ماه) اقامتگاه مورد استفاده‌ی دو تروریست معدوم در حومه‌ی شهر کرمان شناسایی و نیز ۲ عنصر پشتیبانی و تأمین کننده‌ی اقامتگاه مذکور، شناسایی و بازداشت شدند.

در ادامه‌ی عملیات، ۹ نفر از شبکه‌ی پشتیبانی تیم تروریستی و مرتبطین آن در ۶ استان کشور شناسایی و بازداشت شدند. قطعاً این عملیات تا بازداشت آخرین فردی که به هر شکل و به هر اندازه در پشتیبانی از جنایتکاران مورد نظر دخالت داشته است، استمرار خواهد یافت.

مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • محمد دی ۱۷, ۱۴۰۲

    ای تف به شرف نداشته تون کی با کشتن مردم عادی و بی گناه و کشتن زن و بچه رفته بهشت که شما دومیش باشید

  • لعنت بهش دی ۱۷, ۱۴۰۲

    اخرش نفهمیدم چرا این تاجیکا چه افغانستان چه تاجیکستان اینقدر داعشی هستن. تو افغانستان اکثر عاملین انتحاری تو مساجد شیعیان تاجیک بودن . تو سوریه هم بیشترین افراد داعش از تونس و تاجیکستان بود.