درگذشت مادر ملانیا ترامپ؛ امالیا کنوس که بود؟

درگذشت مادر ملانیا ترامپ؛ امالیا کنوس که بود؟

روز گذشته امالیا کنوس، مادر ملانیا ترامپ، بانوی اول سابق آمریکا در سن ۷۸ سالگی درگذشت و حالا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی خود، تروث سوشال به مادر تازه درگذشته ی همسر خود ادای احترام کرده است.

دونالد ترامپ در پیامی نوشت: «شب بسیار غم انگیزی برای تمام خانواده ی ترامپ است. مادر فوق العاده و زیبای ملانیا، امالیا به جای زیبایی در آسمان رفته است. او زن شگفت انگیز بود و دلتنگی مان برای او با کلمات قابل توصیف نیست.»

دونالد ترامپ همچنین عکسی از خود در کنار امالیا کنوس منتشر کرد.

ملانیا ترامپ ۵۳ ساله خود دیروز سه شنبه خبر درگذشت مادرش را اعلام کرد. او بیشتر تعطیلات کریسمس و سال نو را در عمارت مارالاگوی مجلل شان به مراقبت از مادر بیمار خود سپری کرده بود.

ملانیا ترامپ دلیل مرگ مادر خود را عنوان نکرده است اما دونالد ترامپ در شب سال نو گفته بود که مادر همسرش بسیار بیمار است و این مسأله تأثیر زیادی بر خانواده ی آن ها داشته است.

امالیا کنوس در سال ۱۹۴۵ در اتریش به دنیا آمد و بعدها به اسلوونی مهاجرت کرد، زمانی که این کشور هنوز تحت حکومتی کونیستی بود.

او دوران کودکی خود را در فقر و به پرورش پیاز در مزرعه ی خانوادگی شان سپری کرد تا اینکه در یک کارخانه ی پارچه بافی مشغول ش و همانجا بود که با همسر آینده اش، ویکتور آشنا شد.

امالیا و ویکتور کنوس در سال ۱۹۵۸ صاحب اولین دختر خود به نام اینس شدند که در حال حاضر در نیویورک زندگی می کند. ۱۰ سال بعد، دختر دوم آن ها، ملانیا به دنیا آمد که همیشه تأکید داشت مادر سختکوشش منبع الهام او بوده است.

ملانیا و خواهرش اینس بعدها هر دو به شهر میلان در ایتالیا نقل مکان کردند تا وارد کار مدلینگ شوند.

ملانیا بعداً در سال ۱۹۹۶ به آمریکا نقل مکان کرد. او در سال ۲۰۰۱ صاحب گرین کارت شد و در سال ۲۰۰۶ شهروندی آمریکا را دریافت کرد.

امالیا و همسرش ویکتور هم در زمان نامعلومی به آمریکا نقل مکان کردند و در تمام دوران فعالیت ملانیا، از کار مدلینگ تا حضور در کاخ سفید به عنوان بانوی اول آمریکا، در کنار او بودند.

این زوج بازنشسته بودند و بیشتر زمان خود را در عمارت مجلل دامادشان در شهر پالم بیچ ِ ایالت فلوریدا سپری می کردند.

امالیا و ویکتور کنوس به خاطر دامادشان شهرت زیادی داشتند و در کاخ سفید و عمارت مارالاگوی دونالد و ملانیا ترامپ زیاد دیده می شدند.

ملانیا در سال ۲۰۱۶ گفته بود: «مادر سختکوش و شیک پوشم، امالیا مرا با دنیای فشن و زیبایی آشنا کرد. و پدرم ویکتور علاقه به تجارت و سفر را در من نهادینه کرد. هوش، قدرت و درک آن ها تا به امروز بر من و عشقم به خانواده ام و آمریکا تأثیر گذار بوده است.»

امالیا و ویکتور کنوس در سال ۲۰۱۸ شهروندی آمریکا را دریافت کردند، پس از آنکه ملانیا گرین کارت آن ها را متقبل شد.

امالیا و ویکتور کنوس در سال ۲۰۱۸ شهروندی آمریکا را دریافت کردند، پس از آنکه ملانیا گرین کارت آن ها را متقبل شد. این زوج ۵ سال پیش از آن، یعنی در سال ۲۰۱۳ گرین کارت خود را دریافت کرده بودند. در حقیقت، کنوس ها طی فرآیندی شهروندی آمریکا را دریافت کردند که دامادشان دونالد ترامپ زمانی که به ریاست جمهوری آمریکا رسید، آن را «مهاجرت زنجیره ای» می دانست و منتقد آن بود.

با آنکه والدین همسر دونالد ترامپ به همین شیوه شهروند آمریکا شده بودند، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۷ در توییتی نوشت: «مهاجرت زنجیره ای باید همین حالا تمام شود! بعضی ها می آیند و تمام خانواده شان را هم با خود می آورند. این قابل قبول نیست.»

منبع: dailymail
۳ نظر

ورود

  • H دی ۲۰, ۱۴۰۲

    تسلیت میگم به ملانی جون عزیزم 🙏
    ایشالا جاش تو بهشته، مادری که دختر خوبی تربیت کرده❤️😎
    Sorry for lost dear melany❤️
    God bless her

    • I دی ۲۰, ۱۴۰۲

      شنیدم سگ برادر شوهر ایوانکا هم اخیرا به رحمت خدا رفته. تسلیت میگم. غم آخرتون باشه.

      • Twx دی ۲۱, ۱۴۰۲

        گریه نکن جوجو😆
        بجاش تو رو میدیم به برادر شوور ایوانکا 🤣🤣🤣