علیرضا زاکانی: گذاشتن تصویر نامتعارف بر روی مزار افراد ممنوع است + ویدیو

علیرضا زاکانی: گذاشتن تصویر نامتعارف بر روی مزار افراد ممنوع است + ویدیو

نام علیرضا زاکانی، شهردار تهران هر از چند گاهی در موضوعاتی مرتبط با قبر و قبرستان در رسانه ها دیده می شود. از درج نام او بر سنگ قبر نیما یوشیج گرفته تا ماجرای پرداخت عوارض سالیانه برای قبرها و حالا اظهارات تازه اش درباره‌ی تصاویر نامتعارف بر مزارها. زاکانی درباره وجود برخی تصاویر نامتعارف بر روی مزار افراد گفت: «گذاشتن تصویر نامتعارف بر روی مزار افراد ممنوع است و اگر جایی هم این اقدام صورت بگیرد حتما تذکر خواهد گرفت.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهردار تهران تاکید کرد: مزار مرحومین باید دارای رعایت شرعیات باشد.

مسئله خرید قبر آن هم در شهر تهران و قیمت های نجومی آن، خودش یکی از معضلاتی است که مردم درگیر آن هستند. در گزارشی که چند وقت پیش در روزنامه شرق منتشر شد به قیمت قبر در نقاط مختلف تهران پرداخته شده بود و نشان‌ می داد که شکاف طبقاتی حتی پس از مرگ هم وجود دارد. در این گزارش که در شهریور ماه منتشر شده بود، به تفاوت قیمت های واقعی و رسمی قبر در بهشت زهرا و ارقام نجومی قبور لاکچری در شمال شهر تهران و امامزاده‌ها پرداخته شد.

قانون جدید علیرضا زاکانی شهردار تهران برای تصاویر مزارها

هر کس عزیزی از دست می دهد متحمل درد و غمی است که این هزینه های مضاعف هم بر آن می افزاید. مزارها در حقیقت برای بازماندگان هستند و بسیاری دوست دارند با درج تصاویری، عزیز از دست رفته خود را همانطور به یاد آورند.

قانون جدید علیرضا زاکانی شهردار تهران برای تصاویر مزارها

سال گذشته نیز سعید غضنفری مدیرعامل وقت سازمان بهشت زهرا، بر اصلاح این روند تاکید کرده بود و با اشاره به اینکه برای جلوگیری از نصب سنگ قبر هایی که دارای تصویر نامتعارف و مکشوفه است همه پروتکل ها در هنگام دفن متوفی به فرد ارائه می‌شود و از وی امضاء گرفته می‌شود، گفت: با این وجود برخی خانواده ها ممکن است، نسبت به نصب چنین سنگ قبرهایی اقدام کنند.

قانون جدید علیرضا زاکانی شهردار تهران برای تصاویر مزارها

وی تاکید کرد: ما همچنان بر روی عقاید خود هستیم. واقعاً در شأن آرامستان مؤمنان نیست که تصویر خانم‌های مؤمن را به شکل کشف حجاب و بی‌حجاب روی سنگ‌های قبر حکاکی کنند. این تصاویری هم که نصب کرده‌اند همه شان متعلق به دوره‌های پیشین بوده و ما در این دوره به جد مانع از این اتفاق بوده‌ایم.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود